Marantz PM82

Gestart door vincent, juli 02, 2008, 22:31:16

Vorige topic - Volgende topic

vincent

Enkele maanden geleden ben ik in het bezit gekomen van een zwarte PM82 in mintconditie. Hiermee verving ik mijn drie weken eerder aangeschafte SR4200. Het dolby surround avontuur was van korte duur. De voornaamste reden was dat ik mijn geliefde Missons 733i (4 stuks) niet ten volle glorie kon benutten tijdens het beluisteren van stereo.
Inmiddels heb ik mijn ontstane Marantz liefde verder vorm gegeven door het aanschaffen van een CD 5001. Komende zondag volgt de volgende uitbreiding een ST 6000.

Ben erg benieuwd naar jullie reactie op de door mij gemaakte keuzes. Verder hoop ik dat er iemand is die mij meer informatie kan geven over de pm82. Het internet blijft op dit gebied verbazend stil. Volop lof en glorie over de PM80 in zijn verschillende gedaantes maar geen woord over de PM82.

Volgens de verkoper is het grote verschil dat de PM82 in tegenstelling tot de PM80 volledig discreet is opgebouwd. Destijds veroorzaakte deze keuze een prijsverschil van ruim € 600 waardoor de versterker relatief zeldzaam is.

Ben erg benieuwd naar jullie reactie.

JohnWx

Citaat van: vincent op juli 02, 2008, 22:31:16
Enkele maanden geleden ben ik in het bezit gekomen van een zwarte PM82 in mintconditie. Hiermee verving ik mijn drie weken eerder aangeschafte SR4200. Het dolby surround avontuur was van korte duur. De voornaamste reden was dat ik mijn geliefde Missons 733i (4 stuks) niet ten volle glorie kon benutten tijdens het beluisteren van stereo.
Inmiddels heb ik mijn ontstane Marantz liefde verder vorm gegeven door het aanschaffen van een CD 5001. Komende zondag volgt de volgende uitbreiding een ST 6000.

Ben erg benieuwd naar jullie reactie op de door mij gemaakte keuzes. Verder hoop ik dat er iemand is die mij meer informatie kan geven over de pm82. Het internet blijft op dit gebied verbazend stil. Volop lof en glorie over de PM80 in zijn verschillende gedaantes maar geen woord over de PM82.

Volgens de verkoper is het grote verschil dat de PM82 in tegenstelling tot de PM80 volledig discreet is opgebouwd. Destijds veroorzaakte deze keuze een prijsverschil van ruim € 600 waardoor de versterker relatief zeldzaam is.

Ben erg benieuwd naar jullie reactie.

volgens mij alleen de AB en 5 watt meer in Class A
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

hij heeft dezelfde specs en hij klinkt ook het zelfde ,erg lekker dus  :yes:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Citaat van: Marco op juli 03, 2008, 08:47:38
hij heeft dezelfde specs en hij klinkt ook het zelfde ,erg lekker dus  :yes:

maar wel met Ab toch ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mars

oi

ik vind de pm80 serie en dan ook de 82 heel mooi klinkende amp's :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JohnWx

Maurice

Ga je vast plezier aan beleven, maar ik geef je al wel vast een tip: laat deze eens nakijken door een kenner/liefhebber zoals HAL9000.
De versterker is de jongste natuurlijk niet meer en controleren van oa tinverbindingen en condensatoren verhogen de levensduur je versterker zeker!

Preventief controleren is altijd goedkoper dan achteraf repareren!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Lapti

Kijk anders even in het techniek gedeelte van het forum, daar kan je aardig wat revisies bekijken die Hallie al heeft gedaan, waaronder mijn pm84II  :yes:
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

vincent

Allen bedankt voor jullie enthousiaste reacties. Ben hier in één dag al wijzer geworden dan na drie dagen zoeken op het internet.
Prefentief onderhoud ben ik zeker van plan, de versterker geeft zo'n geweldige sound; wil ik nog jaren plezier van hebben.