Probleem Blu-ray (PS3) aansluiten op mijn Marantz ZR6001

Gestart door robertbossie, mei 01, 2008, 12:25:06

Vorige topic - Volgende topic

robertbossie

Ik heb een probleem met het afspelen van 5.1 geluid via mijn PS3. Als ik er een dvd in doe pakt hij wel automatisch het dts (of 5.1) signaal, maar als ik er een blu-ray disc in doe niet... Ik kan hem dan wel handmatig op 5.1 zetten waardoor er wel geluid door mijn achterste boxen komt, maar dit is niet het officiele geluid wat door die boxen hoort te komen (volgens mij).

Als ik dus een dvd in mijn PS3 doe zie ik op het display wel het vierkantje staan met alle aanduidingen zoals 5 boxjes, dts, DD etc, maar als ik er een BR in doe dan krijg ik slechts een vierkantje met de boxen L en R en verder niets.

Ik heb een hdmi kabel direct van de PS3 naar de TV, een optische kabel van de PS3 naar de versterker en de instellingen van de PS3 gewijzigd naar optisch out voor de audio.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Robert Bos

Vlearmoes

Bij geluidsopties op ps3 kiezen voor optisch uit
En in het menu voor BD de juiste instellingen maken
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Kijk ook ff naar de instelling Bitstream of PMC uitvoer

In princiepe alles op bitstream zetten en dan moet je overal 5.1 bij krijgen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Citaat van: Stadium III op mei 01, 2008, 18:02:53
Kijk ook ff naar de instelling Bitstream of PMC uitvoer

In princiepe alles op bitstream zetten en dan moet je overal 5.1 bij krijgen

Is niet juist, je moet het op PCM uitvoer ztten voor BlueRay, anders zullen Dolby True HD als Dolby worden weergegeven en DTS HD Master als DTS.  De PS 3 is in staat deze nieuwe geluidsformaten weer te geven, maar het is de PS3 die ze moet decoderen. De PS3, niet tegenstaande deze HDMI versie 1.3a bezit, is hij niet in staat deze geluidsformaten door te streamen naar de receiver.

Opmerking
Als [Bitstream] is geselecteerd, worden bepaalde delen van de audio-inhoud mogelijk niet uitgevoerd.

zie : http://manuals.playstation.net/document/nl/ps3/current/settings/bdsettings.html#1477

Heb je bj "Selecteer audio-uitvoerformaten..."  alle 2.0 en 5.1 formaten aangevinkt ? Ik zou 7.1 niet aanvinken, want dan zet hij alles om naar 7.1 surround, en de receiver zet het terug naar 5.1...misschien is dat uw probleem wel, want deze zet hij standaard meestal wel op.

zie: http://manuals.playstation.net/document/nl/ps3/current/settings/audiooutput.html
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150