DV6200

Gestart door Roland65, juli 07, 2008, 21:41:15

Vorige topic - Volgende topic

Roland65

Dag allemaal

Het Marantz virus is toegeslagen!
Mijn sony dvd speler mag/moet het veld ruimen.
Nu heb ik een dv6200 op het oog voor "weinig".
Tenminste €75 lijkt me niet veel.
Kunnen jullie me vertellen hoe de kwaliteit is tov de 4001? Ik heb begrepen dat er een nieuwe serie aankomt en dat de 4001 en 6001 voor lagere prijzen de deur uitgaan. De 6001 bv voor 399 bij Versloot in Arnhem
Maar €75 past mooi in het budget, zeker als er nog wat afkan.
Ik kijk/heb bijna geen zelfgebrande dvd's en heb een goeie cd speler (6002) en geen behoefte aan SACD, dus voor mij is de 6001 geen optie
Hebben jullie tips?
Alvast bedankt.
Roland
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

Stadium III

Een dv 6200 kan leuk zijn maar op wat voor een scherm wil je hem aansluiten

Als je hdmi wilt gaan gebruiken mits je scherm dat heeft zou ik idd eens gaan kijke voor een dv 4001

Verder heb ik een dv 4200 gehad en was een prima speler
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Roland65

Citaat van: Stadium III op juli 08, 2008, 16:47:08
Een dv 6200 kan leuk zijn maar op wat voor een scherm wil je hem aansluiten

Als je hdmi wilt gaan gebruiken mits je scherm dat heeft zou ik idd eens gaan kijke voor een dv 4001

Verder heb ik een dv 4200 gehad en was een prima speler

Hallo Stadium 3
Ik ga hem gebruiken op een philips breedbeeld tv die alleen maar kan dromen van de term hdmi :wink:
Ik ben benieuwd of er problemen bekend zijn mbt de laser en het loopwerk (geluidsproduktie).
Weet iemand van wanneer tot wanneer deze speler gemaakt is? Volgens de verkoper is hij een jaar of 3,4 oud.
Vrijdag ga ik hem bekijken en beluisteren en wie weet mag hij dan wel mee!
Prijs is niet slecht toch?

Verder wil ik de speler in de kast bij mijn versterker zetten, het zijn tenslotte familieleden.
Het audio digitaal en het video via een verloop scart met 3 tulpconnectors (1x video en 2x audio) naar de scartingang van mijn tv. Het video touwtje zal een meter of 4 zijn.
Heb je ervaring met deze constructie?
Alvast bedankt maar weer.
Roland
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium

Stadium III

ik zou wel een scart kabel leggen naar de tv en geen simpele video kabel

Verder geluid digitaal naar de reciever is altijd goed

Verder is een 75 euro geen prijs om een bult aan te vallen maar elke 5 euro minder is meegenomen

Suc 6 met de koop !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Roland65

Tuut Tuut, dat is snel!
Dan hoop ik maar dat mijn tv kast groot genoeg is, anders moet ik hem weer verbouwen! De 6200 is iets dikker dan mijn huidige sony. En een scart van 5 meter is ook weer zowat.
Wat denk je dat het meest gaat opvallen bij de Marantz tov de Sony?
Los van de lettertjes aan de voorkant? :wink:
Vrijdag maar eens kijken wat er vanaf kan.
Gr. Roland
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium

mahansz

nu wil ik geen roet in het eten gooien, maar de dv6200 is wel een zeer gevoelige speler.... :oops:
Ik heb m zelf ook gehad (tot 2 maal toe), maar huur-dvd's kunnen bijvoorbeeld wel problematisch zijn. Een aantal krassen en hij heeft er geen zin meer in. Ik weet niet of dit bij alle dv6200's is (volgens mij is het wel een laser-euvel..), maar dat je het even weet!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Roland65

Citaat van: mahansz op juli 08, 2008, 22:07:25
nu wil ik geen roet in het eten gooien, maar de dv6200 is wel een zeer gevoelige speler.... :oops:
Ik heb m zelf ook gehad (tot 2 maal toe), maar huur-dvd's kunnen bijvoorbeeld wel problematisch zijn. Een aantal krassen en hij heeft er geen zin meer in. Ik weet niet of dit bij alle dv6200's is (volgens mij is het wel een laser-euvel..), maar dat je het even weet!

Bedankt voor de tip!!
Dat is nou typisch zo'n tip die dit forum zo waardevol maakt!
Donderdag maar even naar de video-theek (moet dat niet dvd-theek worden?) om een lekker bekrast dvdtje te huren en de 6200 eens danig aan de tand te voelen!
Wordt vervolgd!
Gr. Roland
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium

HiFi gek

Citaat van: mahansz op juli 08, 2008, 22:07:25

Dat is ook mijn ervaring , ik heb ook de DV6200 .
Als een dvd wat krassen heeft blijft hij dus ook bij mij hangen .
En dat geld ook als de dvd niet vetvrij is (vette patat klauwen) , ook dan blijft hij hangen .

