Goeieavond,
Mijn 2e Marantz apparaat (naast mijn DCC-82 deck, wie kent ze nog?
) is een A/V receiver geworden na heel lang zoeken, vergelijken en budgetbepalen. Het is de SR5003 geworden. Mooi apparaat met een super prijs/kwaliteitverhouding. Ik heb 'm een paar dagen in huis en behoorlijk enthausiast, echter...
Ik heb 2 HDMI bronnen momenteel aangesloten op Marantz, te weten een Samsung HDTV ontvanger en een PC met een HDMI uitgang. De Samsung HDTV ontvanger werkte direct, de PC ook, echter alleen qua beeld!? Ik heb werkelijk van alles geprobeerd, maar de Marantz weigert geluid van de PC aan te nemen, terwijl als ik de HDMI kabel rechtstreeks van de PC HDMI uitgang in het 42" Panasonic Plasma scherm plug, ik ook het geluid erbij heb. Heel apart.
Het gaat om een PC bestaande uit een Asus socket939 mATX moederbord met AMD Athlon64 3000+ processor, 2GB RAM, 80GB SATA Harddisk, LG DVD/Blu-ray/HD-DVD combodrive en een HIS ATI Radeon HD 2600XT 256MB grafische kaart. Ik dacht eerst dat het aan instellingen op de PC lag, maar na heeeeel lang zoeken en proberen (en uiteindelijk een compleet 'schone' Windows XP installatie) bleek dus dat de PC wel degelijk via HDMI geluid uitstuurde, maar helaas wil de Marantz het niet weergeven.
Aangezien deze PC zo ongeveer de belangrijkste bron van mijn installatie is (achter de Marantz hangt een HDMI splitter die de eveneens 42" slaapkamer Panasonic plasma aanstuurt) is het voor mij erg belangrijk dat ik de zaak werkend krijg, met de Marantz als hart van dit systeem.
Iemand tips/hints/suggesties/enz?