Geluid uit DLS R-66 (geen laag)

Gestart door KRISGS, oktober 07, 2008, 19:39:25

Vorige topic - Volgende topic

KRISGS

Citaat van: xander32 op januari 30, 2010, 09:36:02
Allicht dat je jouw verwachtingen betreft de speakers moet bijstellen...

bedankt voor de reactie, maar wat is er mis met mijn  sub en de living / keuken is een ruimte en die is 15m op 5m breed ongeveer, dus redelijk grote ruimte

Marantz 81

das ook wel een erg grote woonkamer 75 vierkante meter

je zei zelf al dat je ze verder van de muur had gezet en geen resultaat gaf ,want ze hebben basspoort aan achterzijde en zouden dan verder van de muur moeten staan

ik zou eens kijken voor paar klipsch reference speakers met 8 inch  ( 20 cm ) woofers

http://www.klipsch.com/na-en/products/rf-82-overview/

http://www.klipsch.com/na-en/products/rf-83-overview/

xander32

Citaat van: KRISGS op januari 30, 2010, 11:20:44
bedankt voor de reactie, maar wat is er mis met mijn  sub en de living / keuken is een ruimte en die is 15m op 5m breed ongeveer, dus redelijk grote ruimte
75 m oppervlak ... dan kan je deze speakers het niet kwalijk nemen dat zij de ruimte niet onder druk kunnen zetten :no:.

Betreft jouw Yamaha sub: niets mis mee, voor het geld een redelijke sub, echter ontbreekt de mogelijkheid om deze high-level aan te sluiten t.b.v. het optimaal afstemmen op de frontspeakers en het betreft een open kast (bas-reflex) - deze zijn over het algemeen iets minder strak/droog in vergelijk met een gesloten kast. En indien je een sub gaat bijvoegen in het stereo dan hebben de meeste mensen de voorkeur voor een snelle en strakke/droge bas 8-).

De opties zijn nu: jouw verwachtingen bijstellen / andere speakers aanschaffen / een meer geeigende sub aanschaffen.

Sander.

Marantz 81

maar gesloten kast heeft weer een lager rendement SPL ,dus zal een nog zwaardere subwoofer nodig hebben

xander32

Citaat van: Marantz 81 op januari 30, 2010, 12:34:56
maar gesloten kast heeft weer een lager rendement SPL ,dus zal een nog zwaardere subwoofer nodig hebben
Als je SPL wil kan je het beter net zo aanpakken als Marvin: gewoon een PA in je huiskamer HB.

Sander.

KRISGS

Citaat van: xander32 op januari 30, 2010, 12:28:54
75 m oppervlak ... dan kan je deze speakers het niet kwalijk nemen dat zij de ruimte niet onder druk kunnen zetten :no:.

Betreft jouw Yamaha sub: niets mis mee, voor het geld een redelijke sub, echter ontbreekt de mogelijkheid om deze high-level aan te sluiten

Sander.

wat bedoel je met high level aansluiten en voordeel ? denk dat je bedoeld gewoon de uitgang van de stereo- versterker als high level, maar welke meerwaarde dit heeft begrijp ik niet goed en ik dacht dat deze dat wel had maar begrijp de meerwaarde niet zo zeer

xander32

Citaat van: KRISGS op januari 30, 2010, 12:57:55
wat bedoel je met high level aansluiten ?
Low-level is gebruikelijk voor meerkanaals zoals op jouw Yami - met en specifieke subkabel aangesloten op de receiver (rca > rca).

High-level is een extra aansluiting, erg geschikt om de sub in stereo met de frontspeakers mee te laten spelen, je kan de sub dan goed afstemmen op de respons van de frontspeakers. Het aansluiten gebeurt dan middels een andere kabel, eentje met een speciale aansluiting aan de subkant(zie pic) en aan de andere kant gewoon speakerkabel welke je in dezelfde aansluiting van de receiver doet als de frontspeakers.

Dan heb je dus twee kabels lopen naar de sub: 1 x low-level t.b.v. het merkanaals en 1 x high-level t.b.v. het stereo.

Sander.

Stadium III

Hou er wel rekening mee dat je subwoofer die aansluiting heeft

REL MJ BK gebruiken deze !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

KRISGS

owkey, nu ben ik het toch stilaan aan het beu worden, lol, ik heb nu mijn speakers in mijn hobbykamer gezet, vrij kleine kamer, neem 4 op 2m.20, juist hetzelfde probleem, zelfs nog erger, hier krijg ik nog minder mid-bass en bass, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaach, als iemand geinteresseerd is om ze te kopen, ze mogen mij de deur uit, pfffffffft

WimPeu

Ik zou zo zeggen op MP met die dingen....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

KRISGS

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

KRISGS

Citaat van: lo op februari 09, 2010, 18:28:33
marktplaats.nl  :wink:

groet,

lo

mja, vele vertellen me dat ik een zware amp moet plaatsen, maar bij zacht spelen heeft dit toch niet veel zin zou ik denken, misschien wat zuiverder maar,... , zou het eigenlijk is moeten kunnen testen

xander32

Citaat van: KRISGS op februari 09, 2010, 18:29:49
mja, vele vertellen me dat ik een zware amp moet plaatsen, maar bij zacht spelen heeft dit toch niet veel zin zou ik denken, misschien wat zuiverder maar,... , zou het eigenlijk is moeten kunnen testen
Schijnbaar ben jij verre van tevreden met deze speakers - beste is dan er afscheid van nemen en omzien naar speakers die beter bij jou en jouw ruimte passen.

Sander.

KRISGS

Citaat van: xander32 op februari 09, 2010, 19:49:31
Schijnbaar ben jij verre van tevreden met deze speakers - beste is dan er afscheid van nemen en omzien naar speakers die beter bij jou en jouw ruimte passen.

Sander.
mja ik weet het zelf ook niet zo direkt, heb ze nu voor te testen nearfield gezet , dus op 1,5m van mij en ook een 1,5m uiteen en dan klinken ze behoorlijk, strange, toch ?
Om verder op uw reactie te reageren, welke speakers zijn goed ? maar ja, wel betaalbaar eh, ben maar een arbeidertje eh, lol