Klankkleur marantz

Gestart door bertheeren, september 11, 2008, 10:10:11

Vorige topic - Volgende topic

bertheeren

Ik ben op zoek naar een goede nieuwe receiver, en marantz leek me wel wat. Oogt heel degelijk, goede ervaringen enz. En heb de SR-4001 al gehoord en die was behoorlijk oké

Alleen zou de klankkleur erg verschillend zijn bij de verschillende modellen. De ene marantz klink weer heel warm, de ander weer heel helder.

Ik kan voor 550 euro de marantz SR-6001 krijgen(lijkt mij een mooie aanbieding) alleen, klinkt hoe klinkt die? te vergelijken met de SR4001 of heel anders?(warm, fel enz)

Zelf wil ik graag een mooi warm geluid met een zacht hoog(niet wollig) Daarom dat ik ook naar marantz zit te kijken.

Martijn

Naar mijn weten klinken alle moderne Marantz receivers warm, maar ik wacht wel ff op de experts hier.  :wink:
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

j o r r i t

Volgens mij is de klankkleur het beste te vergelijken met geel  :schater:

xander32

En volgens mij kan je indien je de gok van een dozenschuiver (internetwinkel) aandurft nog € 75,- besparen op een nieuwe SR 6001  :roll:. Mijn inziens kan je wel enig risico nemen indien een receiver die voorheen nieuw voor rond  de € 950,- werd aan geboden en momenteel voor €475,- ...
Maar indien die receiver voor € 550,- bij een fysieke winkel bij jouw om de hoek wordt aangeboden zou ik daar voor gaan (stukje advies / service etc. is mij wel € 75,- waard).

Sander.

bertheeren

bestekeus.nl bedoel je?
Nee veel slechte verhalen over gehoord, ik vertrouw dat niet. Ziet er ook niet echt professioneel uit.
Correct is wel even uit de buurt, maar meer zekerheid/service.

dmeerpa

De prijzen zullen binnen kort zakken.
De nieuwe reeks receivers SR4003, SR5003 en SR6003 zijn in aantocht. Veel winkels zullen de "oudere" modellen moeilijker verkocht krijgen, en daarom hun prijzen zakken.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Stadium III

De klank met de .001 reeks is wel veranderd in een wat frisser geluid in het geheel
De oudere modellen zoals de sr 7500 enz waren wat warmer en wat donkerder in mijn mening en vooral in het midden gebied

ik weet niet wat je zoekt met een sr 4001 krijg je een leuke instap reciever die een lekker klank heeft en een leuk wattage om wat speakers aan te sturen

verder heb je de nieuwste modeellen niet nodig om gebruik te maken van blu ray enz!

Suc 6 ermee
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

bertheeren

Is er klankmatig verschil tussen de SR400*/SR500* en de SR6001?
Vergeleken met onkyo(de 606), vond ik de 4001 mooier in het midden gebied, die onkyo klinkt iets holler.

Ik zoek een receiver voor monitor luidsprekers als front(welke nog helemaal niet zeker, mogelijk B&W of dynaudio) en voor de surround speakers satellietjes/center. Stereo vind ik erg belangrijk, surround moet gewoon aardig klinken.

Stadium III

tussen de 4001 en 5001 end zit nominaal verschil

Samen met dynaudio zul je een hele mooie opstelling krijgen
B&W vindt ik zelf te wollig

Maar er zijn natuurlijk nog veel meer merken !

5.2.4

bertheeren

Ik bedoelde tussen de 5001 en 6001, gezien vanaf de 6 reeks ze anders opgebouwd zijn.

Gezien de nieuwe reeks wat frisser klinkt, dacht ik aan B&W, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Stadium III

ik heb het vermoeden dat dat verschil ook wel nihiel is

5.2.4

bertheeren

Oké bedankt. Dan wordt het waarschijnlijk de SR6001, alleen nog even vergelijken met NAD die superieur zou zijn aan de marantz, iedergeval dat werd me verteld(wat ik betwijfel)

Alleen wat me doet twijfelen, regelmatig hoor je dat marantz receivers stuk gaan, volgens mij o.a. een hitte probleem.
De receiver komt vrij te staan, dus hitte mag geen probleem zijn, maar zit er een productiefout in deze receivers?

Stadium III

Ik denk dat je met de SR 6001 een leuke reciever zult hebben

Er zijn in eerdere leveringen verkeerde sensoren gezet ( OA bij mij )

Daardoor is ie 2x ter reparatie weg geweest

Verder zeer tevreden en de hitte vindt ik wel meevallen

De marantz kopen en lekker genieten !

5.2.4

bertheeren

oké, gezien het toch al een ouder model is, zal dat wel opgelost zijn. Ik heb toch 2 of 3 jaar garantie.

Stadium III

Zeker 2 jaar garantie en dan heb je nog bepaalde rechten als consument !

Dus moet zeker goed komen !

5.2.4