Panasonic plasma TH-37PX80

Gestart door HiFi gek, juni 22, 2008, 23:47:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HiFi gek

Jongens wie kan mij aan nuttige informatie helpen over plasma tv's in het algemeen of natuurlijk liever over de genoemde Panasonic TH-37PX80 .

Ik heb deze Panasonic 22-6-2008 nieuw gekocht .
Van plasma tv's en alle aansluit mogelijkheden weet ik eigenlijk maar bar weinig van af .

Wat voor kabels ?
Moet ik nou overstappen naar digitale tv , welke aanbieder is hierin de beste ?
Heeft iemand ervaring met een ISF CALIBRATIE op een plasma van welk merk dan ook ?
Hoe reageerd een plasma op een netfilter , heeft dat nut om te doen ?
Wat is het verschil tussen HDMI en SCART 21 pin versie ?

Kortom alles wat nuttig is voor mij om te weten is welkom .
Ik heb mij eerder nog nooit verdiept in deze materie .


GROETEN    EDWIN  B

cvd


Stadium III

Op ht forum kun je je inschrijven voor een ISF tour
Die worden door Frank Doorhof uitgevoerd en kosten naar mijn weten een 200euro
Het einigste naardeel wat ik hierin vindt is dat het naar de calibratie ooknaar je zin moet zijn !

Kwa aanbieders digitale tvweet ik zo eigenlijk niet welke de beste is maar dat zal volgens mij wel los lopen

Het verschil tussen hdmi en scart is dat scart analoog is en hdmi digitaal
Beiden kunnen beeld en geluid wel via 1 kabel laten lopen alleen je beeld is al meerdere malen beter via hdmi dan scart

Een netfilter kan altijd en is nooit verkeerd naar mijn weten !

Wat voor dvd speler zit er opde pana ?


Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

Ik zie het een dv 6200

Die heeft volgens mij alleen scart als een uitgang

Ik zou opzoek gaan naar een wat nieuwere dvd speler met hdmi dan zul je zeker een mooie vooruitgang krijgen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Waarom een plasma ? en geen LCD
De afmetingen de prijs of looks ?
Heb zelf een LCD Hitachi maar mijn broer een Samsung plasma (vorig jaar gekocht 2200 euro,koop je er nu 3)
Ik vind ze beide mooi lcd of plasma maar mijn zwager heeft een 82cm SONY model koelkast oftewel beeldbuis (toch wel mooier)
En over kabels geen idee weet wel dat je signaal wel goed moet zijn groot verschil tussen analoog of digitaal
Heb zelf digitaal van Casema o nee Ziggo of zoiets en bevalt erg goed
Grappig is wel als ik mijn goede scartkabel er tussen zet heb ik prima beeld maar als ik een scart van 1 euro er tussen plug nog beter ? ? ?


John



ps: koop voor weinig een pc p4 desktop en sluit aan op je scherm en je kan heerlijk MARANTZFORUMMEN op full size beeld
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HiFi gek

Citaat van: Stadium III op juni 23, 2008, 07:33:17
Ik zie het een dv 6200

Die heeft volgens mij alleen scart als een uitgang

Ik zou opzoek gaan naar een wat nieuwere dvd speler met hdmi dan zul je zeker een mooie vooruitgang krijgen !


Klopt de DV-6200 heeft alleen maar scart als uitgang en geen HDMI .
Maar voorlopig koop ik nog geen nieuwe dvd speler .

Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: Stadium III op juni 23, 2008, 07:29:59
Op ht forum kun je je inschrijven voor een ISF tour
Die worden door Frank Doorhof uitgevoerd en kosten naar mijn weten een 200euro
Het einigste naardeel wat ik hierin vindt is dat het naar de calibratie ooknaar je zin moet zijn !

Kwa aanbieders digitale tvweet ik zo eigenlijk niet welke de beste is maar dat zal volgens mij wel los lopen

Het verschil tussen hdmi en scart is dat scart analoog is en hdmi digitaal
Beiden kunnen beeld en geluid wel via 1 kabel laten lopen alleen je beeld is al meerdere malen beter via hdmi dan scart

Een netfilter kan altijd en is nooit verkeerd naar mijn weten !

Wat voor dvd speler zit er opde pana ?





Komt het wel eens voor dan dat een ISF calibratie niet genoeg of het gewenste resultaat opleverd ?
Ik heb wel op hun eigen site gekeken en zij zijn er uiteraard vol lof over , maar dat is ook te verwachten dat je je eigen product de hemel in prijst .

Ik zal ook eens zoeken op het HTforum daar ben ik toch lid van .

