Seas EX-4 opvolger?

Gestart door Maurice, augustus 22, 2008, 14:43:23

Vorige topic - Volgende topic

TurboMarco

Ik heb nu in de woonkamer staan de Magnat transpuls 35 ,die gaan waarschijnlijk naar de zolder waar nu ook de Seas EX4 staan.
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

mars

Citaat van: Marco op februari 16, 2010, 19:06:30
Nee geen pianolak ,ik zat te denken aan antraciet grijs of zwart ,of een combinatie van beide kleuren .

Het word iig door een professionele spuiter  gedaan,kost wat maar dan heb je ook wat  :yes:

oi,

ja joh , gelijk heb je om het door een pro spuiter te laten doen. kan je met een spuitbus ofzo niet tegen op.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

update:

Mijn zelfbouwers zijn nog steeds niet afgewerkt,ook het filter is nog niet af ..... maar misschien dat ik deze week nog iets ga doen  clown1

In ieder geval ben ik er nu definitief achter welke luidsprekers de woonkamer gaan sieren  :-) vanaf het moment dat ik bij Sander aka KT88 de Magnepan 3.3R beluisterd heb weet ik wat ik al die jaren gemist heb ,ik was al bekend met een line source welke ik in de vorm van de Speakerland Vecktor 0 gehad heb ,die heb ik met spijt achteraf geruild tegen Mission 754F luidsprekers en een Marantz PM95 versterker .
De Maggie's hebben een nog mooiere stage en het laag is uiterst fraai ,dat heb ik nog niet eerder gehoord bij vliezen.
Verder is het en kwestie van tijd en geld,maar 1 ding is zeker .....ze komen!!

:kwijl: :kwijl:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

gerard

notworthy imposant!!

Kan me voorstellen dat de medebewoonster toch iets anders naar deze luidsprekertjes kijkt, vooral als ze zo vrij staan.
Wordt een mooie aankoop zo te zien.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

TurboMarco

Mijn vrouw vind het wel ok ,dat geluk heb ik dan ook weer  :-)
Mijn eerste ontmoeting met deze speakers ging ook gepaard met een hoop oehh en aaaghh .....groot!! maar je went wel snel aan de afmeting.

5.1.4

Philips 75PUS8303

TurboMarco

Omdat het line source concept mij het meest aanspreekt komt ook steeds weer in mijn gedachten de Vecktor 0 op ,deze heb ik eerder gehad en heb de grootste spijt dat ik ze weg gedaan heb  nopompom

5.1.4

Philips 75PUS8303

Maurice

Kun je die niet weer terugkopen van Olaf?
Met een deal met de EX-4 en de RC-995?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Zo ziet het er helaas nog niet naar uit  :cry:

5.1.4

Philips 75PUS8303

TurboMarco

het word definitief een line array  hello

Ik ben vandaag bij speakerland geweest en heb met Ruud de mogelijkheden besproken,het gaat dus een line array worden met 6x Scan speak 18W8434G00 laag/mid en 6x Vifa NE25VTS-04 tweeters per kant ,de netto inhoud zal dan 180 ltr in beslag nemen  :evil: ,in het gunstigste geval worden de line array's ca 155cm hoog en ca 40cm breed ........maar goed dat word nog eens flink rekenen ,iig hebben de Scan Speak's per stuk al 30 ltr nodig,dus je kan wel stellen dat deze speakers een heel hoog waf gehalte zullen hebben  clown1

Vifa's

Scan Speak's

grtz Marco

5.1.4

Philips 75PUS8303

lo

Dat wordt een mooi project.
Veel plezier d'r mee  pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

Het word hoogstwaarschijnlijk wel weer een langlopend project ,ik heb namelijk niet de mogelijkheid om alle units in 1x te kopen,dat word dus stukje bij beetje en ik begin eerst met de scan speak units te kopen,ondertussen sla ik aan het rekenen en ga kijken of ik een goede houtbewerker kan vinden.

5.1.4

Philips 75PUS8303

lo

Ruud helpt je toch wel bij het rekenwerk en eventueel de matvoering?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

TurboMarco

Het rekenwerk mbt de kast komt voor mijn rekening,het hangt namelijk af welke vorm de box aan gaat nemen,Ruud heeft in ieder geval al berekend welke inhouden in acht genomen moeten worden,ook rekent hij het filter uit.
Een lange rechthoekige doos word het zeker niet,je dient namelijk ook met staande golven rekening te houden en dan hebben schuine zijwanden een groot voordeel,echter dat gaat weer ten koste van de netto inhoud bij een slanke baffle zodat een brede baffle icm een diepe kast een noodzaak word,ook de plaatsing vd speakers luistert vrij nauw ,de middelste tweeters moeten op oor-hoogte komen ....... enz enz ...igg heb ik genoeg stof tot nadenken.

Wat betreft de magnepans daar ben ik van terug gekomen....ze zijn mij iets te lief aangezien ik toch het meest naar rock/metal luister,maar het idee van een lijn-bron of ook line array genoemd is mede door de maggies en ook door de Vector-0 weer aangewakkerd ,ik ben namelijk totaal uitgekeken op het punt-bron principe .

5.1.4

Philips 75PUS8303

TurboMarco

btw mijn huidige (lees langlopend ) project is bijna klaar,de filters zijn voor elkaar en de kasten zijn op de afwerking na helemaal klaar,deze luidsprekers zijn voor mijn luister-ruimte op zolder.

5.1.4

Philips 75PUS8303

lo

Mooi hoor, dat je dat allemaal zelf  doet. Goed verhaal trouwens pompom
In het verleden, misschien al wel 20 jaar geleden, een keer een catalogus van REMO besteld. Daarin stond destijds nog een heleboel uitgelegd over gesloten, BR, transmissielijn, dr baileys long hair,.......etc,etc uitgelegd. Toen wilde ik er ook aan beginnen. Helaas nooit van gekomen. In 2001 volgens mij een keer bij Remo geweest, toen had ik mijn marantz set en de audience 72's net. Hele mooie eigen bouw speakers daar gehoord :yes:
Heb toen nog even met de vader, volgens mij de oprichter van remo, gesproken. Gepassioneerd man was dat.

Succes in ieder geval, je hebt nog werk zat.

groet,

lo