De principes van Dirac Live -:)

Gestart door ArjenAH, Gisteren om 05:50:28

Vorige topic - Volgende topic

RHK

Citaat van: ArjenAH op Vandaag om 09:21:02Ik heb ook niet de zekerheid of Dirac Live verbetering zal leveren.

Ik kan me nu dat niet voorstellen het klinkt al zo goed.
Ik zie wel.

Het begint met de opstelling van je speakers in je kamer. Je moet ook een beetje geluk hebben met de vorm en akoestiek van je kamer.

Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

ArjenAH

Citaat van: Frits Denon op Vandaag om 06:35:39Ik heb er niks mee. Een luidspreker heeft een bepaald ontwerp om een bepaald geluidsbeeld af te geven. Dit wordt weer beïnvloed door de akoestiek van de ruimte. Het lijkt mij handiger om de juiste luidspreker voor jouw ruimte te vinden, die daar zijn geluidsbeeld goed kan weergeven, dan het signaal naar de speakers te beïnvloeden en vervolgens het geluid weer te geven. Lijkt mij een verkramping van de speaker, hij moet anders weergeven dan waar hij voor ontworpen is.

Dus zoek een speaker die in jouw ruimte mooi weergeeft, dan kun je de beïnvloeding achterwege laten.
Je hebt gelijk hoor,
daar zit ik ook wel mee, verlies ik niet het karakter van luidspreker.
Daar heb ik ook over nagedacht.
Ik kan het altijd uitzetten, gelukkig.
Stereo: Arcam SA35, B&W 702 S3, Thorens TD, Arcam CD5.

HT: LG 65" G5 OLED, Panasonic DP-UB9000, Powernode (N331), PULSE FLEX 2I x2, B&W HTM6 S3, B&W 606 S3, Sub SVS SB-1000 pro.

Desktop: Powernode N330, Klipsch Ref. cd Box DS3, K15.

ArjenAH

Toch even speuren op internet, en dit is wat ik over Dirac Live over hel algemeen lees:

Dirac Live tilt de B&W 702 S3 in een stereo-opstelling naar een aanzienlijk hoger niveau, zonder de iconische, heldere en gedetailleerde Bowers & Wilkins-klank te verliezen...

Nee, Dirac Live is niet schadelijk voor je speakers. Het is juist ontworpen om de geluidskwaliteit te optimaliseren en je apparatuur te beschermen door ongewenste pieken in de frequentierespons glad te strijken en vervorming in de kamer te verminderen.
Stereo: Arcam SA35, B&W 702 S3, Thorens TD, Arcam CD5.

HT: LG 65" G5 OLED, Panasonic DP-UB9000, Powernode (N331), PULSE FLEX 2I x2, B&W HTM6 S3, B&W 606 S3, Sub SVS SB-1000 pro.

Desktop: Powernode N330, Klipsch Ref. cd Box DS3, K15.