Waarom heb je een subwoofer nodig

Gestart door TurboMarco, september 25, 2025, 10:01:28

Vorige topic - Volgende topic

davevr en 2 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Tegel wijsheid als het er niet is mis je het ook niet

mmmmmmmmmm

Nu een mooie kabel van TurboMarco en een mooi subje

Tegel wijsheid is als je het hebt is het er ook  notworthy

Dali van het weekend verwisseld met een Argon bij Hifiklubben klein maar fijn Argon Audio MALMÖ SUB 8
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio Oehlbach Dali ARGON

TurboMarco

Ik heb een REL Q100E waarvan er niets meer over is van de Westra woofer.
Gelukkig is de versterker 100% en ziet de behuizing er nog heel netjes uit dus ben ik op zoek gegaan naar een passende woofer en heb die ook gevonden bij Peerless die ook te boek staat als vervanger voor de Westra.
Maar na een paar dagen luisteren waarbij de REL versterker op de Beyma 12B100R in een behuizing die vrijwel dezelfde inhoud heeft valt alles op z'n plaats. De Beyma komt in de REL behuizing en daarvoor moet de opening wat aangepast worden, maar dat was in het geval van de Peerless ook al het geval.

Nog een optie is om van het gesloten systeem een gepoorte systeem te maken, maar dat kan altijd nog gedaan worden.

Het valt mij wel op dat de versterkers die REL gebruikt op papier een bescheiden uitgangsvermogen hebben, zo ook de Q100E waar een 100 Watt is opgegeven maar klinkt of er minimaal het dubbele voorhanden is.

Helaas is het te lang geleden dat ik een Q100E in zijn gloriedagen toen hij nog nieuw was beluisterde, daar kan ik mij niet zoveel meer van herinneren, ook weet ik vrij weinig van de gebruikte Westra woofers terwijl ik van de Beyma alle parameters voorhanden heb en dat deze een lekker hoog rendement heeft, daar doet een 100 Watter het echt wel goed op.

Wanneer hij klaar is volgen de foto's vanzelf  :yes:

De Westra woofer

De Beyma woofer
HT: Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Def Tech CS9040, SM55, D7, Behringer A800, REL T9X, REL T5 , Sumiko S9

LG77C4

Stereo: Cambridge audio 340A se, Def Tech D9, Onkyo BD SP809