Ik wil mijn SR7300 vervangen met een nieuwe Marantz

Gestart door Rurouni, oktober 07, 2008, 15:37:42

Vorige topic - Volgende topic

Rurouni

Hallo,

De afgelopen jaren gebruik ik mijn Marantz SR7300 versterker voor al m'n films/games en muziek en het apparaat beviel me tot nu toe prima. Het probleem is nu alleen dat ik een nieuwe Philips LCD heb gekocht (42PFL9703) en hier ook HD dingen op aangesloten heb zoals de PS3 en de Xbox360. Nu zit er een klein verschil van een paar Ms tussen m'n beeld en geluid wat tot behoorlijke irritatie leid. M'n SR7300 is dan ook niet in te stellen met een vertraging.

Vandaar dat ik dit model de deur uit doe, niet omdat hij niet goed meer is, maar omdat hij niet in de apparatuur set past. Heeft iemand tips of adviezen voor een waardige opvolger, waar de huidige geluidsformaten ondersteund worden zoals TrueHD wat BluRays meen ik gebruiken?

Alvast bedankt!
Erik

j o r r i t

Een sr7001 of 7002 zou aan je wensen voldoen. Heeft lipsync functie en is via hdmi aan te sluiten op bijvoorbeeld een blu-ray speler die via pcm de nieuwste geluidsformaten naar je receiver kan sturen.

Rurouni

Bedankt voor de tip. ik zag 'm net staan op de site van Marantz, samen met de SR8002. Naast een groot prijsverschil, zit hier nog meer verschil tussen wat belangrijk is in mijn geval? Want veel grote veranderingen kon ik niet terugvinden.

Stadium III

Hallo en welkom

Je hebt een ps3 en een xbox 360,ik zou dan een gaan kijken voor een SR 7001
Waarom :

Je kunt met de SR 7001 meerkanaals PCM versterken,de PS3 geeft dat uit als je blu ray wilt kijken en het optimale geluid wilt hebben( ps3 zet alles om naar PCM )

Verder heb je in de reciever al meerdere ingangen voor hdmi en kun je met de uitgang zo naar de philips !

De nieuwere modellen hebben de nieuwe formaten wel aan boord en net wat meer power
Niet dat het allemaal schokkend is

Ik denk dat je met een SR 7001 of een SR 6001 al een zeer mooie nieuwe stap zet in de marantz reciever wereld
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

j o r r i t

De 8002 heeft een ringkern transformator en de 7001 & 7002 hebben dit niet. De 8002  zou dus een stabielere voeding moeten hebben.

SB_Marantz

Of versterkers nu een ringkern of bloktrafo hebben zegt niets over de stabiliteit wat dat ook moge zijn trouwens.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

j o r r i t

en of ze zilver of zwart zijn heeft geen invloed op de klankkleur.  :-D

Rurouni

Bedankt allemaal voor de hulp. Het aanbod van versterkers is zo breed dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Het enige wat ik weet is dat het een MArantz moet zijn :)

Citaat van: Stadium III op oktober 07, 2008, 17:52:56
Je hebt een ps3 en een xbox 360,ik zou dan een gaan kijken voor een SR 7001
Waarom :

Je kunt met de SR 7001 meerkanaals PCM versterken,de PS3 geeft dat uit als je blu ray wilt kijken en het optimale geluid wilt hebben( ps3 zet alles om naar PCM )

Verder heb je in de reciever al meerdere ingangen voor hdmi en kun je met de uitgang zo naar de philips !

De nieuwere modellen hebben de nieuwe formaten wel aan boord en net wat meer power
Niet dat het allemaal schokkend is

Ik denk dat je met een SR 7001 of een SR 6001 al een zeer mooie nieuwe stap zet in de marantz reciever wereld
SR7001? Is dat de voorloper van de 7002? ik gaat 'm eens opzoeken strakjes, bedankt. Waarschijnlijk een stomme vraag gezien het een digitaal signaal is maar als ik allemaal HDMI's in m'n versterker knal en 1 HDMI doortrek naar de Philips, dan is er toch geen kwaliteitsverlies? Dat zou betekenen dat ik ook geen digital out apart meer hoef te trekken naar de versterker of wel?

Bedankt nogmaals!

j o r r i t

de 7002 is inderdaad de opvolger van de 7001, je overige vragen kan ik niet direct beantwoorden.

Rurouni

Citaat van: j o r r i t op oktober 08, 2008, 13:54:56
de 7002 is inderdaad de opvolger van de 7001, je overige vragen kan ik niet direct beantwoorden.
Dan is de 7001 wel wat aantrekkelijker dan de 7002 (bij correct bijvoorbeeld voor 799). zijn er grote verschillen tussen deze twee?

Stadium III

Grote verschillen tussen de 7001 en 7002 zijn er zo niet extreem
De nieuwe 7002 heeft de nieuwe decoders aan boord wat de 7001 niet heeft

Verder heb je met hdmi geen verlies in je signiaal en je hoeft geen digitale coaxiale of optische link te leggen voor het geluid
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Ik zit eigenlijk ook aan een up-grade te denken.  Moet zeker een Marantz worden (natuurlijk). De SR7002 is volgens mij voor mij de beste (en mooiste) oplossing. Nog even sparen....
Volgens mij heeft de nieuwe SR6003 bijna dezelfe specs. En dezelfde prijs. (Volgens Kieskeurig). Dan vind ik de oude looks echt wel een stukkie mooier, plus dat je dan receiver uit de 7 serie hebt. Iets meer vermogen, THX Select II en iets betere materialen. HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

dmeerpa

Staar je niet blind (zoals ik heb gedaan) op die nieuwe surround formaten. De meeste bronnen (PS3, HD DVD speler, Blue Ray Speler) zijn in staat HD audio te decoderen en als PCM naar de receiver te sturen.
De nieuwste HD DVD speler, Blue Ray Spelers kunnen nu ook HD audio via een HDMI 1.3 doorsturen naar de receiver, en dan zal de receiver alles decoderen. Zit er verschil in het geluid ? Geen idee, maar vermoed dat het apparaat met de beste HD audio decoder het beste geluid zal geven.

Zelf heb ik enkel de PS3 die HD audio kan verwerken, en die kan het niet doorsturen naar de receiver, dus ik heb nog nooit HD audio kunnen laten decoderen op de receiver. De PS3 doet dit, en sturt het als PCM door.

Toch vind ik het geluid tegenvallen, maar dat zal aan de audio kwaliteiten van de PS3 liggen, want ook op DVD gebied scoort de PS3 veel slechter dan mijn DVD speler.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

WimPeu

Citaat van: SB_Marantz op oktober 08, 2008, 18:40:24
Betere materialen?

Ik ga er van uit dat (en ik ben zeker geen techneut hoor) er in een doorgaans duurder model ook (vooral intern) kwalititief betere materialen worden geplaatst. Toch?.. Waarom zijn ze anders behoorlijk duurder.
En, hoewel ik ze nog niet in het echt heb gezien, schijnt er op die nieuwe modellen ook plastik materiaal op het frontje te zitten!
Afgezien van al deze misschien wat minder relafante zaken vind ik de nieuwe lijn gewoon niet zo mooi (persoonlijk). Dus eind dit jaar nog maar snel even de 7002 op de kop tikken voordat deze ook de nieuwe look krijgen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES