Als we het hebben over dynamiek, dan denk ik vooral aan de receiver die te weinig vermogen heeft, dat is wat ik vroeger heb ervaren met de Marantz SR8002 en de Wharfedale Opus 2 speakers.
Ik schreef het deze ochten nog in een ander topic, maar ik vind B&W, net als KEF trouwens sowieso zwak in het laag (al spreek ik dan wel over hun gamma meer dan 15 jaar geleden, zelfs bij hele dure speakers had ik dat zoals de 160000€ kostende KEF MUON kon me in het laag niet overtuigen voor zijn omvang).
Een laag weergave van amper 48Hz (-3db) en 43Hz (-6db) is natuurlijk ook niet om over naar huis te schrijven.
Ik meen te begrijpen dat het met de Onkyo wel betere was, ik veronderstel met dezelfde speakers.
Dan moeten we weer gaan zien naar het vermogen, maar ook of de Onkyo het laag niet boostte.
Ik zou om te starten doen zoals men hier zegt, bij muziek eens de receiver op Pure Direct zetten om te zien of Audyssey er voor niks tussen zit.
Verder zou ik de Audyssey MultEQ Editor mobile app aanraden, en daar de curves voor de fronts aanpassen en het laag een db of 6 opkrikken.