Hallo!
Ik ben nieuw hier op het forum, na een tijdje meelezen heb ik me toch maar eens geregistreerd. Ik zit namelijk met een aantal vragen.
Sinds kort ben ik me gaan verdiepen in een nieuwe geluidsinstallatie en na veel lezen en luisteren ben ik uitgekomen op de PM4001 in combinatie met Mordaunt-Short Mezzo 2 luidsprekers. Ik ben hier uitermate tevreden mee. Nu speel een deel van mijn muziekcollectie af via mijn laptop, dit is het deel waarvan ik het niet waard vind om de muziek op cd te kopen. Het andere deel waar ik het wél van waard vind om op CD te hebben, speel ik af op een hele standaard JVC dvd-speler van een home cinema set van totaal 500/600 euro.
Nu zit ik dus te denken aan een nieuwe CD speler. Heeft dit zin met de componenten die ik nu heb, of anders gezegd, zijn mijn componenten goed genoeg om het verschil mee te horen? Zo ja, wat raden jullie mij aan? Aangezien ik tevreden ben met mijn PM4001, leek het mij het meest logisch om te gaan voor de CD5001 of de CD6002. Ik heb al wat topics doorgelezen met het verschil hiertussen, dus die discussie zullen we dan ook maar daar houden. Moet ik nog ergens anders naar kijken of kan ik me concentreren op de keus tussen eerdergenoemde? (Misschien raar om te vragen op een Marantz forum maar toch
)