Groeten  EDWIN  B

Stadium III

natuurlijk zijn ze vol lof maar wat als het nou niet bevalt moet je toch die 200 aftikken

Ik heb mijn tv met een spider laten calibreren en koste 70 euro
Het is er wel beter van geworden maar meer doe ik er zo nie meer aan
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

HiFi gek

#8
Citaat van: jwx op juni 23, 2008, 08:58:11
Waarom een plasma ? en geen LCD
De afmetingen de prijs of looks ?
Heb zelf een LCD Hitachi maar mijn broer een Samsung plasma (vorig jaar gekocht 2200 euro,koop je er nu 3)
Ik vind ze beide mooi lcd of plasma maar mijn zwager heeft een 82cm SONY model koelkast oftewel beeldbuis (toch wel mooier)
En over kabels geen idee weet wel dat je signaal wel goed moet zijn groot verschil tussen analoog of digitaal
Heb zelf digitaal van Casema o nee Ziggo of zoiets en bevalt erg goed
Grappig is wel als ik mijn goede scartkabel er tussen zet heb ik prima beeld maar als ik een scart van 1 euro er tussen plug nog beter ? ? ?


John



ps: koop voor weinig een pc p4 desktop en sluit aan op je scherm en je kan heerlijk MARANTZFORUMMEN op full size beeld


John de reden dat ik een plasma wilde is .

Er wordt gemeld over plasma dat de kleuren realistischer zouden zijn dan bij LCD , ik vindt dat persoonlijk ook zo .
De responstijd van plasma ligt vele malen hoger (mijn tv heeft 0,001ms ) , terwijl de snelste LCD's van 2008 aan 2ms komen .
En de zwart weergave van plasma schijnt een stuk beter te zijn dan van LCD .

Hij was in de aanbieding wegens het EK voetbal , ik heb betaald 787 euro , normaal kost hij 1100 euro , het is de nieuwe serie van Panasonic van 2008 jaar .


Groeten  EDWIN  B

MadVillain

Citaat van: HiFi gek op juni 23, 2008, 17:03:54

John de reden dat ik een plasma wilde is .

Er wordt gemeld over plasma dat de kleuren realistischer zouden zijn dan bij LCD , ik vindt dat persoonlijk ook zo .
De responstijd van plasma ligt vele malen hoger (mijn tv heeft 0,001ms ) , terwijl de snelste LCD's van 2008 aan 2ms komen .
En de zwart weergave van plasma schijnt een stuk beter te zijn dan van LCD .

Hij was in de aanbieding wegens het EK voetbal , ik heb betaald 787 euro , normaal kost hij 1100 euro , het is de nieuwe serie van Panasonic van 2008 jaar .


Groeten  EDWIN  B

Klopt allemaal! Plasma heeft naar mijn mening 1 groot nadeel en dat is inbranden. Het is niet zo dat een logo voor altijd ingebrand zal zijn. Maar je blijft het nog wel een tijdje zien. Vooral als het beeld bv wit of een ander felle kleur wordt.

Dus een pc aan een plasma scherm raad ik eigenlijk af. Het kan zeker maar dan moet je rekening houden met bv de taakbalk (automatisch verbergen)

Zelf ben ik nu aan het sparen voor een full hd scherm. En het zal denk ik geen plasma meer worden vanwege het inbranden.....

pg

hallo allemaal eerst maar even voorstellen kon niet vunden waar dan maar gelijk hier.
ik ben nieuw hier en lees al wel een tijdje mee en dat is ook wel leuk.
maar nu plasma gebeuren en inbranden gedoe.
ikzelf heb de th-42px80 prima ding hoor doe alles wat ik wil voorlopig en inbranden ben ik niet bang voor.
de eerste 200 uur rustigaan doen en als je ps 2 of 3  of wat dan ook niet te lang 1 a 2 uur achter elkaar is dan max.
digitaal kijk ik niet wel gehad van upc maar was geen verbetering hier.
voor de rest weet ik het niet.
en voor plasma kiezen of lcd is net wat je wil.
ik vind plasma wat warmer dan lcd,lcd is wel wat strakker.

mvg
patrick

JohnWx

#11
ik hoorde dat Plasma eruit gaat ?

LG en Samsung en Philips stoppen ermee evenals Pioneer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

Pioneer stopt met productie en die gaat naar een ander

Met de nieuwe pana's heb je eigenlijk geen inbranding meer meschien een naijl effect

Ik heb hier 2 pioneers gehad en die zijn wel ingebrand maar hie staat ook altijdwel de tv aan dus daarom nu LCD
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

pg

naijlen doen ze wel word ook minder.
wat ik heb gehoord is dat panasonic in de pioneers kom.

HiFi gek

Jongens allemaal bedankt tot nog toe voor jullie nuttige informatie .

Groeten  EDWIN  B