Waarom heb je een subwoofer nodig

Gestart door TurboMarco, september 25, 2025, 10:01:28

Vorige topic - Volgende topic

ArjenAH, Early Bird, RHK, TurboMarco, dmeerpa, Frits Denon en 3 gasten bekijken dit topic.

Early Bird

Citaat van: TurboMarco op Gisteren om 23:11:36Verder ben ik het in grote lijnen wel eens met de auteur.
De auteur, Amir, is eigenaar van het ASR forum en heeft een grote staat van dienst.
Daarnaast heeft Xmax en sensitivity, in mijn optiek, weinig te maken met de vraag of je al dan niet een high pass filter moet gebruiken in combinatie met je luidsprekers samen met een sub.
Waarom zou Marantz de mogelijkheid geven voor het instellen van een high pass filter op o.a. Model M1?
Het frequentiebereik van je luidsprekers in het laag doen, in mijn optiek, ertoe.
Mijn luidsprekers gaan tot 44 hz -6db Dat is met open baspoort die ik gesloten heb vanwege de door mij ingestelde highpass frequentie van 80 hz.
Ik ben het volledig eens met Amir vanwege mijn uitgebreide ervaring met o.a. MiniDsp en diverse luidsprekers.
Maar goed, ieder zijn mening.
Zo, nu naar de qualificatie F1 kijken.
Hobby's: Wandelen, radiozendamateur.
Marantz Model M1, Pioneer BDP-LX58, Monitor Audio Gold 50 6g, SVS SB-1000 Pro, Nordost, AudioQuest, RFI en EMI filter, LG G5

Early Bird

Hobby's: Wandelen, radiozendamateur.
Marantz Model M1, Pioneer BDP-LX58, Monitor Audio Gold 50 6g, SVS SB-1000 Pro, Nordost, AudioQuest, RFI en EMI filter, LG G5

RHK

Akoestiek is ook bepalend. In mijn geval voldoen alle speakers en subs  prima.
Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2