Cinema 30 versus SR8015, overstappen of niet ? Jaaaaa...... ;-))

Gestart door CBdicX, januari 28, 2025, 09:40:25

Vorige topic - Volgende topic

CBdicX

Voor mensen die twijfelen tussen het behouden van de SR8015 of overstappen naar de Cinema 30, hier een filmpje die deze keus misschien makkelijker maakt.

Het eerste deel maakt al duidelijk dat de C30 een duidelijke stap voorwaarts is, zowel in het audio vlak als video.
Ook is de C30 qua rekenkracht een totaal andere receiver, geheel berekend op uitbreiding in de toekomst.

Ook wel leuk om te horen dat Gene ( zijn metingen en algemene bevindingen) serieus genomen wordt door fabrikanten zoals Denon / Marantz  :yes:

Doe er je voordeel mee.........

https://www.youtube.com/watch?v=iIsLFJHsb4c&t=794s

SB_Marantz

It's amazing Jim!

Nu weer ''The soundmasters!"

Saul draait zich om in zijn graf.

Hebben ze na tig jaar de topologie nog niet onder de knie?

Diep triest....evenals de duurzaamheid.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

Citaat van: SB_Marantz op januari 28, 2025, 09:55:12It's amazing Jim!

Nu weer ''The soundmasters!"

Saul draait zich om in zijn graf.

Hebben ze na tig jaar de topologie nog niet onder de knie?

Diep triest....evenals de duurzaamheid.

Ik vind het allemaal wel meevallen.
Je kunt alles wel in twijfeling trekken, het is met de huidige fabrikanten niet anders en niet meer  te vergelijken met 20-30 jaar geleden, duidelijk een andere (audio) tijd.

Duurzaamheid heb ikzelf niets mee, "fuck the planet" L  :-D  L

Processor kracht van de C30 heeft voldoende ruimte over om toekomstige software uitbreiding te kunnen doen, vind ik al duurzaam zat, een paar jaar terug moest je voor voor iedere verandering of verbetering een nieuwe receiver kopen.
Verwacht dat er nu voldoende reken ruimte ingebouwd is ....

SB_Marantz

In twijfel trekken bedoel je denk ik.......?

Ik heb je recent en een tijdje terug anders genoeg horen en lezen klagen over diverse apparaten.

E.o.a. kwatsverhaal op youtube en hoppa we zijn er weer.
Influencers noemen we dat, en ze worden er nog voor betaald ook nog.  :gaap:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

Citaat van: SB_Marantz op januari 28, 2025, 10:33:31In twijfel trekken bedoel je denk ik.......?

Ik heb je een tijd terug anders genoeg horen en lezen klagen over diverse apparaten.

E.o.a. kwatsverhaal op youtube en hoppa we zijn er weer.
Influencers noemen we dat, en ze worden er nog voor betaald ook nog.  :gaap:

Twijfeling is een normaal Nederlands woord.

Er blijven altijd wensen over, bij welke apparaten dan ook, binnen alle prijsklassen.

Jij hoeft niets te lezen van mij, of erop te reageren.
Doe lekker je eigen ding, omring je met vintage audio (niets mis mee), blijft lekker solderen en vervangen (niets mis mee), ieder zijn hobby.

Jij bent zelf ook van links en filmpjes, maar die sluiten beter aan op hoe jij over audio denkt.
Ieder zijn ding, kwats of niet.....

SB_Marantz

Nu begrijp ik waarom mijn oud leraar zich niet op fora begeeft.
De man bouwde zijn eerste buizenversterker op 12 jarige leeftijd.
Hij zei al dat het kansloze discussies zijn.

En ja ik heb ook wel eens filmpjes geplaatst maar daarin werd ook onderbouwd.
Puur om bij te leren voor de mensen die dat willen.
Facts count.  8-)
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

Citaat van: SB_Marantz op januari 28, 2025, 10:55:27Nu begrijp ik waarom mijn oud leraar zich niet op fora begeeft.

Facts count.  8-)

Ik vind Gene onderbouwd genoeg , altijd gestaafd met metingen, niet zomaar "dit klinkt beter dan...."

En zeker wissel ik veel, ben nagenoeg nooit tevreden, switch van 3 naar 11 speakers, en weer terug.
Dan weer 4 subs, dan weer 0, ect ect.
Dat zal ik nooit ontkennen, ik heb genoeg eigen reflectie.
(Ik hoop wel met mijn laatste aankomende verandering wat meer rust te krijgen)
Echter doe ik wel veel praktijkervaring op.
En ja, ik spreek mijzelf wel eens tegen, zeker qua speaker setup, misschien vaker dan ik zelf wil.......

Maar meten doe ik niet aan, ik heb de apparatuur niet, op een spannings schroevendraaier na  :-D , vandaar dat ik leun op mensen, zoals Gene (en er zijn er meer), die dat wel doen voor dat gedeelte, en daar ben ik blij mee en vind dit zeer behulpzaam.

Laten wij het er maar op houden:

Wij zijn het eens, om het oneens te zijn  notworthy

mountainbiker

Citaat van: SB_Marantz op januari 28, 2025, 10:55:27Nu begrijp ik waarom mijn oud leraar zich niet op fora begeeft.

