Hallo Forumleden,
Mijn naam is Gregory en ook ik ben aangestoken met het "MARANTZ-virus".
In het "verre" verleden ben ik in het bezit geweest van een geïntregeerde surround versterker type Sony TA-D509.
Die set heb ik dan ook compleet gekocht met de daarbij behorende componenten aangesloten op een tweetal MAGNAT speakers.
Voor mijn huidige set ging de voorkeur dan ook uit naar losse componenten, dit omdat ik mijn vorige cd-speler wel eens voor reparatie moest wegbrengen en je dan niet zonder muziek zit. Ook vind ik het een voordeel dat je de losse componenten op je eigen manier kunt indelen.
De keuze voor surround of stereo was voor mij vrij eenvoudig. Stereo is het voor mij "helemaal", neemt niet weg dat ik surround niet mooi vind, maar dan om een filmpje te kijken.
Mijn laatste aanschaf is een SACD- speler hieronder afgebeeld. Dit om toch nog meer kleur en dynamiek te geven aan het geluid.
Verder ben ik bezig om de akoestiek in de luisterruimte te verbeteren, hierin ben ik begonnen om mijn B&W speakers te "ontkoppelen" van de vloer d.m.v. hard stenen "voetstukken" (reeds in bestelling) met daaronder een op maat gesneden stuk vloertapijt, dit om het beste uit mijn set te halen!
Mijn kennis op het gebied van hifi is nog verre van het niveau van de meeste forumleden, maar hoop (met het huidige stukje kennis van de electrotechniek) een link te kunnen leggen naar de juiste werking van mijn componenten. En natuurlijk veel info verschaffen op dit forum!!!!!
Marantz PM7001 KI
Marantz SACD7001 KI
Marantz DV6001
Marantz ST6001
B&W DM604 S
Interlink van den HULL "the Name"
Panasonic TH42PV60EH
Groet,
Krekel