Mijn zwaargewicht, de SVS PB12+ met zijn 50kg (dat is nog heel andere koek als dat pluimpje van een REL T9

) gaat helemaal nergens naartoe, zelfs als ik dat wel moet ik hem nog meesleuren.
Voorlopig de SVS PC-2000 Pro met 'amper' 21,5kg lijkt nie top wandel te gaan, maar die staat op de SVS Subwoofer Isolation System, het rubber zorgt dat het niet glijdt, maar zorgt ook voor ontkoppeling waardoor de interactie tussen een subwoofer en de vloer zo zwak wordt dat er vrijwel geen energie tussen beide wordt overgedragen.
De voorbije dagen heb ik bezig geweest met zowel REW meetingen en de DIRAC ART calibratie (die uiteindelijk een fantastisch en helder laag oplevert, ik maak later nog wel een post daarover). Daarbij is opgevallen dat bij een 5-250Hz sweep de SVS PC-2000 Pro zaken in de kamer doet rammelen rond de 20Hz. Nu dit is ook een downfire subwoofer, die op een zwevende laminaat vloer ligt, dus ik vermoed dat er daar toch trillingen doorgegeven worden die zaken in één of beide kasten net naast de kast doen schaken.
Ik heb al gedacht om eens te testen met een natuursteen eronder, maar estetisch zou die dan ook rond moeten zijn, wat blijkbaar wel bestaat in de handel (blijkbaar ronde staptegels). Maar in gewone audioweergave heb ik dat nog niet vastgesteld. Ook niet gisteren toen ik mijn tweede film (War Machine) bekeek met de dubbele sub opstelling waar toch heel wat explosies in voorkomen.
Maar ook in stereo (of moet ik zeggen in 2.2?) ik een heel mooie en vooral zuiver laag hebben zonder ratelende kasten en rondlopende subs.