Dvd vs hddvd/ blue ray

Gestart door base, april 15, 2008, 18:57:00

Vorige topic - Volgende topic

haythijs

Alweer een pluspunt dus. Nu heeft mijn receiver geen hdmi ingang, maar uiteraard wel een optische ingang dus daar kan de ps3 gewoon op aangesloten worden.
Het enige waar ik nog mee zit, is dat het niet mogelijk is een film op de harde schijf vd ps3 te plaatsen? Bedoel bijv een HD film, gedownload en groter dan 4 gb, die je bijv vanaf een externe HD naar de ps3 overzet.
Samsung55KS800/Yamaha RXA2070/Cambridge CXU/ Kef Q150 +3005SE/SVS sub/Audioquest/TPR/Vandamme

dmeerpa

Citaat van: haythijs op april 24, 2008, 19:51:44
Alweer een pluspunt dus. Nu heeft mijn receiver geen hdmi ingang, maar uiteraard wel een optische ingang dus daar kan de ps3 gewoon op aangesloten worden.
Het enige waar ik nog mee zit, is dat het niet mogelijk is een film op de harde schijf vd ps3 te plaatsen? Bedoel bijv een HD film, gedownload en groter dan 4 gb, die je bijv vanaf een externe HD naar de ps3 overzet.

Als ik me niet vergis, kan je een Linux operating systeem draaien op je PS3, dan kan je via de USB poort een externe HD aansluiten en uw DVD's of HD films rechtsreeks van de extere schijf afspelen, indien de juiste codec geïnstalleerd is. Ik dacht een goeie soft onder linux hiervoor is mythTV. Via deze manier bespaar je nog copieerwerk naar de HD van uw PS3.

Nu ik ga er me dit weekend een sin verdiepen, want ik heb wel interesse om Linux te draaien op de PS3. Als dat lukt is dit een leuke Media center, en ik heb reeds een bluetooth toetsenbord en muis, kan wel leuk worden.
Wordt vervolgt...
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

MadVillain

De Logitech Dinovo mini is ook een perfect mediacenter toetsenbordje voor de ps3. Wel prijzig, maar wie goed zoekt kan hem voor rond de 110,- krijgen ipv 150,-

bron: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/logitech-dinovo-mini-toetsenbord-introductie/

Sinds gisteren is btw ook een nieuwe versie van Ubuntu(8.04) uit (linux). En als het goed is is hij ook geschikt voor de ps3.
VLC player installeren en je hebt geen mediacenter pc meer nodig!

Maurice

Citaat van: MadVillain op april 25, 2008, 23:28:16
Sinds gisteren is btw ook een nieuwe versie van Ubuntu(8.04) uit (linux). En als het goed is is hij ook geschikt voor de ps3.
VLC player installeren en je hebt geen mediacenter pc meer nodig!

Lachuh, ben net unbuntu aan het branden om te installeren op mijn desktop pc!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

haythijs

Hoe installeer je dan een dergelijk systeem op de PS3? Ik neem aan dat je bijv linux downloadt op je pc en dit streamt naar ps3? Of bijv brandt op een schijfje?
Samsung55KS800/Yamaha RXA2070/Cambridge CXU/ Kef Q150 +3005SE/SVS sub/Audioquest/TPR/Vandamme

MadVillain

Nee het wordt zelfs geinstalleerd!  :-D

En dan kan je in de ps3 kiezen voor other OS...

de 2,5" harde schijf kan zelfs vervangen worden voor een grotere tot max 250gb :D

dmeerpa

Oké ik heb de PS3 en DV7600 vergeleken op audio gebied.

De PS3 ingesteld op PCM uit, komt hij niet in de buurt, een gemis van scherpte en vooral in Dynamiek viel op.
Als ik de PS3 op bitstream plaats is het beter, maar dan wordt niet zoals met mijn DV7600 de decodering gedaan door mijn SR8002. Toch is de DV7600 beter.

Het beeld daarentegen valt niks op aan te merken.
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+

Vlearmoes

Mijn bevindingen zijn idem de dv 7600 geeft een veel  mooier geluid!!

ps had je de ps3 met hdmi of optisch aangesloten op de SR ??  evt verschillen nog daarin??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

dmeerpa

Citaat van: Vlearmoes op april 28, 2008, 08:47:48
Mijn bevindingen zijn idem de dv 7600 geeft een veel  mooier geluid!!

ps had je de ps3 met hdmi of optisch aangesloten op de SR ??  evt verschillen nog daarin??

Ik heb enkel via HDMI geprobeerd. De DV7600 is voor met een digitale COAX aangesloten voor het geluid. De HDMI kan geen hoge bitrate aan, vaak een probleem bij DTS soundtracks.
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K