B&W 604s2 op PM 7001

Gestart door WimPeu, juli 15, 2008, 15:42:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MadVillain

Citaat van: WimPeu op juli 19, 2008, 19:49:54
Update...


Nou ik heb ze binnen hoor (de 604's)...ik ben errug tevreden over zowel de "looks" als het geluid. notworthy
Maar, ja nu de maar..mijn pm 7001 schiet echt tekort. Na ongeveer 1 uur stevig draaien schoot hij in de clip en was inmiddels zo heet dat je er een eitje op kon bakken. :no:
Versterker op MP en verkocht voor €330,-. Was een goede prijs want bij RAF is ie nieuw €380,-.
Kon een hele mooie PM 80SE voor €200,- op de kop tikken dus morgen op naar Enschede.
Link: http://link.marktplaats.nl/181656341

Ik hoop dat deze mij goed kan bekoren zodat ik even rust in de tent heb en de tijd om te gaan sparen voor een PM 17 of PM 14 of id.
"T is maar even dat jullie weer (hoe belangrijk ook :no:) op de hoogte zijn  van mijn zoek tocht naar 'het perfecte geluid'  hello


Niet gedacht dat het zo extreem zou zijn. De pm80 moet wel een goede keus zijn. Misschien dat ik binnenkort een zwarte pm17 mkI te koop heb staan. ik stuur tegen die tijd wel een pm.

mahansz

hmm, 'k had al zo'n vermoeden.... :-( :-(
Als je niet al te overhaast bent, dan zou ik zeker zoeken naar een pm17. En dit is echt niet omdat ik er zelf ook een heb, maar meer omdat ik zeker weet dat deze je speakers goed in bedwang kan houden en een erg mooi muzikaal beeld aflevert :yes:
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

WimPeu

Citaat van: mahansz op juli 20, 2008, 04:12:24
hmm, 'k had al zo'n vermoeden.... :-( :-(
Als je niet al te overhaast bent, dan zou ik zeker zoeken naar een pm17. En dit is echt niet omdat ik er zelf ook een heb, maar meer omdat ik zeker weet dat deze je speakers goed in bedwang kan houden en een erg mooi muzikaal beeld aflevert :yes:

Ga ik ook zeker doen maar het ging mij zelf eigenlijk ook te snel hoor. Ik had de 7001 eigenlijk als test op MP gezet. Gewoon om te kijken wat er nog voor wordt gegeven. Omdat de 7001 ook net opeens afgeprijsd voor pak ém beet €350,- verkocht wordt had ik geen goed bod meer verwacht. Deze koper gaf dus geld wat ik er over een jaar helemaal niet meer voor krijg. "T is nu voor mij alleen de gok of de PM80 beter presteerd, anders ben ik mooi de pineut. frusty  Ik heb nu tenminste de eerste €130,-  hello als begin voor idd een pm17 oid.

MadVillain...Ik hoop dat je nog even wacht want ik ben dan zeker geinteresserrd.... :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

mars

oi

stupid je hebt idd een superverkoop gedaan :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

WimPeu

Citaat van: mars op juli 20, 2008, 09:27:55
oi

stupid je hebt idd een superverkoop gedaan :yes:

Dit is cynisch bedoeld denk ik...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

mars

Citaat van: WimPeu op juli 20, 2008, 10:45:15
Dit is cynisch bedoeld denk ik...

oi

nee hoor ( cynisme tegen vreemden , ligt niet in mijn aard)  , nee ik vind gewoon dat je een mooie prijs voor die 7001 hebt gevangen , in ogen schouw genomen wat ie nu nieuw kost :wink:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

WimPeu

De PM80se draait nu een paar dagen en ik moet zeggen naar alle tevredenheid. Wat een lekkere vette bak notworthy
Na de toch wel vele negatieve ervaringen hier op het forum met deze versterker, ben ik tot dusver erg positief.
Hij houdt de B&W's goed in bedwang zonder echt heet te worden. Het geluid is wel wat warmer dan van de 7001.
Dream Theater - Systematic Chaos HB heb ik nu een paar keer flink open gedraaid..in 1 woord geweldig, maar ook de rustiger (o.a Candy Dulfer, Eagles) muziek is echt genieten. Zowel speakers als de pm80 zijn voor mij nieuw dus ik ben voorlopig niet uit de kamer weg te slaan!!!

