Citaat van: GGdiArgos op april 08, 2008, 18:01:37
Ik speel meestal (akkoestische) gitaarmuziek en houd van een helder geluid. De bose mist een heleboel in het midden. Ik wil wel graag zuilluidsprekers. alvast erg bedankt!!
Hoi;
Ik ben zo vrij geweest enkele delen van je bericht aan te halen. Wat jij vermoedelijk vooral bedoeld is dat je luidsprekers moeten kunnen weergeven wat je tijdens het gitaarspelen hoort.
Gelukkig heb je al ontdekt dat Bose je daarbij niet kan helpen. Bose geeft heel veel hoog ( verstrooid ) en voor de rest kan ik het helaas niet anders omschrijven dan "bagger"............
De Tannoy speakers die je noemt liggen tussen de 199 en 299 Euro. Ik begrijp dat dit je budget is.
Ik geef je een ( hopelijk ) goed advies. Zoek op dit forum naar de "Meet & Greet" die we gaan organiseren bij Speakerland. Aldaar kun je, geheel passend in JOU budget, een aantal bouwpaketten beluisteren van het merk Vifa. In de prijsklasse tussen de 200 en 300 Euro zijn een paar geweldige zuilspeakers verkrijgbaar. Ik noem de Korrekt XT en de Carat. Topluidsprekers.
Eigenlijk moet je van tevoren eerst naar de Tannoy gaan luisteren. Een paar dagen later naar de Vifa paketten. Ik verzeker je dat je mond zal openvallen van verbazing. En je zult vooral je oren niet geloven.
Op de site van Speakerland kun je de Vifa modellen bekijken. Af te werken zoals jij mooi vindt.
Kijk maar eens of je iets met deze info kunt doen. Leonneke.