Zo, nu ben ik aan de beurt en komen we weer "on topic", het ging tenslotte om de revisie van mijn 3200+140+104, nietwaar? Maar weer helemaal opnieuw begonnen met typen, mijn eerste verhaal ging fout op de foto's, lekker zo'n maximum, gelijk mijn tekst kwijt!!
Goed... Gistermorgen vroeg de zaak ontkoppeld, in de auto gestapt en 2 uur en 30 minuten onderweg naar SB. Daar aangekomen zag hij dat mijn coffeine spiegel erg laag was
, daar werd onmiddelijk iets aan gedaan. Gelukkig!
Ondertussen een mooi uitzicht op de installatie van SB, om van te kwijlen. Mooi hoor! Dan voel ik me toch maar een amateurtje. Boven aangekomen rolde ik van de ene verbazing in de andere. Een indrukwekkende verzameling Marantz-en!! Kreeg er nog de nodige uitleg bij en ondertussen ging de schroevedraaier op de 140. SB vertelde mij tijdens de werkzaamheden het nodige over de techniek, interessant voor mij als techneut, maar ik ben werktuigbouwer en de E zaken liggen mij iets minder, maar ik vond het wel erg interessant. Afijn, eind van de middag nog een een bakkie en toen de terugreis weer aangevangen.
Bij thuiskomst de boel weer aangesloten en toen kwam het spannende moment.........
-1 Ja, hoor, ze deden het!
. Pluim voor SB
-2 Volume iets opgedraaid, hmmm het lijkt of ik meer vermogen heb.
-3 Het klinkt allemaal wat losser.
-4 De bassen rollen er makkelijker uit, loudness op laag niveau heb ik nu niet meer nodig
-5 Wel komen er nu geurtjes uit de eindbak die ik lang niet meer geroken heb, lijkt wel nieuwigheid,
ha, ha, na 30 jaar!!
-6 Verlichting van de 140 en 104 weer mooi. Wat een mooie blauwe ogen!
-7 Heb gelijk de opstelling veranderd, spul stond eerst tussen de speakers, staat nu vlak bij mijn luisterstoel. Heb ook mijn draaitafel weer opgeduikeld. Daar moet ik nog even mee aan de gang.
-8 Ga dit weekend lekker luisteren
en kom misschien met nog meer ontdekkingen.
Plaatjes doe ik even apart, ander ben ik mijn verhaal weer kwijt.
Groet,
Frits