Facts count.  8-)
Om bij te leren een vraagje tussen door. Class ab versterkers draaien voor een gedeelte in de a classe toch? Weet jiij ongeveer tot hoeveel Watt/procenten dit is?
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

RHK

Citaat van: CBdicX op januari 28, 2025, 11:10:56En zeker wissel ik veel, ben nagenoeg nooit tevreden, switch van 3 naar 11 speakers, en weer terug.
Dan weer 4 subs, dan weer 0, ect ect.

Dat wat je zometeen in huis hebt staan, is echt wel top . Ik zou van die prachtige audiobeleving  maar eens wat langer gaan genieten, dan komt "die rust vanzelf". En het scheelt aardig wat dinero.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

dmeerpa

Citaat van: mountainbiker op januari 28, 2025, 11:20:22Om bij te leren een vraagje tussen door. Class ab versterkers draaien voor een gedeelte in de a classe toch? Weet jiij ongeveer tot hoeveel Watt/procenten dit is?

Ik denk dat dit varieert van merk tot merk, en vermoedelijk model tot model.

Voor de Rotel RB-993 en RB-991 is dat bv. 20 Watt wat ik vrij veel vind (misschien de reden waarom ik moest achterdragen op de eindafrekening van de elektriciteitsrekening   :?  ).
SimAudio zou dan 'maar' tot 5 Watt class A zijn.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

JohnWx

Citaat van: CBdicX op januari 28, 2025, 09:40:25Voor mensen die twijfelen tussen het behouden van de SR8015 of overstappen naar de Cinema 30, hier een filmpje die deze keus misschien makkelijker maakt.

Het eerste deel maakt al duidelijk dat de C30 een duidelijke stap voorwaarts is, zowel in het audio vlak als video.
Ook is de C30 qua rekenkracht een totaal andere receiver, geheel berekend op uitbreiding in de toekomst.

Ook wel leuk om te horen dat Gene ( zijn metingen en algemene bevindingen) serieus genomen wordt door fabrikanten zoals Denon / Marantz  :yes:

Doe er je voordeel mee.........

https://www.youtube.com/watch?v=iIsLFJHsb4c&t=794s

Dat het meer software aan kan helemaal gelijk in maar dat het ineens zoveel beter klinkt

Heb ik het over stereo dat "moet" het zelfde zijn qua geluid
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio DUSON Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

SB_Marantz

Citaat van: dmeerpa op januari 28, 2025, 17:10:18Ik denk dat dit varieert van merk tot merk, en vermoedelijk model tot model.

Voor de Rotel RB-993 en RB-991 is dat bv. 20 Watt wat ik vrij veel vind (misschien de reden waarom ik moest achterdragen op de eindafrekening van de elektriciteitsrekening   :?  ).
SimAudio zou dan 'maar' tot 5 Watt class A zijn.

Nu krijgt @mountainbiker dus verkeerde info.
Enfin.....

Het heeft met het schakelen tussen de pnp en npn kant, dus positieve en negatieve helft van het signaal te maken.

AB versterkers zorgen ervoor dat de andere helft op het nulpunt iets sneller in geleiding gaat en dus doorloopt. Op deze wijze wordt crossoververvorming voorkomen.
Bij klasse B versterkers wordt er letterlijk geschakeld op het nulpunt en staat de complementaire transistor niet in geleiding op dat moment.

Bij klasse A staat de boel continu in geleiding en trekt dus ook het volle opgenomen vermogen uit het net.
I.m.h.o. BS omdat de powertransistoren pisheet worden.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

Citaat van: JohnWx op januari 29, 2025, 09:46:30Dat het meer software aan kan helemaal gelijk in maar dat het ineens zoveel beter klinkt

Heb ik het over stereo dat "moet" het zelfde zijn qua geluid

Ik denk zeker dat de Cinema 30 in stereo het zelfde klinkt als welke versterker dan ook.
Ondanks " monoblock" opbouw van de front versterkers, geen idee hoe dat zou moeten klinken.

Er zullen andere audio codecs in de maak zijn, vaak vergen deze veranderingen meer reken kracht, dit moet dan geen probleem zijn voor de C30.
Deze codec vernieuwingen hoeven zeker geen verbeteringen te zijn.

Mocht iemand een 8015 hebben, die blijft zoals die nu is, daar verandert niets meer aan, wat opzich geen probleem is, het blijft een top receiver.

TurboMarco

Toch denk ik dat rekenkracht in de vorm van processing overrated is, tenminste zeker wanneer geclaimd word toekomstbestendig te zijn.
Dat zie je ook met pc's waarbij een nieuwere processor 5% sneller zou zijn maar waar je in de praktijk niets van merkt behalve wat synthetische benchmarks dan.

Zowiezo vind ik toekomstige zaken zoals 8k video één grote scam aangezien 4k nog niet eens gemeengoed is, en wat audiocodecs betreft vraag ik mij af wat er dan nieuw is? of wat gaat er komen dan?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303