Cinema 60 platenspeler draadloos aansluiten

Gestart door WOOKSON, maart 14, 2025, 10:05:02

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

Jokke

Citaat van: JohnWx op maart 15, 2025, 11:10:44Omdat chatGPT het zegt  :schater:
Ik zou chatGPT toch niet zomaar onderschatten...
Maar je moet wel de juiste vraag stellen.
B&W 803S, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q, Synology DS213+, LG 65B8
Focal Clear, AKG 702, Marantz HD-DAC1, Denon HEOS Link HS2, Tidal

Jokke

Citaat van: JohnWx op maart 15, 2025, 11:12:55Zelfde GPT :

De lengte van een draaitafel kabel kan variëren, maar er zijn enkele factoren waarmee je rekening moet houden:

Kwaliteit van het signaal: Hoe langer de kabel, hoe groter de kans dat er signaalverlies optreedt, vooral bij analoge signalen. Dit kan leiden tot een vermindering van de geluidskwaliteit. Daarom wordt meestal aangeraden om de kabel zo kort mogelijk te houden, idealiter niet langer dan 3 tot 5 meter.

Soort kabel: Bij een draaitafel wordt meestal een speciale kabel gebruikt, zoals een RCA-kabel (voor analoge signalen) of een gebalanceerde kabel (voor digitale signalen). Sommige draaitafels hebben ook een ingebouwde voorversterker, wat de noodzaak voor langere kabels kan verminderen.

Toepassing: Als je bijvoorbeeld een draaitafel op een grote afstand van de versterker wilt plaatsen, kun je een langere kabel gebruiken. Maar in dat geval is het belangrijk om kabels van hoge kwaliteit te kiezen, zoals afgeschermde kabels, om interferentie te minimaliseren.

Kortom, voor een draaitafel zou je meestal een kabel van 3 tot 5 meter moeten gebruiken voor optimale prestaties, maar het is mogelijk om een langere kabel te gebruiken, mits deze van goede kwaliteit is en het signaalverlies minima

Dus neem je de juiste kabel met de juiste verhoudingen met pF per meter
Dit is alleen geldig na de phono voorversterker.  Na de phono voorversterker kan je idd een langere RCA kabel of XLR kabel gebruiken, omdat het signaal veel sterker is dan voor de versterker.
B&W 803S, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q, Synology DS213+, LG 65B8

JohnWx

Citaat van: Jokke op maart 15, 2025, 12:25:58Dit is alleen geldig na de phono voorversterker.  Na de phono voorversterker kan je idd een langere RCA kabel of XLR kabel gebruiken, omdat het signaal veel sterker is dan voor de versterker.

En als de phono versterker in de versterker zit

Heb je ook de link gelezen over kabels van lengte

De phono voorversterker is alleen als je geen phono ingang hebt of een mc element wil
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Jokke

Citaat van: JohnWx op maart 15, 2025, 13:46:09Heb je ook de link gelezen over kabels van lengte
Speakerkabels zijn een heel ander verhaal, dan interlinks tussen een MM element en de phono voorversterker.
Geen appelen met peren vergelijken.

JohnWx

Citaat van: Jokke op maart 15, 2025, 17:01:13Speakerkabels zijn een heel ander verhaal, dan interlinks tussen een MM element en de phono voorversterker.

Doe ik niet elke goed gemaakte kabel voor het doel werkt Alleen waar die 1,2 meter vandaan komt is alleen omdat het logisch is dat men apparatuur bij elkaar zet

5 meter werkt prima waarom zal het niet werken graag met onderbouwing

Maar wie heeft het over een phono voorversterker er zit toch een phono op de versterker waar het overgaat ?? :gaap:

JohnWx

Citaat van: Jokke op maart 15, 2025, 17:01:13Speakerkabels zijn een heel ander verhaal, dan interlinks tussen een MM element en de phono voorversterker.
kabels zijn kabels en lees is in hoeveel verlies er is na hoeveel meter (buiten ons gehoor)

SB_Marantz

Wanneer je uitspraken doet dan ook graag onderbouwen.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Mensen probeer dingen is zelf ipv lezen op internet etc

Heb zoveel testen gegaan met kabels versterkers cd spelers etc. en ook veel leden hier op het forum wat ook is terug te lezen 

Neem een kabel van 1 meter en een kabel van 5 meter en ga luisteren, geen verschil  frusty

Tijdens een demo met Audiolab ooit in de Doelen hadden we Audiolab speakers staan en de versterker stond aan de andere kant 2 x 15 meter 4mm koper niemand over gehoord en draaitafel in het midden circa meter of 7 a 8
We hadden een Hiflex RG59 van Audiolab er tussen niemand gehoord van oooooooooooooooooooh

Versterker was toen Hafler draaitafel een Micro Seiki

clown1

SB_Marantz

Citaat van: JohnWx op maart 15, 2025, 11:10:44Ja dan is het waar jaren ervaring word zo te niet gedaan  HLP

Omdat chatGPT het zegt  :schater:

chat GPT?  :schater:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Ik wist niet dat er interlinks tussen het gebruikte element en de phonotrap gebruikt worden?  clown1
Het zijn 4 uiterst dunne draadjes: 2 keer signaal en 2 keer gnd. (FYI)
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

WOOKSON

Citaat van: Frits Denon op maart 14, 2025, 17:54:26Dan zou ik eerder voor een verleng kabel gaan dan voor een draadloze oplossing. Heb je alleen maar kans op storingen.

Ja , weet ik, als dat ging zou ik dat zeker doen, maar in mijn situatie gaat dat niet lukken spijtig genoeg...

De enig plek waar ik de platenspeler dicht bij de receiver krijg is op een tafeltje dat op pakweg 60 cm schuin/voor de grote speaker staat. Maar dat lijkt me niet ideaal, of maakt dat niets uit?

JohnWx

Citaat van: WOOKSON op maart 17, 2025, 10:14:39Ja , weet ik, als dat ging zou ik dat zeker doen, maar in mijn situatie gaat dat niet lukken spijtig genoeg...

De enig plek waar ik de platenspeler dicht bij de receiver krijg is op een tafeltje dat op pakweg 60 cm schuin/voor de grote speaker staat. Maar dat lijkt me niet ideaal, of maakt dat niets uit?

Zo een mooie spelert mag wel voor aan

Project Debut EVO 2  ++++++++++

WOOKSON

Citaat van: JohnWx op maart 17, 2025, 12:55:29Zo een mooie spelert mag wel voor aan

Project Debut EVO 2  ++++++++++

Kan dat geen kwaad ? , ivm trillingen/resonanties of zo ? Als de platenspeler dichtbij de speaker staat bedoel ik. (schuin ervoor in mijn geval)

JohnWx

Citaat van: WOOKSON op maart 17, 2025, 15:26:05Kan dat geen kwaad ? , ivm trillingen/resonanties of zo ? Als de platenspeler dichtbij de speaker staat bedoel ik. (schuin ervoor in mijn geval)

Probeer het zou ik zeggen