Zoals gezegd een test gedaan met de kleine Yamaha YST45 subwoofer om te kijken wat er dan uit gaat komen samen met de HTM Center.
Met de sub op 80% volume komt er
40Hz als crossover uit, wat dan ook meteen de max is wat er uit deze sub te halen valt, het is maar 70 watt, 8 inch, en
30hz op -10 dB Nou, daar mag je geen "wonderen" van verwachten, maar voldoende om de HTM naar de specs van 50Hz (3 dB) toe te trekken, op die plek, in mijn kamer.
Mocht de HTM met XT32 op de Cinema 40 op 80Hz uit komen, dan doe ik de setup zonder hulp.
Als dit hoger uit gaat komen via de Audyssey App, want die smokkelt er altijd 10-20Hz bij tov de meting via de receiver, dan wordt de crossover voor de Center voor mijn gevoel te hoog en zet ik de YST als setup hulp erbij.
En alleen tijdens de setup, daarna gaat ie weer de kast in.
Maar gezien de 50Hz dip, en 80Hz piek, eerder gemeten voor de HTM, denk ik dat het gewoon een ding van Center is, en misschien noodzakelijk in dit ontwerp.
B&W staat sowieso niet bekent om hun bass weergave, dat is altijd wat dun.
Ik hoop dat XT32 het op 80Hz houd, dan ben ik tevreden.
Mocht dat niet zo zijn, geen probleem, de Center klinkt dermate prettig dat ik zeker geen andere zou willen hebben.
Ik heb uiteraard 14 dagen omruil garantie, en zo overgestapt naar bijvoorbeeld een Klipsch RP504C, een kanjer van een Center !!
Die geeft zeker weten een Fullband crossover, en kost 25% van de HTM, maar dat ga ik echt niet doen.
Dus ik ben benieuwd hoe het uitkomt met App en XT32, en hoe de 702 S3 Fronts zich houden.......