Ik ging het net schrijven, inderdaad ik vond de CD5001 toch een stuk beter dan de DV7600.
Ik heb nu de CD6002 en een DV7001, en toch haalt de CD6002 het nog steeds.
Ik heb dit zowel analoog en digitaal vergeleken, en de CD5001 analoog was het beste (nu dus de CD6002).
Ik gebruikte toen een de goedkopere monster analoge interlinks (nu is dit een top analoge interlink van Monster , de Sigma2). Dit op een Marantz SR7500, met goedkope maar toch lekker spelende Wharfedale 9.5, nu op de R8002 met de Wharfedale Opus 2, blijf ik verschil merken.
Ik vond zelf dat er enorm veel verschil zit qua klank tussen de CD5001 en de CD6002.
Eventueel kijken of je een CD speler op proef kan nemen thuis in je set. Ik had in de winkel de CD5001 en de CD6002 op dezelfde set laten aansluiten, in minder dan 5 seconden de CD6002 te hadden gehoord wist ik al dat het allemaal veel beter klonk, van het laag tot een veel gedetailleerder klinkend hoog.
Of een medevoort modificatie uiteindelijk evengoed of beter klinkt weet ik niet, maar toen ik indertijd dezelfde vraag stelde op een forum, was het antwoord dat elke goeie CD speler beter Cd's zal afspelen dan de duurste of beste DVD speler, en dit zou komen omdat het loopwerk niet gemaakt is voor CD's maar eigenlijk voor DVD's.
Voordeel van de medevoort modificatie zal zijn dat de geluidskwaliteit van DVD's er ook op vooruit zullen gaan.