En de mijne heeft al jaren een probleem dat de lade niet open wil als ik de dvd speler aanzet en een dvd wil laden , dan moet ik tegen de lade aan tikken met mijn vingers en dan gaat hij maar heel moeizaam open .
Als de dvd er eenmaal in zit is het probleem daarna verholpen ,dan gaat de lade wel normaal open en dicht , het is dus enkel met het aanzetten van de dvd speler .

Verder heb ik geen negatieve meldingen over deze dvd speler .

Groeten  EDWIN  B

Lapti

Citaat van: HiFi gek op juli 12, 2008, 11:11:46

En dat geld ook als de dvd niet vetvrij is (vette patat klauwen) , ook dan blijft hij hangen .

En de mijne heeft al jaren een probleem dat de lade niet open wil als ik de dvd speler aanzet en een dvd wil laden , dan moet ik tegen de lade aan tikken met mijn vingers en dan gaat hij maar heel moeizaam open .
Als de dvd er eenmaal in zit is het probleem daarna verholpen ,dan gaat de lade wel normaal open en dicht , het is dus enkel met het aanzetten van de dvd speler .

Groeten  EDWIN  B

Nee maar tis wel een vrij omvangrijk probleem!
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Roland65

Groeten  EDWIN  B

Als je dit probleem al jaren hebt, waarom zoek je dan geen andere dvd speler?
Volgens mij ben je een aardige perfectionist. Ik zou gek worden van een wispelturig laadje!

Heb trouwens vrijdag de dv6200 gekocht.
Thuis de film Perfume opgezet. Veel donkere pasages, maar kon ze prima volgen.
Ook het geluid lijkt/is breder en gedetailleerder dan ik gewend was van mijn oude Sony DVP NS 355. (low budget)
Vind het altijd moeilijk om geluidsbelevingen te omschrijven maar dit komt het beste in de richting.
Nu nog sparen voor een l;ange scart en dan kan hij mooi op het stapeltje in de kast. Het HK CassetteDeck moet dan maar naar de studeerkamer; het oog wil ook wat!
Ga nog wel een keer een directe test doen met oude en nieuwe speler, want nu kan ik het natuurlijk mooi vergelijken! :wink: De eerste ervaringen zijn in iedergeval heel positief!
Soms wat last met een gebrande dvd, maar die heb ik toch niet veel. Bovendien een goede reden om toch het orgineel te kopen! :-D

Mijn lade gaat trouwens als een tierelier open en dicht!!
Op de doos zit een sticker met "5th anniversary" erop.
Ik neem aan dat hij vanaf het 5de produktie jaar is.
Maar: wanner zijn ze met produceren van deze speler begonnen?

Greetz Roland

RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium

mahansz

je kan het bouwjaar van je speler achterhalen via het serienummer:
het 3e en 4e nummer is het jaartal; het 5e en 6e nummer is de maand van productie. Vb. xx0244xxxxx betekent dus dat hij in 2002, week 44 geproduceerd is.
Verder even googlen of bij marantz.com kijken wanneer de productie begonnen is en voila!

Roland65

Citaat van: mahansz op juli 14, 2008, 13:37:24
je kan het bouwjaar van je speler achterhalen via het serienummer:
het 3e en 4e nummer is het jaartal; het 5e en 6e nummer is de maand van productie. Vb. xx0244xxxxx betekent dus dat hij in 2002, week 44 geproduceerd is.
Verder even googlen of bij marantz.com kijken wanneer de productie begonnen is en voila!

He mahanz, dank voor de uitleg.

Geldt deze serienummer truuk voor alle marantz spullen?
Heb wel gegoogled maar kon geen produktie start datum vinden.
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium

mahansz

het truukje werkt idd voor alle marantz-apparatuur, handig als je tweedehands marantz apparatuur wilt kopen.
Ik heb even gekeken in wat oude catalogi, maar kwam helaas niet verder dan 03-04, daar was de dv6400 net in productie. De dv6200 was daarvoor (er is geen dv6300), maar wanneer hij in productie is genomen weet ik dus niet precies...

Roland65

dank voor het zoeken.
Dankzij het serie nummer weet ik nu dat hij uit 2003 is.
Tenks!
Roland
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium

Willem-A

Groeten  EDWIN  B

Tijd voor een nieuwe snaar misschien? Als er niets in de lade ligt, gaat deze wat moeilijker open dan met disc. Dat komt omdat de magneet op het loopwerkje wat vaster zit zonder disc. Als dan de snaar ook nog wat minder word, wil de lade moeilijk of helemaal niet open gaan. Een beetje Molykote DX wit (glijpasta), wil vaak ook helpen, maar je moet dan wel weten waar dit te gebruiken. Op de plaats waar de lade vergrendelt en de langs of op elkaar glijdende delen kan het wonderen verrichten.