model 30

Gestart door Jokke, november 16, 2024, 06:31:46

Vorige topic - Volgende topic

Jokke

Ik had gisteren een vreemd voorval.

Ik merkte op dat het rechter kanaal van m'n model 30 / SACD30n combinatie niet werkte.
Na uit/aan was alles terug normaal.  Het systeem is een week oud.

Iemand bekend met dit?  HLP
B&W 803S, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q, Synology DS213+, LG 65B8
Focal Clear, AKG 702, Marantz HD-DAC1, Denon HEOS Link HS2, Tidal, Qobuz

CBdicX

Citaat van: Jokke op november 16, 2024, 06:31:46Ik had gisteren een vreemd voorval.

Ik merkte op dat het rechter kanaal van m'n model 30 / SACD30n combinatie niet werkte.
Na uit/aan was alles terug normaal.  Het systeem is een week oud.

Iemand bekend met dit?  HLP

Het zijn "computers" die geluid maken, er gaat wel eens wat mis.

Als het na uit/aan niet blijft terug komen, niet druk om maken.

Denk niet dat het aan model 30 lag (die versterkt alleen maar), komt het terug dan zou ik de sacd30 een Factory reset laten uitvoeren indien mogelijk.

Jokke

Ik houd het nauw in de gaten de komende weken...  :yes:
B&W 803S, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q, Synology DS213+, LG 65B8

Jokke

Blijft voorlopig goed.  hello

SB_Marantz

Citaat van: CBdicX op november 16, 2024, 07:24:59Het zijn "computers" die geluid maken, er gaat wel eens wat mis.

Als het na uit/aan niet blijft terug komen, niet druk om maken.

Denk niet dat het aan model 30 lag (die versterkt alleen maar), komt het terug dan zou ik de sacd30 een Factory reset laten uitvoeren indien mogelijk.

Ik vind dat je het wel erg summier beschrijft.
Tegenwoordig computers?
Ja, en van een zeer discutabele kwaliteit!
Kan me jouw verhaal en de ''gevolgen'' van de dure Mac nog goed herinneren.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Jokke

Mijn SACD30n toestel werd omgeruild voor een ander probleem.

Toch ervaarde ik opnieuw de uitval van één van de audio kanalen, deze keer het linkse kanaal.
Na Uit/Aan was alles terug normaal.

Ik verdenk toch de versterker model 30...

Ik heb blijkbaar geen geluk met Marantz.

Jokke

We zijn weer 3 weken verder, en voorlopig geen problemen meer gehad...  :mrgreen:

JohnWx

Citaat van: Jokke op januari 07, 2025, 15:58:11We zijn weer 3 weken verder, en voorlopig geen problemen meer gehad...  :mrgreen:

He .ut niks te zeiken  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

SB_Marantz

Ik wel: Sloot mijn 50 jarige 1030 aan en speelt gewoon nog perfect.  :schater:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Jokke

Ja, die nieuwe Marantz producten zijn gewoon rommel.
Je bent blij als het een paar dagen goed werkt.

CBdicX

Citaat van: Jokke op januari 08, 2025, 04:09:02Ja, die nieuwe Marantz producten zijn gewoon rommel.
Je bent blij als het een paar dagen goed werkt.

Heeft niets met Marantz, of welk merk dan ook, te maken.
Kijk maar op andere forums, met ieder merk is er wel wat.
Ik heb nu een Sony Oled, ik koop nooit Sony meer vanwege vervelend werkende software.

Maar dat vind ik, een ander die op een ander manier gebruik maakt van dit toestel heeft geen problemen.
Zo is er bij ieder merk, bij ieder model, wel iemand te vinden die tegen een specifiek probleem aan loopt.
En dan komt er weer een update of een "S2" model.

Dit zal altijd blijven, zeker vergeleken met 30 jaar terug toen er op een analoge Stereo versterker een Tuner, platenspeler, equalizer, en/of cassettedeck werdt aangesloten.
En geloof mij, ook dat gaf nog wel eens problemen, maar dat is iedereen vergeten......

RHK

Citaat van: CBdicX op januari 08, 2025, 08:13:33Heeft niets met Marantz, of welk merk dan ook, te maken.
Kijk maar op andere forums, met ieder merk is er wel wat.
Ik heb nu een Sony Oled, ik koop nooit Sony meer vanwege vervelend werkende software.

Maar dat vind ik, een ander die op een ander manier gebruik maakt van dit toestel heeft geen problemen.
Zo is er bij ieder merk, bij ieder model, wel iemand te vinden die tegen een specifiek probleem aan loopt.
En dan komt er weer een update of een "S2" model.
Dit zal altijd blijven, zeker vergeleken met 30 jaar terug toen er op een analoge Stereo versterker een Tuner, platenspeler, equalizer, en/of cassettedeck werdt aangesloten.
En geloof mij, ook dat gaf nog wel eens problemen, maar dat is iedereen vergeten......

Des te meer elektronische softwarematige snufjes, des te meer kans op storingen. Zo ging mn LG Oled op verschillende momenten onverklaarbaar uit. Alle energiebesparende/timer instellingen van de LG uitgezet. Probleem bleef. Dacht eerst dat het aan de AV7706 lag, gezien de HDMI Earc verbinding. Ook daar automatische uitschakeling/standby timer uitgezet. Het probleem bleef. Totdat ik uiteindelijk bij de instellingen van de Ziggo Next box ging kijken bij systeem en "de wanneer" in standby instellingen van 6 uur op 24 uur had gezet. Dit om te kijken of het daar soms aan lag. En? Probleem opgelost. De LG en Next box communiceren eveneens middels HDMI, wanneer ik de LG aanzet, vraagt ie om de Next in te schakelen en bij ok op de AB gebeurt dat dan ook. Maar de Next ging zelf niet uit via de timer maar schakelde wel de LG uit.  violent1 .

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

mountainbiker

Citaat van: RHK op januari 08, 2025, 09:30:09Des te meer elektronische softwarematige snufjes, des te meer kans op storingen. Zo ging mn LG Oled op verschillende momenten onverklaarbaar uit. Alle energiebesparende/timer instellingen van de LG uitgezet. Probleem bleef. Dacht eerst dat het aan de AV7706 lag, gezien de HDMI Earc verbinding. Ook daar automatische uitschakeling/standby timer uitgezet. Het probleem bleef. Totdat ik uiteindelijk bij de instellingen van de Ziggo Next box ging kijken bij systeem en "de wanneer" in standby instellingen van 6 uur op 24 uur had gezet. Dit om te kijken of het daar soms aan lag. En? Probleem opgelost. De LG en Next box communiceren eveneens middels HDMI, wanneer ik de LG aanzet, vraagt ie om de Next in te schakelen en bij ok op de AB gebeurt dat dan ook. Maar de Next ging zelf niet uit via de timer maar schakelde wel de LG uit.  violent1 .

Om gek van te worden dergelijke zaken.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

CBdicX

Citaat van: RHK op januari 08, 2025, 09:30:09violent1

Tja, welkom in de HDMI, Arc, eArc, CEC wereld.
Soms ok, vaak om gek van te worden met alle opties en automatische instellingen die dingen op de achtergrond doen.

RHK

Ja, was er al ruimschoots mee bekend, maar dit was wel effe een tijdje zoeken voordat ik erachter was waar het aan lag.
Niet verwacht dat het aan de Next lag, die ging immers niet uit bij het euvel.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2