Hallo allemaal,
Vandaag heb ik wat onderhoud uitgevoerd aan mijn DV9500.
Allereerst heb ik de riem vervangen, waardoor het lademechanisme weer soepel opent en sluit. Tijdens het onderhoud merkte ik op dat de twee glijders van de lasermodule erg vervuild waren, waardoor het mechanisme vast zat. Dit heb ik schoongemaakt, en nu beweegt alles weer soepel.
Daarnaast heb ik de laserunit vervangen. Na het inbouwen heb ik de twee soldeerverbindingen verwijderd die bedoeld waren als bescherming tegen statische elektriciteit.
In de oude situatie, vóór de reparatie, kreeg ik altijd de melding "NO PLAY," ongeacht of er wel of niet een CD in zat. Nu, met de nieuwe laser, verschijnt die melding niet meer, en zie ik de normale trackselectie. Echter, de spindelmotor begint niet te draaien, en de informatie blijft hangen op track 0.
Dit is zover als mijn kennis reikt. Is er iemand die met me mee zou willen denken? Dat zou ik enorm waarderen!
In de servicehandleiding zit een Q/A-schema waarmee ik bepaalde onderdelen op het bord kan controleren. Dat wil ik binnenkort gaan proberen. Eerst moet ik echter leren hoe ik veilig met een multimeter kan werken en hoe ik de componenten correct kan meten. uitdagend, maar wel leuk (hoop ik)! 😄