Centerspeaker boven de TV ipv eronder

Gestart door dmeerpa, oktober 13, 2008, 20:02:02

Vorige topic - Volgende topic

TurboMarco

=goed  :yes:

=fout  :no:

Zonde van een dergelijk systeem om de center boven de scherm te plaatsen  nopompom

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

dmeerpa

Plasma wordt vermoedelijk opgehangen.
Ofwel zoek ik een beugel van zo'n 50€ en doe ik het zelf (vrijwilligers om te komen helpen dit weekend  :angel:)

Of ik koop de Vogels beugel aan 160€ en laat het door de winkel doen.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

TurboMarco

lekker laten doen!! ,stel je voor dat zo'n mooi scherm van de muur valt  :-o :-o
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

mars

Citaat van: Marco op oktober 14, 2008, 19:12:50

=goed  :yes:

=fout  :no:

Zonde van een dergelijk systeem om de center boven de scherm te plaatsen  nopompom

oi

Ik weet hoe groot jouw speakers zijn , maar vergeleken met scherm lijken het maar kleine zuiltjes :-D :wink:

By the way ; ik zou voor ophangen gaan!!  En net als Marco al aangaf ; lekker laten doen.
                  Center speaker , zeker er onder . Want vooral als het geluid zachtjes staat , en je hebt je center
                  boven je tv . Dan ga je horen waar je center staat ,en komt het geluid niet meer bij wijze van spreken
                  uit het beeld.

grtz
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Marvin

tering wat een scherm....  pompom

wat kost een zitplaats voor de tweede voorstelling van Batman vanavond?  :-D

(eronder is echt een stuk natuurlijker qua geluid, in een bioscoop staan ze trouwens vaak achter het scherm. maar dat is met de dichtheid van een conventioneel plasma/lcd-scherm niet aan te raden... ) :-D

dmeerpa

Scherm wordt pas vrijdag geleverd.  :-(
Zal straks een Bleurayke gaan reserveren voor vrijdag in de videotheek  :-P.
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+

mars

Citaat van: dmeerpa op oktober 15, 2008, 08:06:48
Scherm wordt pas vrijdag geleverd.  :-(
Zal straks een Bleurayke gaan reserveren voor vrijdag in de videotheek  :-P.

oi

leuk is dat he , zo'n vooruitzicht :yes: 

Je kan nou idd wel spreken over , dat je een privé bioscoop hebt HB

Have fun er mee !!!!

grtz    mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Vlearmoes

Ik ben ook voor de eerste optie Paul  :roll:
je ziet de kabels dan ook niet naar beneden gaan  :wink:

Hoe hoog hangt je scherm dan in het midden? (1.20m is toch nog een prima hoogte)

kies je voor die goedkope beugel; die plaatst je tv tegen de muur     dus eerst alle kabels inpluggen voordat je de tv gaat hangen  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

dmeerpa

Ben op zoek naar een 'goedkopere' beugel, laten we zeggen iets van 50€. Maar vind enkel via webwinkels. Anders wordt het 160€ voor de Vogels EFW 6405, maar heb zo het idee dat die vogels muurbeugel, wel de plasma verder van de muur doet hangen, is volgens de site, 59 mm.

X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K

Marvin

ik zou voor de Vogels gaan, scherm zal geen 2 Roepies gekost hebben. kan die vogelenkooi er ook nog wel bij..
zelf ook een monster voor me lcd.
dat is toch wel echt heel degelijk spul hoor, de juiste montage spullen erbij. geen Ikea boutjes ed..

ben het wel met je eens dat ze absurd duur zijn die beugels Vogels.
in eerste instantie waren de steunen van me surroundspeakers duurder dan de speakers die ze ondersteunden... violent1
nu niet meer...  pompom

Marvin

vind het trouwens ook asociaal dat je niet gewoon kan kiezen tussen een voet of wandsteun.
hoeveel mensen hebben een nutteloze tv-voet ergens verstopt.
kijk eens op MP, allemaal mensen die nog denken dat iemand hun voet wil overnemen....  :-D

dmeerpa

Ik mocht kiezen de voet of de muurbeugel voor dezelfde prijs.
Gezien de voet 349 kost, en dat men nooit zeker is hier te blijven wonen, neem dan dat we verhuizen, en de muur in een nieuwe woning kan absoluut het scherm niet dragen, zoek dan maar eens een passende voet.
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K

Marvin

oh, dan zijn ze eindelijk tot inkeer gekomen..  hello
ik heb gewoon een stoffige voet ergens liggen...  :-D
maar welk merk tv heb je eigenlijk?

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

60inch Pioneer....?!!   notworthy

dat is wel heel erg vet hoor..... !