Marantz PM80 problemen

Gestart door fceg, september 25, 2008, 14:21:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fceg

Toch wel indrukwekkend om mijn versterker open en bloot hier op het forum te zien. Ben in iedergeval blij dat de versterker in reparatie is en gemaakt kan worden. Ik kijk er al naar uit om mijn versterker thuis weer aan te kunnen sluiten.

Hal9000 alvast bedankt voor de tijd de je nu al in de versterker heb gestoken.

One good thing about music, when it hits you, you feel no pain!

HiFi gek

Citaat van: HAL9000 op september 30, 2008, 17:42:35
Edwin dit kan je beter in een ander topic zetten.

maar antwoord op je vraag is: JA




Bedankt voor je antwoord .
Helaas is het niet anders , ik had het graag anders gezien .
Ik zal er i.i.g. niet minder om genieten van mijn cd speler .

Groeten  EDWIN  B

HAL9000

#47
Ik heb de onderdelen eindelijk binnen van de Pm80.

Ik heb een STk3152MKIII besteld en twee spannings regulatoren met koelhuis.


Ik hoorde gister avond toen ik aan het fitnessen was een lichte kraak-knal-kraak... maar verder niets meer gehoord.
Met name dat de spannings regulatoren/regelaars/verdelers ontzettend heet waren geworden.



Ik heb ook steek proeven genomen met elko's en merkte als snel op dat de elna cilmics met de waarde van 10uF niet meer reageren boven de 5 uF......... Het is eigenlijk niet te geloven.....
De 220uF 470uF(erg klein voor de waarde en aangenomen voltage) waren wonder boven wonder nog goed.
Ik heb in totaal 5 10uF vervangen (panasonic FC gebruikt)

Ik heb de printen schoon gemaakt met PCC. Ik heb trouwens ook een modificatie gemaakt Ik heb koelblokjes op die spannings regelaars geplaatst. en de elko's vervangen met panasonic. fc

Ik heb uiteraard ook de STK module vervangen.






Ik heb het origineel vervangen met de zwaarste uit de 3100 lijn.. (merk sanyo)

Ik heb de versterker 15 minuiten op de dummyload gegooid op vol vermogen.

bij 20Hz geeft deze: 117Watt per kanaal 8 ohm
Bij 1KHz: 119Watt per kanaal ook 8ohm.

Ik zal de versterker even aan houden en toch door blijven testen
Wie weet zit die kraak er nog in.. maar ik verwacht het niet.

dat was ik weer even.  :-D
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

fceg

Ik wilde vandaag contact met je opnemen t.b.v. de voortgang van de reparatie van de versterker. Maar het staat inmiddels al hier op het forum met foto's en duidelijke uitleg. Ik vind het trouwens heel interresant om de reparatie van mijn versterker op deze manier te kunnen volgen, bedankt hiervoor.
One good thing about music, when it hits you, you feel no pain!

HAL9000

Ik heb de versterker iets afgesteld naar mijn waardes ipv die van marantz inc.
De versterker is geen broeikas meer. Tenzij je er disco mee gaat spelen  :-D :-D
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

fceg

Ik ben niet van plan om er disco mee te gaan spelen, daarvoor heb ik een installatie in mijn hobbykamer staan. De marantz komt in de woonkamer omdat deze mijn fronts veel beter aanstuurt dan mijn dolby Digital Denon receiver. Ik heb op dit moment een accuphase E205 op mijn fronts staan en deze klinkt ook heel lekker alleen vindt ik het hoog van de marantz mooier klinken (meer detail).
One good thing about music, when it hits you, you feel no pain!

HAL9000

Ik heb de Marantz Pm80 flink hard gezet voor langdurige tijd. aan, uit, aan uit, koude staart warme start. maakt niet uit
De versterker blijft glas helder klinken. Ik vind de versterker op mijn Mission Speaker beter klinken dan op mijn B&W dm6 (laag rendement) De versterker blijft bij beide zeer stabiel.

hitte, De M80 word bijna niet warm (18 graden kamer) De STK is ook iets minder warm omdat ik vrij veel koelpasta heb gebruikt. Bindingen zijn opgevuld daar waar het nodig was.

ALs ik consequent ben, zou ik toch zeggen dat een PM80 een betere koop is geweest dan uberhaupt marantz nu!
al heb je een PM4000 of 8000. Ik denk dat de Pm80 op langer termijn toch beter blijft. Met name print, en service vriendelijkheid.

modellen al Pm14 16 15 heb ik nog niet gehad daarom zeg ik er niets over.







:wink:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

HAL9000 wrote:

ALs ik consequent ben, zou ik toch zeggen dat een PM80 een betere koop is geweest dan uberhaupt marantz nu!
al heb je een PM4000 of 8000. Ik denk dat de Pm80 op langer termijn toch beter blijft. Met name print, en service vriendelijkheid.


Jon de kwaliteit van de printen van de PM80 zijn tot in den treure al beproken.
Denk dat dit een discussie kan opleveren.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Daar is het forum ook voor, discussieren.  :wink:
De printen zijn inderdaad niet geweldig maar, Niet slechter dan bijvoorbeel een Pm4000/7000/8000.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Citaat van: HAL9000 op oktober 04, 2008, 16:21:50
Daar is het forum ook voor, discussieren.  :wink:
De printen zijn inderdaad niet geweldig maar, Niet slechter dan bijvoorbeel een Pm4000/7000/8000.
Hieruit mag ik dus opmaken dat na de productie van de PM80 marantz niet zo selectief is geweest met de kwaliteit van de printen etc ?
Gezien de prijzen zou je anders verwachten.


Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Ik denk,  dat marantz de goedkoopste aanbieder heeft genomen bij deze laatste modellen.
Ze kosten ook werkelijk niets ....
299,- voor een versterker...
499,-

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

mischa

Citaat van: HAL9000 op oktober 04, 2008, 15:59:53
De STK is ook iets minder warm omdat ik vrij veel koelpasta heb gebruikt.

In principe is meer niet per defenitie beter. Als je teveel koelpasta gebruikt, kan de koeling zelfs minder worden omdat de koelpasta een hogere K/W (ben de exacte benaming even kwijt) heeft dan het koelprofiel zelf. Ik neem echter aan dat je weet wat je doet. Mijn reactie is meer bedoeld voor de mensen die de quote mogelijk verkeerd interpreteren.

Overigens lijkt zo´n koelprofiel me wel iets voor in mijn halfbroertje van de PM80. Heb jij misschien nog een exemplaar liggen waar je niks mee doet?

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

SB_Marantz

De pasta koelt niet maar zorgt voor een betere warmte geleiding.
Een beetje is al voldoende.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mischa

Citaat van: SB_Marantz op oktober 05, 2008, 07:44:10
De pasta koelt niet maar zorgt voor een betere warmte geleiding.
Een beetje is al voldoende.

Dat bedoel ik dus ook. Meer pasta is niet direct een betere geleiding.
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

HAL9000

Er zit zo danig op dat er net een beetje onderuit komt na aandrukken.
Opzich prima... De stk word niet zo schrikbarend heet.  :wink:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!