Foto van jouw set met Marantz?

Gestart door Maurice, oktober 03, 2005, 23:20:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Onne

Citaat van: Stadium III op april 18, 2007, 17:15:36
welkom Onne

Leuke set om te zien ! en om te horen ! :wav: Je vertelt dat je je front full range hebt staan komt het dan ook niet beter uit om je crossover op 80 hz te zetten Dit kan wel eens een beter resultaat hebben.\
Verder veel post/leer plezier

Stadium III

Zover ik weet staat de Marantz SR 5200 altijd op 100hz crossover en kan je in het OSmenu alleen "Large" of "Small" selecteren. Large = fullrange / small = High pass vanaf 100hz (volgens gebruiksaanwijzing)
Als ik dan luister merk ik goed het verschil wanner de fronts op large of op small staan. Dan liever large want dat klinkt beter en geeft een voller geluid / vooral tijdens films. De eltax concept 400 heeft een RMS vermogen van 200 watt en begint bij 35hz (dus best laag)

Ik kan niet constateren/horen of de Marantz moeite heeft met het voeden van de front speakers op fullrange,
dus naar mijn idee gaat het niet ten koste van kwaliteit en sterkte van het geluid.

Gr Onno




Onne

Citaat van: HAL9000 op april 18, 2007, 17:31:39
die jamo serie ken ik
ze zijn niet zo gek oud.
peper duur toendertijd.
De Studio 180's die ik heb zijn al 8 of 9 jaar oud, en voor stereo zijn het echt hele mooie speakers.
Zeker met de Marantz klinken ze heerlijk op source direct!!

Als ik gewoon een cd'tje luister doe ik dat inderdaad liever op de Jamo's dan de Eltax.
Maarja dit is de standaard film setup en mijn cd's liggen vaker in de auto dan op mijn kamer.

Gr Onno

Stadium III

hoi onne

Ok als je het niet kunt selecteren en je een volledig lfe signiaal hebt dan krijgt ie een 120 hz door naar mijn weten
Verder heb ik ook al gemerkt dat je als front op large staat wel een breder en dieper geluidbeeld krijgt net zoals je al zei

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Citaat van: HAL9000 op april 18, 2007, 17:31:39
die jamo serie ken ik
ze zijn niet zo gek oud.
peper duur toendertijd.




weet niet wat peper kost maar in iedergeval niet duur
denk dat je in de war bent met de concert 8
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

toch maar weer zuilen de missions 753 eiken:





Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thom

zo dat zijn beste speakers hoor, lekker groot notworthy

JohnWx

Citaat van: thom op april 21, 2007, 14:35:35
zo dat zijn beste speakers hoor, lekker groot notworthy


valt mee maar 85 cm hoog
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Citaat van: jwx op april 21, 2007, 22:11:35
Citaat van: thom op april 21, 2007, 14:35:35
zo dat zijn beste speakers hoor, lekker groot notworthy


valt mee maar 85 cm hoog
Maar het geluid is groots!
Is dit niet de Freedom? Volgens mij heeft Marco ze ook gehad dus ik ken ze qua klank wel.
Hoe bevallen ze? Wat vind je de sterke en zwakke punten van deze speaker in je setup?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Citaat van: Maurice op april 22, 2007, 00:57:02
Citaat van: jwx op april 21, 2007, 22:11:35
Citaat van: thom op april 21, 2007, 14:35:35
zo dat zijn beste speakers hoor, lekker groot notworthy


valt mee maar 85 cm hoog
Maar het geluid is groots!
Is dit niet de Freedom? Volgens mij heeft Marco ze ook gehad dus ik ken ze qua klank wel.
Hoe bevallen ze? Wat vind je de sterke en zwakke punten van deze speaker in je setup?
Ikhad de 754F ,deze zijn het kleinere broertje.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

update,











Te zien zijn:

Marantz:

SR4300 receiver.
SD60 cassettedeck.
PM95 digital integrated amp.
CD11le cd speler.
DD92 dcc speler.
CD72 cd speler.

Vreemde merken:

Panasonic DVD-RA71 dvd-audio speler.
Rotel RC995 voorversterker.
Nad 218 THX eindversterker.
Philips satellite receiver.

Luidsprekers:

Seas EX4.
DLS RC55 centerspeaker.
Diy subwoofer (Hypex & Vifa)

pompom

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

thom

dat zijn een paar mooie torentjes die je hebt staan notworthy

Stadium III

marco ik heb er nu al zin in om alles voor je aftestellen ! :-D

Zeer nice set om te zien  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

freek

this niet veel ,
Maar d8 zo de combi SR   en DV   voldoet zeker als basis.
De SR ga ik tzt  nog wel vervangen , maar om nu weer vlak voor de vakantie 1000 euro+
uit te geven krijg ik effe niet voor elkaar (althans is mijn wederhelft het niet zo mee eens)
Of er moet natuurlijk een potje bier of koffie over de sr heengaan.

(zo heb ik een vriend die zijn TV echt een handje geholpen heeft om m rijp te maken voor
het grofvuil . pas dan mocht ie een plama aanschaffen lol)

ben nog aan het twijfelen om eens ook weer tzt een dedicated cd speler erbij te zetten.

[wegens disk ruimte verwijderd]

Arnoud-(KoyBoy)

@Marco: dat ziet er goed uit!!! notworthy notworthy

Vanhal

Mooie set, Marco!!! Mooie verzameling compontenten, die cd11LE, dcc92 en pm95!!  HB