welke subwoofer van 150 watt bij mijn boxen

Gestart door cheese, oktober 08, 2008, 22:30:12

Vorige topic - Volgende topic

cheese

Hallo,

Ik heb sinds vandaag nieuwe rear speakers en center en zoek nu nog een goede 150 watt sub.....kan iemand mij op weg helpen?

groetjes Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Roland65

Hallo cheese.
Misschien kun je hier wat vinden?
www.ra-subwoofers.nl
suc7
Roland
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

HiFi gek

Als je een hoogwaardige subwoofer wilt dan raad ik het merk --- REL ---- aan .
Ongeacht het type en prijs is dit merk altijd van hoge kwalitijd , en ze hebben niet alleen maar dure maar ook betaalbare modellen .

Groeten  EDWIN  B

Roland65

Citaat van: HiFi gek op oktober 08, 2008, 23:27:17
Als je een hoogwaardige subwoofer wilt dan raad ik het merk --- REL ---- aan .
Ongeacht het type en prijs is dit merk altijd van hoge kwalitijd , en ze hebben niet alleen maar dure maar ook betaalbare modellen .

Groeten  EDWIN  B

Hallo Edwin.

Dit lijkt me wat kort door de bocht. REL is misschien wel de bekendste, maar of ze nou de beste subwoofers maken weet ik niet.
Ben zelf bij Ralf van Ra-subs geweest om de verschillende BK-subs te beluisteren, wat ook voor een subwoofer van belang is lijkt me, en was aangenaam verrast.
Het blijkt dat BK "in den beginne" in Engeland subs voor REL gebouwd heeft. De produktie is nu verplaatst naar oa China vanwege de grote aantallen die gebouwd moesten worden en de lagere lonen. BK is doorgegaan met de produktie in Engeland onder eigen naam. De afwerking is van een heel hoog niveau terwijl de prijs heel aantrekkelijk is. En dat komt hoofdzakelijk doordat er geen stickertje van REL opzit!
De componenten zijn in veel gevallen (ik ken niet alle subs van REL) dezelfde of beter.

Dus om nou te zeggen dat alles van REL hoogwaardig is en altijd van hoge kwaliteit, gaat mij tever.
Persoonlijke smaak speelt natuurlijk een rol, anderen zweren bij SVS, maar luisteren en ervaren lijkt me toch een neutraler advies.
Ik heb verschillende subwoofers bekeken en beluisterd en mijn keus is gevallen op de RA-sub Model1. Een door Ralf zelf ontworpen sub, die bij BK gebouwd en afgewerkt wordt. Ik heb voor dit model gekozen omdat voor mij muzikaliteit netzo belangrijk is als de HT-beleving bij films. Groot voordeel is de apparte high/low aansluitmogelijkheden, waardoor je verschillende instellingen kunt maken voor Stereo en HT.
En niet onbelangrijk de prijs!
Ik ben geen sub-deskundige, daar is er volgens mij op dit forum al 1 van nietwaar Stadium :lol:, maar wilde alleen maar mijn ervaring met jullie delen.
PS de mijne wordt (hopenlijk eind november pompom) de bovenste op de foto, maar dan in piano lak afwerking. De onderste is het topmodel; de BK Monolith.
Roland
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium

Vlearmoes

Hier staat nog een strata III  !
misschien kan die na mijn verjaardag ge-upgraded worden  :roll:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Roland65

Verkeerde foto geplaatst... redface
Ze lijken ook allemaal op elkaar :wink:
De kleine is een mj acoustic. Ook door BK gebouwd trouwens....

Hoe dat kruisje op het forum is terecht gekomen weet ik niet.
Bedieningsfout??
Roland
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium

Roland65

Citaat van: Vlearmoes op oktober 09, 2008, 11:10:59
Hier staat nog een strata III  !
misschien kan die na mijn verjaardag ge-upgraded worden  :roll:

wat gaat het worden Theo
het klonk al zo fijn! pompom
Roland
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium

Stadium III

Rel BK MJ Acoustics Svs Velodyne zijn allemaal merken die mooie subwoofers maken

Het belangrijkste van subwoofers kiezen is weten waarvoor je hem zeker wilt gaan gebruiken

Wattage is nog niet zo van belang zou eerder eens gaan kijken wat voor driver erin zit en wat voor systeem het is !
Hoe groter de driver des te meer luchtdruk verplaatsing ! maar eventueel ook groter is wat langzamer

Zoals ik al meerdere keren heb meegemaakt is een gesloten systeem zeer lekker voor muziek en een bass reflex systeem zeker beter voor film, wil niet zeggen dat een bass reflex muziek niet goed kan weergeven anders had ik de stadium III niet  :-D

Ga voor jezelf eens naar wat je wilt en wat je eist van een subwoofer

Laat dat eens weten en dan kunnen we je eens een advies geven wat je eventueel zou kunnen pakken !

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

ProXius

Ik ben begonnen met een goedkope subwoofer van Mordaunt Short, die bij mijn toenmalige fronts paste.
Een erg leuk ding, zeker voor zijn prijs (200 euro) maar vooral bij muziek miste deze veel snelheid, hij werd snel 'boomerig' daarom is deze ook redelijk snel weg gegaan.

De Stadium III van Rob is op dit moment de mooiste sub die ik heb gehoord, al zijn dat er ook niet zo veel ;) Ook de Strata van Theo klinkt erg lekker, vooral lekker strak bij films.

Ik heb me gisteren een tweedehands BK XLS200 aangeschaft, door de prijs en maat. Deze kan ik hopelijk over 1/2/3/ooit weken ophalen en dan kan ik je er dus meer over zeggen :)
Marantz SR9600
Marantz CD5001 (Gehakt mods)
Panasonic BD35
Focal Chorus 716V - 700CC V
D.I.Y. 15" Exodus sub + 400w Reckhorn

RA SUBS

goedendag
ik ben sinds vandaag nieuw op het marantzforum en kom hier op advies eens rondkijken
alle genoemde Rel strata III en Stadium III subwoofers zijn allen door BK gebouwd, en dan met name de plate
amps
zelf ben ik aan het rondkijken voor een andere receiver en heb nu een instapmodel Onkyo
de nieuwe receiver moet alle HD formaten als Blu ray aankunnen

Stadium III

Ha die ralf!!

welkom op het forum !!!

Fijn dat we nog iemand erbij hebben die van subwoofers houdt !

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

RA SUBS

jaja ook maar eens hier rondkijken
veel gelezen over marantz op dat andere forum, maar buiten een cd53 en cd63 in de jaren 90 nog geen
apparatuur ervan gehad
ik ben me aan het rondkijken en zal vooral veel ervaringen van andere forumleden met de nodige aandacht volgen
in dit topic leek me een reactie wel op zijn plek

Ralf

Roland65

He Ralf!

Welkom hier.
Hoop dat het bevalt en dat je een fijne Marantz in de kast krijgt!
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium

cheese

oke en wat kost een 2e hands strata III ............en zijn die er ook in zilver(wil mijn vrouw ook een plezier doen)
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Vlearmoes

Citaat van: cheese op oktober 09, 2008, 23:19:17
oke en wat kost een 2e hands strata III ............en zijn die er ook in zilver(wil mijn vrouw ook een plezier doen)

In het zilver zijn ze niet verkrijgbaar (zelf de britex overspuiten/schilderen)

De strata III zal tussen de 4/500,- moeten opbrengen (vraag even aan stadium III; hij is beter opn de hoogte van actuele prijzen)
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v