Citaat van: Stadium III op juli 28, 2008, 14:32:33
Ik weet niet waar je in NL woont maar meschien dat er mensen in je buurt zijn die je eens wat kunnen laten zien en eventueel kunnen uitlegen mbt blu ray en die nieuwe recievers
Dit kan voor jezelf een makkelijke en leerzame stap zijn om naar je eigen spullen opzoekte gaan
Regio erg centrum nederland
Ik wil me voorbereiden door me eerst goed in te lezen en de materie me theoretisch eigen te maken. De rest volgt dan later wel.
Ik heb niet zo'n haast
Citaat van: dmeerpa op juli 28, 2008, 15:00:38
Ook het budget die je er wilt voor vrijmaken speelt een rol in het maken van beslissingen.
Zo is een CD nog altijd beter op cd CD6002 dan op een DV7600.
Kijk, daar moet ik me dus nog echt goed in inlezen. Ik was erg content met de 4001 voor zowel DVD als audio. Audio is voo rmij zeker zo belangrijk als beeld. Het zal altijd een compromis zijn, maar dat hoeft niet erg te zijn.
CiteerStraks heb je nodig:
- Blue Ray speler
- DVD speler
- CD speler
- Receiver
En ik wil dus geen seperate cd speler gaan aanschaffen. Ik ben wel bereid om nu een DVD speler te kopen met goeie audio eigenschappen en daarbij (bijvoorbeeld) een BR speler voor de HD beelden.
Los hiervan; ik heb ook nog een mediacenter en wil ook gaan kijken in hoeverre het interessant kan zijn om die naar BR te gaan upgraden, of zelf een media center te gaan bouwen.
Ik gebruik het mediacenter wel eens als dvd speler voor geval dat DVD speler er geen zin in heeft (regelmatig met kopieeen) maar dat is software decoding en het verschil is mega!
Citaat van: Stadium III op juli 28, 2008, 20:33:22
Heb je je oog al ergens op laten vallen of heb je een idee wat er nu allemaal precies vervangen gaat worden ?
Zoals ik al schreef wordt het sowieso eerst een nieuwe DVD speler. Die moet HDMI hebben en bij voorkeur HD upscalen.
Dan komt er een nieuwe HD tv (LCD, 46" of 43") en ga ik overwegen om er een Blue Ray machine bij te kopen. Last but not least is een nieuwe AV receiver een serieuze optie, al was het maar om alles netjes aan te kunnen sturen en alle signalen juist te verwerken.
Ik hou alles voorlopig op 5.1 en heb nog geen plannen om naar 7.1 uit te breiden.
(Overigens heb ik nu 5.0, dus nog geen subwoofer, maar voel die behoefte ook niet)
Nee, ik heb nog geen concreet model op het oog. De kans dat het wederom Marantz apparatuur gaat worden is erg groot aanwezig.
En vraag niet naar het budget, want die heb ik geen eigenlijk, hangt van kwaliteit, meerprijs naar duurder model en mogelijkheden af. (al moet het geen 10k worden
)
Overigens hartelijk dank voor alle tips en het meedenken, wordt erg gewaardeerd