Probleem geluid na installeren platenspeler op Cinema 60

Gestart door WOOKSON, maart 14, 2025, 09:02:12

Vorige topic - Volgende topic

WOOKSON

Gisteren heb ik mijn platenspeler aan mijn Cinema 60 gehangen. Om het geluid van de platenspeler te horen, moest ik op de afstandsbediening van mijn receiver 'phono' selecteren. Dat ging allemaal goed. Platenspeler speelt perfect.

Maar sindsdien moet ik voor elke andere bron die ik opzet ook mijn afstandsbediening gebruiken. Tot daarvoor moest ik niets doen.

Dus als ik nu het geluid van de tv box wil, moet ik die selecteren via de afstandsbediening van de receiver. Zet ik een App op (Netflix, Apple, Youtube,...) moet ik die ook via de afstandsbediening selecteren alvorens ik geluid heb.

Alles is aangesloten op de receiver en gaat via de arc naar de tv. Wat kan ik hier aan doen of wat heb ik verkeerd gedaan?

RHK

Hallo, welkom.
Ik ken de Cinema 30 niet, maar wat je omschrijft lijkt mij heel normaal. Je receiver onthoudt de laatst gekozen bron, wanneer je hem uitzet. Schakel je hem aan, gaat ie dus naar phono. Andere bron kiezen doe je dan uiteraard via de AB. Kies je bv. TV Audio, zal de receiver bij wederom aanzetten op TV Audio staan.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

WOOKSON

In het verleden heb ik nooit moeten schakelen tussen mijn TV box en mijn Netflix bijvoorbeeld.
Het geluid dat uit de boxen kwam was steeds hetzelfde als wat er op het beeld van de TV te zien was. Nu heb ik bijvoorbeeld het geluid van de TV Box (Telenet) en het beeld van Netflix...

RHK

Als je Netflix via je tv app kan kijken en een HDMI kabel van je tv naar de C30 prikt, luister je via tv audio keuze het geluid van je tv en app (Netflix) op je C30. Ik zou tevens de manual van de C30 aandachtig bestuderen, voorzover je dat nog niet gedaan hebt.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
5.2.2

WOOKSON

Ik heb een cinema 60 , geen 30.

Ik heb de installatie via de wizard terug gedaan en alles loopt nu terug perfect via de arc. Digibox van Telenet, Xbox en PS5 zijn aangesloten op de receiver en dan met 1 (arc) kabel naar de TV. 

RHK

Citaat van: WOOKSON op maart 17, 2025, 10:08:10Ik heb een cinema 60 , geen 30.

Ik heb de installatie via de wizard terug gedaan en alles loopt nu terug perfect via de arc. Digibox van Telenet, Xbox en PS5 zijn aangesloten op de receiver en dan met 1 (arc) kabel naar de TV. 
sorry, leesfoutje. Maar het aansluiten is hetzelfde denk ik  bij deze types Marantz. Het werkt, en daar gaat het om.   8-)
5.2.2