te beginnen bij het begin,
je kan gewoon het menu openen en daar te pas en te onpas instellingen gaan wijzigen.
ik denk dat de receiver als begin waarden wel onthoud wat hij automatisch heeft gemeten.
zo niet, pech. dat kunnen wel zelf toch beter....
x-over is een rekensom voor, enkel weet ik die niet uit me hoofd.
als stel regel kan je nemen dat 80hz een normale x-over is.
met een goed stereo paar als front is het nog wel wat lager in te stellen ook. (hier 40hz)
de fase, zet eens een stukje house in stereo op. (zorg ervoor dat de instelling van de sub op both staat.)
en zet de woofer even wat harder dan normaal en de x-over helemaal open.
nu luister je naar de bass van de woofer, de meest aanwezige klank is de juiste fase.
(hier op het forum staat ergens een topic met al deze informatie, stadium3 is hier ook bedreven in)
verder is een dts5.1 onder te verdelen in muziek en film. met film denderd de sub vrolijk mee om het schok effect te creeren.
dts muziek is aan te passen. zo kan je de woofer iets minder aanwezig het .1 laten spelen en de front speakers daar een deel van laten over nemen. zo is de woofer met muziek minder te plaatsen met het gehoor.
ook kan je nog kiezen om de woofer in dts-muziek helemaal geen signaal te geven. dan gaat alles door de fronts.
hiermee kan je een homogener dts geluid creeren, beter afgestemd op jou ruimte/apparatuur/gehoor...
geen groentje hoor, de receivers zijn nou eenmaal wat ingewikkeld voor de eerste maal.....
ik hoop dat het een beetje duidelijk is, anders weerleg ik het thuis wat duidelijker.
dat is over een uurtje ongeveer....