geen bas tonen meer uit sr5400, help!!!!

Gestart door patrick1976, september 17, 2008, 20:33:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

patrick1976

Hallo, ik ben nieuw hier, mijn naam is patrick.

Ik heb een sr5400 versterker. Sinds een week komt er geen bas meer uit mijn speakers. Zowel bij mijn dvd, tv, xbox als airtunes airport express. Ik heb alle aansluitingen gecontrolleerd, een factory default gedaan, en volgens mij de setup nagekeken dat ik geen sub heb, maar niks helpt.

heeft iemand enig idee hoe dit kan en of dit eventueel nog te repareren is. en waar ik dit evetueel kan laten nakijken. uiteraard geen garantie meer.

Groeten Patrick.

Stadium III

heb je uit alle luidsprekers geen bass of is het een speaker appart?

bewegen je woofers eventueel wel als je muziek speelt?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

patrick1976

Hoi, Het is uit alle speaakers geen bas, en ja de woofers trillen ietsje, of bewegen zo je wil. bij tv, muziek etc. bas is ook omhoog gedraaid, maar ook dat helpt niet

Maurice

Kijk nog eens goed naar je speakerinstellingen van je versterker. Staan deze op small of large? Bij de eerste zullen ze geen lage tonen krijgen.
Geen lage tonen: bedoel je hier de diepe bassen mee, of ook al het stemmenbereik?

Ik denk niet dat het hier direct een technisch probleem betreft, maar eerder een instelling dan wel aansluitprobleem. Ik verplaatst dit topic daarom ook naar Home Theather!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

patrick1976

Hmmmmm, maar komt er dan geen bas uit je surround speakers als deze smal zijn en op small staan?

Maurice

Citaat van: patrick1976 op september 17, 2008, 22:59:53
Hmmmmm, maar komt er dan geen bas uit je surround speakers als deze smal zijn en op small staan?
Anderen kunnen hopelijk een precieser antwoord geven.
Maar: instelling op Large: de speakers worden full-range aangestuurd
instelling op Small: de speakers worden afgefilterd, bijv. op 100Hz. Dit betekent dat alle tonen onder de 100Hz niet meer worden weergegeven.
Ik weet niet of het mogelijk is om per channel aan te geven wat de speakersize is?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

patrick1976

alle speakers staan op large, geen sub aangesloten, maar helaas geen zware bas tonen, midden tonen ook nauwelijks.

net nagekeken.

thanks trouwens voor de hulp alvast!

Stadium III

Als alles op large staat dan zou het toch moeten werken zonder subwoofer

Tijd voor een upgrade  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Welke surround instelling heb je nu gebruikt? Probeer eerst eens stereo?
Heb je de ingebouwde equelizer neutraal staan?
Indien je speakers met biwire mogelijkheden heb, zitten de verbindingsbruggen nog wel goed?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

patrick1976

Hoi,

Ik heb geen biwired en heb op zowle stereo als dts als digital als multi channel geprobeerd. eq is neutraal.

dusssssss

Maurice

Citaat van: patrick1976 op september 18, 2008, 10:49:25
Hoi,

Ik heb geen biwired en heb op zowle stereo als dts als digital als multi channel geprobeerd. eq is neutraal.

dusssssss
Heb je de mogelijkheid om een andere versterker aan te sluiten? Probeer dit eens, dan weet je zeker dat het de SR is.
Blijf het vreemd vinden....
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Rob G

Zoals Maurice ook al vroeg:

zitten de verbindingsbruggen nog wel goed?

Hoe is de bass in de Source Direct modus?

sattie

druk de 2 buitenste knoppen onder de 2 grote draai knoppen tegelijk in en hou deze 5 a 7 sec vast,
Hij zal dan default aangeven en reset de receiver naar fabrieksinstellingen, let op alle instellingen ben je dan kwijt.
Dus select+ATT

audiofreak1

Marantz PM15, SA15, ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondline and Sidewinder interlinks, Hyperwire silverline speakercable

Maurice

Citaat van: audiofreak1 op september 18, 2008, 20:21:06
Staat er geen speaker uit fase??
Goede opmerking  notworthy
Controleer inderdaad of je de luidsprekers goed aangesloten heb en dus niet per ongelijk bij één de plus en min omgedraaid is (zowel versterker zijde als ls zijde controleren).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude