DV-7001 kapt er mee

Gestart door Bold, juli 12, 2008, 23:55:28

Vorige topic - Volgende topic

Bold

Hallo beste mede forum leden,

Ik ben nieuw op dit forum en de aanleiding is niet direct positief. Een half jaar geleden heb ik mijzelf verwend met een SR-7001 en DV-7001 samen met een KEF 5.1 speakerset. Een en ander aangesloten op een SHARP full hd LCD scherm. Ik ben super tevreden met de set en heb mijn DVD en CD collectie opnieuw ontdekt. Mijn vrouw en ik kijken regelmatig muziek DVD's maar ook films zijn in een woord super. Echt genieten. Tot een week geleden dan...

De DV-7001 begon vreemd te doen. Helemaal geruisloos is deze nooit geweest maar nu begon deze echt serieus herrie te maken. Het beeld en geluid bevroor ook zo nu en dan. Om een lang verhaal kort te maken: hij slikt ne helemaal niets meer. Geen DVD's en geen CD's. Als je een schijf voert dan gebeurt er niets en na verloop van tijd: NO DISC. Zonder schijfje breekt echt de hel los: er staat LOADING en het apparaat maakt enorm veel herrie. Uitzetten is de enige optie.

Wat denken jullie?

Bold

Mijn excuses! Ik zie nu dat ik dit bericht op de verkeerde plek heb gepost! :no:

scanspeakman

Lijkt mij een heerlijk mechanisch probleem waar niet snel zelf iets aan te doen is. Terug naar de winkel en laten fixen. Klinkt als een servo die naar de *&^% is.

Scanspeakman

Stadium III

Meteen naar de dealer brengen op naar de reparateur !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Bold

Dat wordt inderdaad terug naar de dealer. Had nog gehoopt dat ik zelf iets kon doen. Nu ben ik m'n mooie machientje vordomme weer een paar maanden kwijt. Hebben jullie ervaring met Marantz reparaties? Gaat dat snel. Gaat dat goed?

Stadium III

breek me de bek niet open over raparatie's  :|

Mijn ervaring is dat je de speler zon 3 weken kwijt bent gemiddeld

Verder is alles altijd goed en zeer netjes terug gekomen

Naar je dealer brengen en om een leen toestel vragen en klaar ben je !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Citaat van: Stadium III op juli 13, 2008, 10:18:17
breek me de bek niet open over raparatie's  :|

Mijn ervaring is dat je de speler zon 3 weken kwijt bent gemiddeld

Verder is alles altijd goed en zeer netjes terug gekomen

Naar je dealer brengen en om een leen toestel vragen en klaar ben je !

Mijn CD6002 is exact 10 dagen binnen geweest in de winkel waar ik hem had gekocht.
Pas 3 dagen nadien is deze meegegeven naar de leverancier. Dus eigenlijk maar een weekje weggeweest voor herstelling.
Nu we zijn inmiddels jullie, vakantieperiode, kan het idd wel wat langer duren.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

sattie

ik heb ook zeer goeie ervaringen met de marantz service dienst van nl.
Het hangt natuurlijk ook vanaf hoe snel de dealer met het versturen van het app en natuurlijk of ook de onderdelen op voorraad zijn. Er zijn tal van factoren die meetellen voor de snelheid.

Willem-A

Het klinkt als een defect loopwerk. Dat is natuurlijk belachelijk na zo'n korte tijd, maar mijn dv7600 heeft nog geen 30 uur met het eerste loopwerk gedaan. Na veel reparatie vervangen voor een dv7001. Het lijkt echter tegenwoordig erg moeilijk iets op de markt te brengen wat probleemloos jaren meegaat. Marantz gaat de kant van Nad op, wat uitval betreft en dat lijkt me geen goede ontwikkeling. Helaas hebben meer merken hier mee te kampen en ik blijf desondanks een echte Marantz liefhebber, maar de uitval is wel behoorlijk groot.

Vlearmoes

Noooooit problemen gehad met Marantz spullen  :roll:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

dmeerpa

Mijn DV7600 is 3 jaar, 3weken en 2 dagen oud, en nooit geen problemen gehad.
HEt enige probleem die ik ooit had was door een defecte HDMI kabel.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Willem-A

Citaat van: dmeerpa op juli 25, 2008, 21:01:27
Mijn DV7600 is 3 jaar, 3weken en 2 dagen oud, en nooit geen problemen gehad.
HEt enige probleem die ik ooit had was door een defecte HDMI kabel.

Ja, je kan hier natuurlijk niet gaan plaatsen dat het een probleemgeval is, want dan wil niemand hem hebben. Haha  pompom