Hoofdtelefoon matchen met Marantz

Gestart door Surrounded, september 09, 2008, 13:25:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Surrounded

Beste marantzofielen,

Van tijd tot tijd is het nodig mijn set te beluisteren met een hoofdtelefoon, kwestie van vrouw-lief niet te veel te storen. Van mijn huidige hoofdtelefoon ben ik in combinatie met de marantz SR7500 eigenlijk niet zo tevreden.
Klinkt vrij schel en al het laag is verdwenen (ik heb nu een Beyerdynamic DT-831). Zo standaard is het vaak niet om aan te horen.

Vandaar dat ik wil overstappen naar een andere hoofdtelefoon. Iemand ervaring welke hoofdtelefoons zoal goed passen bij marantz? Sennheiser HD-650 misschien?

Laat jullie reacties maar komen...

Surrounded
Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E

mahansz

grappig, zelf heb ik ook de DT-831 en ik ben er meer dan tevreden mee.... sterker nog, ik vind het echt een geweldig ding voor z'n geld  HB
Het enige met deze koptelefoon is dat hij een flinke versterking vraagt, het wordt ook afgeraden om hem direct aan een bron te hangen. Zelf heb ik hem altijd aangesloten op mijn pm17mkII, deze heeft een vrij goede koptelefoon uitgang, ik weet niet hoe dat gesteld is met de SR7500. Gezien je klachten zou het er op kunnen duiden dat deze van mindere kwaliteit is.
Zelf heb ik mijn koptelefoon ook eens gehoord via een koptelefoonversterker (merk: Lehman), daar is echt ontzettend veel winst op te halen. Mijn tip is dus om eens te gaan kijken naar een koptelefoonversterker of te kijken naar een koptelefoon met een hogere gevoeligheid. Alleen zal je bij het laatste denk ik flink in de buidel moeten tasten om echt een goede stap hoger te komen...
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Maurice

Ik ga volledig met Mahanzs mee. Denk dat je hier meer winst uit kan halen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Surrounded

Ik dacht dat de hoofdtelefoon-aansluiting op de SR7500 vrij degelijk moet zijn, gezien ze ook de moeite gedaan hebben om er dolby headphone bij in te implementeren voor surround via de koptelefoon.
Hoe dan ook, de DT-831 klinkt er luizig door. Plug ik hem in de koptelefoonuitgang van mijn laptop klinkt hij wel goed  :? (bizar vind ik dat).

OK, een koptelefoon-versterker. Maar dewelke dan? Probleem is hier dat dit moeilijk te testen valt gezien eigenlijk geen enkele audioboer die ik ken zulke dingen in huis heeft.
Ik las al rave reviews over de Darkvoices 332 (een kleine buizenversterker) in fora, maar die las ik ook over de Meier corda to move. Wanneer ik echter contact opnam met Meier zelf zei die dat die versterker waarschijnlijk weinig of niets aan het wat schelle karakter van de DT-831 zou veranderen.
Over de Darkvoices wordt meestal gesproken in combinatie met de Senn HD-650. Misschien kan een buizenversterker ook goed zijn voor de DT-831. 300€ vind ik echter nogal veel als experiment.

Heeft iemand hier een idee welke versterker goed matcht met de DT-831?

greetz,

Surrounded
Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E

mahansz

hmm, lastig. Lehman is erg goed, maar ook erg duur... Is Goldring wat? of musical fidelity (xcan)?
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Bernard Hi-5

#5
...

MadVillain

 stupid stupid stupid stupid stupid

Ik had ook altijd gedacht dat de hoofdtelefoonuitgang op m'n pm17 erg goed moest zijn.
Maar ik was altijd ontevreden over het geluid van m'nkoptelefoon. Vooral omdat veel mensen er erg lovend over zijn.
De Xcan V3 heeft het volledig opgelost!

HiFi gek

Een Sennheiser HD 650 is een heel erg goede koptelefoon , alleen geen idee hoe deze presteerd op jouw Marantz versterker .


Groeten  EDWIN  B

Xplod

#8
Wat vinden jullie van een Beyerdynamic DT 990 PRO in combinatie met een SR4001 receiver .... matchen deze wat .. of is het sowieso beter om op de pré-out een aparte hoofdtelefoon versterker aan te sluiten  :?
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Bernard Hi-5

#9
...

Maurice

Citaat van: Xplod op november 15, 2008, 22:21:13
Wat vinden jullie van een Beyerdynamic DT 990 PRO in combinatie met een SR4001 receiver .... matchen deze wat .. of is het sowieso beter om op de pré-out een aparte hoofdtelefoon versterker aan te sluiten  :?
Ken de kwaliteit van de DT990 niet, maar een aparte pré zal zeker niet misstaan.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marantz 81

hallo  ik heb ook een vraag over hoofdtelefoon

had vanmiddag een sennheizer HD201 gehaald en gelijk weer terug gebracht denet , klonk nergens naar  :gaap:

nou wil ik een goede gaan aanschaffen HD555 , heb je daarvoor dan ook eigenlijk zo,n versterker voor nodig ,waar jullie het over hebben ?? of zou het via mijn SR4021 ook redelijk tot goed kunnen klinken ?? ik kan ook nergens iets vinden in men boekje van de versterker wat de kwaliteit en uitgangssingaal is van de aansluiting

als ik bij een zaak ga luisteren staat er toch de allesbeste apparatuur voor , en weet dat ik sennheizer gewoon de klank heeft die ik mooi vindt  :-)

vindt zo,n versterker voor hoofdtelefoon wel erg duur   nopompom

Marantz 81

#12
vanmiddag wezen luisteren en een sennheizer HD595 aangeschaft omdat deze echt veel beter was als de 515 en 555 ,ben er helemaal super blij wat een goed zuiver uitgebalanceerd geluid  notworthy en zit heerlijk  :yes:

en ook gelijk ontdekt dat de hoofdtelefoon aansluiting van men SR4021 niet veel voorstelt

nou heb ik een beetje zitten zoeken naar een hoofdtelefoonversterker

en deze gevonden http://www.audiocontrolshop.nl/product_info.php?manufacturers_id=53&products_id=1440

iemand een iedee wat hier de kwaliteit van is , en de klankkleur ??

Marantz 81


Maurice

Citaat van: Marantz 81 op november 20, 2008, 22:18:47
vanmiddag wezen luisteren en een sennheizer HD595 aangeschaft omdat deze echt veel beter was als de 515 en 555 ,ben er helemaal super blij wat een goed zuiver uitgebalanceerd geluid  notworthy en zit heerlijk  :yes:

en ook gelijk ontdekt dat de hoofdtelefoon aansluiting van men SR4021 niet veel voorstelt

nou heb ik een beetje zitten zoeken naar een hoofdtelefoonversterker

en deze gevonden http://www.audiocontrolshop.nl/product_info.php?manufacturers_id=53&products_id=1440

iemand een iedee wat hier de kwaliteit van is , en de klankkleur ??
Kwaliteit is volgens mij goed, klank meen ik niet veel verschillend aan Marantz. Ik heb veel goede berichten gelezen over dit ding, maar zelf nooit beluisterd.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude