Zo ik heb de machine nu ook getest en wel.
De versterker is bij mij een behoorlijk uitgeleefde staat gekomen merkte ik al vroeg op aan de kap. Die was totaal zwart geblakerd door de hitte.
Alhoewel dit een quater A is (2x30watt A---2x120watt A/B) mag deze versterker behoorlijk heet worden.
veel printen waren zwart geblakerd, veel transistoren zo zwart als roet, en alles blauwe elna elko's zo lek als een mandje, laat staan het 50% verlies in die dingen nu
Ik heb de alle elko's vervangen op 4 100V 330uF van elna cerafine types deze waren nog prima. De cruciale plekken zitten panasonic FC of FM. Hier en daar een jamicon 105graden. Ik heb alle tin verbindingen opgetint en sommige versleten banen met exra steun voorzien.
De printen zijn al van twijfelachtige kwaliteit maar, toch wel aanzienlijk beter dan wat er nu op de markt verkrijgbaar is in menig audio product.
alles werkte netjes bij aankomst.
op dat koelplaatje zitten twee spanning stabilisatoren die de 60/75 graden wel bereiken. laat staan de elko's er pal naast staan van 1000µF meette nog 249µF
De STK module is vervangen.
ik heb alle elko's vervangen op die 4 grote van 100V na. (geen foto ven reivisie)
In het midden van dat groepje componentjes, zaten hier en daar alleen nog wat koolstof stokjes.....ipv transistoren..
Ik heb ze verwijderd en nieuwe geplaatst.
uiteraard nu WEL met een metaal koellichaam.
C2240 en A970 verijderd, en A1306 en C4159 vervangen met C2238 en A968 precies hetzelfde alleen metaal ipv plastik rommel.
pre,phono board.
trof ik ook weer de 1306 en C4159 aan zo verbrand als houtskool, print ook zo zwart als roet.
vervangen, en alle elko's vervangen en tin verbindingen opgetint.
resultaat een hele hoop ouwe zooi.
en een zeer netjes klinkende versterker met een power per kanaal van: 149,12watt per kanaal 8 ohm.
je merkt ook dat deze versterker behoorlijk vermogen kan leveren.
klank, beetje terughoudend in het hoog (MOSFET) bass klinkt zeer aangenaam; soft te noemen.
de FETS waren nog netjes, en niet verkleurd.