Zo vreemd dat een Stereo versterker, en dan zeker de versterkers in de hogere prijsklasse, niet beschikt over ruimte correctie zoals Audyssey of welk merk dan ook.
(Los van jouw wens dat je met panelen wil gaan werken)
Ook het zeer vaak ontbreken van een "echte" subwoofer uitgang verbaasd mij al jaren.
Alsof een stereo versterker dat niet nodig heeft
Het meest ideale zou zijn als dit ook voorzien zou zijn als iets zoals SubEQ, zodat de subwoofer ook meegenomen wordt in de correctie.
Een budget receiver van 300 euro heeft al ruimte correctie, wat is er anders aan een stereo versterker die in dezelfde ruimte wordt neergezet ?
Moet dan opeens de ruimte niet gecorrigeerd worden ?
Het is wat mij betreft een zeer vreemde gedachte dat een fabrikant of gebruiker denkt dat een receiver wel ruimte correctie nodig heeft, maar stereo versterker niet.....
Prachtige set, Model 30 + 702 S3 speakers, maar geen ingebouwde ruimte correctie, onbegrijpelijke gedachtegang
Ook als je met panelen, Bass trap ect wil gaan werken, kan een ruimte correctie zoals Audyssey een werkbare basis zijn om te kunnen zien waar de ruimte problemen zitten.
Na de run kan je de resultaten bekijken en zien waar de frequentie pieken en dalen zitten in die ruimte.
Helaas heb jij aan mijn klaagzang niets om jou wens te vervullen, wel hoop ik dat je een werkbare ruimte correctie kan toepassen, het is een van de belangrijkste onderdelen om een beetje "knap" geluid te krijgen.
PS.
Misschien een idee om een 2e hands receiver te kopen met Audyssey (XT32) die een run te laten uitvoeren en dan die info gebruiken ?
Lekker makkelijk, geen leercurve, betaalbaar, en jij krijgt de info die je nodig hebt........ 😁