Hey allemaal,
Ik wil wat overdenkingen maken en zou graag jullie mening willen horen.
Ik heb momenteel de DV4100SE dvd speler in combinatie met de SR7000.
Een combinatie waar ik extreem tevreden over ben.
Speakers zijn trouwens Sonus Faber (+10 als je het merk kent
) voor en Kanton achter, dit omdat Sonuf Fabe voor achter niet te betalen waren en ze dezelfde klankleur hebben.
Ik heb verschillende redenen voor wat anders:
1. Mijn DVD speler begint kuren te vertonen, hij reageert regelmatig niet meer op de AB.
2. Ik wil ergens eind dit jaar een HD scherm kopen.
Beide genoeg redenen dacht ik zo!
Ik wil dus (ivm met scherm) overstappen op HDMI 1.3 om het beeld van mijn dvd speler (en andere bronnen eventueel) door te lussen naar mijn nieuwe scherm. Dat betekent naast andere DVD speler ook een andere Av receiver.....
Ik op zoek naar nieuwe Marantz DVD speler en kom er achter dat er een BR speler aan zit te komen. (al iemand prijsinfo?). BR is toch wel de standaard geworden, maar is nog wel behoorlijk aan de prijs momenteel. Van andere kant wil je het eigenlijk ook wel, ik wil immers een 46" scherm kopen......
Vraag 1: Is er een gelijkwaardig alternatief voor de nieuwe BR speler van Marantz?
Voor mij is belangrijk dat de audio er ook gewoon geweldig uit komt, ik heb niet voor niets SF boxen
Volgende stap zal dan een nieuwe AV "moeten" worden. Wordt het dan de 7002 of de 8002? Ik lees ook dat er een 7003 aan zit te komen? En de 8003 dan? Of toch doorsparen voor nog hoger model?
Vraag 2: is het prijsverschil tussen die twee gerechtvaardigd?
Wat zijn dan de essentiele verschillen? En als het kan niet super technisch worden, ik ben geen audio freak die alles weet
Je ziet het, heel verhaal en erg nieuwschierig naar jullie meningen en overpeinzingen. Ik ben er nog niet uit maar Marantz heeft wel mijn enorme voorkeur.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen!!!!
Thanks