Dit houdt me voorlopig wel even koest.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Een goede match zo te lezen. 8-)
Hoop dat je er veel luisterplezier aan mag beleven.
Heb zelf een mindere ervaring met de PM80 maar dat kan altijd gebeuren.
Weet niet of op de SE een classe A schakeling zit ???
Zo ja niet te veel aan rommelen als de SE aan staat denk dat dit voor mijn PM80 funest is geworden. nonono
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Citaat van: Paul op juli 22, 2008, 21:21:37
Een goede match zo te lezen. 8-)
Hoop dat je er veel luisterplezier aan mag beleven.
Heb zelf een mindere ervaring met de PM80 maar dat kan altijd gebeuren.
Weet niet of op de SE een classe A schakeling zit ???
Zo ja niet te veel aan rommelen als de SE aan staat denk dat dit voor mijn PM80 funest is geworden. nonono


Zit er wel op, maar ik had hier op het forum al begrepen dat je die niet moet switchen als hij aanstaat.
Nu staat de pm80 bij mij in een kast met boven max. 2.5cm ruimte dus vanwege de warmte gebruik ik de A stand zowiezo niet. Moet trouwens ook eerlijk bekennen dat ik het verschil tussen klasse A en gewoon eigenlijk ook niet zo goed kan horen. :no:
Ik blijf er verder lekker vanaf en ga gewoon weer even genieten... :yes: (Journey SACD) notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Update:


De zoek tocht naar de ultieme versterker voor mijn 2 604's lijkt nu eindelijk afgerond te zijn.
Ik heb afgelopen week mijn PM80SE voor een grondige onderhouds beurt naar een reparateur gebracht :yes:. Voor het aansturen een Rotel RB- 1070 aangeschaft. Nieuw voor €750,- maar via MP voor €380,- incl nog 2 jaar fabrieks garantie. (Wel even een ritje Emmen - Wassenaar en weer terug.)
Dit had ik dus gelijk moeten doen. notworthy De combi B&W/Rotel schijnt idd voor elkaar gemaakt te zijn.
Ik kan nou echt onbeperkt lang knallen zonder dat zowel de versterker als de speakers ook maar een krimp geven. Zelf heb er eerder genoeg van dan de de installatie zeg maar.

De gerestaureerde PM80SE gaat binnenkort weer in de verkoop. Zal hem hier natuurlijk ook gaan plaatsen.

T'is maar even dat jullie het ook weten byebye
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

En je gebruikt nu de receiver als voorversterker ?

Probeer eens wat verschillende voorversterkers  je zult versteld staan  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Citaat van: Marco op augustus 03, 2008, 15:49:29
En je gebruikt nu de receiver als voorversterker ?

Probeer eens wat verschillende voorversterkers  je zult versteld staan  :yes:

Maakt dat echt nog weer zoveel verschil??? En hoe probeer ik verschillende voorversterkers als ik toch via MP kopen wil. Scheelt nl een bom duiten :yes:
Ik ben niet zo'n type die zich uitgebreid in een winkel laat voorlichten en dan elders gaat kopen. :no:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Het grootste verschil zit wel in de voorversterkers ,uitgaande van dat de eindversterkers goed gebouwd zijn is het 9 vd 10 x de vv die het grote verschil maakt ,om daar achter te komen hoef je echt niet alle winkels af te struinen ,hooguit een paar keer bij andere mensen zoals bv forum members te gaan luisteren  :wink:

Zelf wil ik nog steeds een marantz PM-94 als vv uitproberen ,en natuurlijk als integrated .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

@Marco..........en wij kunnen het weten. :wink:

Heb al wat afgerommeld. :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

oi stupid

yeps ; Marco , Paul , thom en ik zijn al een tijdje aan het stoeien met deze materie.

Ik ben zelf een stereo liefhebber . En ik heb zelf ook een tijd met jouw eindversterker gespeeld :yes: ...TOP DING

Ik ( en nog wel meer mensen ) vinden de combinatie; Classé voorversterker en Rotel eind versterker , een top match,  en dat is het eigenlijk ook.
Echt probeer eens een classé vv te krijgen. 

En euh dit is heus niet om dat ik zelf nu met Classé draai , wel omdat ik al heel wat geprobeerd heb.

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun