Tidal Connect / SACD30n

Gestart door Jokke, november 15, 2024, 15:38:28

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: Jokke op november 21, 2024, 11:23:46Ik heb al een WIFI repeater.  Ik dacht dat je 5G bedoelde.
En het is niet meer aan de orde, nu ze het toestel komen vervangen.

Bedoelde niet de wifi optie maar de lan netwerk kabel in de marantz ipv wifi

Maar is al opgelost
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Jokke

Er was wel degelijk iets mis met het toestel want ik krijg een nieuw exemplaar van Marantz. pompom
Room1 : B&W803S, Marantz model 30, Marantz SACD30n
Room2 : Focal Clear, Marantz HD-DAC1, Denon HEOS Link HS2

Streaming Service : Tidal

SB_Marantz

Citaat van: Jokke op november 21, 2024, 11:12:40De winkel komt het toestel morgen ophalen.
Ik krijg een vervang toestel.

Marantz gaat het toestel onderzoeken.

Zo zo de winkel kwam het ding ophalen?
Dat is wel service!

''Marantz'' zelf doet dat niet maar een aangesteld service bedrijf.
Geen idee wie dat in Belgie doet.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Jokke

Ja, even publiciteit maken : Alpha High End Brasschaat levert deze uitstekende service!

JohnWx

Citaat van: Jokke op Vandaag om 10:37:59Ja, even publiciteit maken : Alpha High End Brasschaat levert deze uitstekende service!

Dat is ook wel de topper daar

En werkt het
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Jokke

Citaat van: JohnWx op Vandaag om 11:49:15Dat is ook wel de topper daar

En werkt het
De nieuwe wordt morgen geleverd.  Het vervangtoestel blijft werken.  Dus ik leef op goede hoop.

dmeerpa

Citaat van: SB_Marantz op Vandaag om 09:55:06Zo zo de winkel kwam het ding ophalen?
Dat is wel service!

''Marantz'' zelf doet dat niet maar een aangesteld service bedrijf.
Geen idee wie dat in België doet.

De officiële Belgische hersteller voor Marantz zit in de Kapellestraat 95 te Deinze (www.easyrepair.be).
Ik ga rechtstreeks naar hen voor mijn garantie, gaat een stuk sneller omdat je het tijdverlies van couriers vermijdt. Ik dacht zelfs dat men maar 1 of 2 keer in de week op ronde gaat bij de verdelers om materiaal op te halen en terug te geven. Als ik zelf ga, ligt het na 35 minuten al bij hen :)

Heb ze 2x nodig gehad, ooit met mijn SR7005 die ik in Duitsland tegen de Oostenrijkse grens kocht, was wat ver om even terug te gaan.

Ook de remote van mijn Cinema 40 bleef het knopje van de verlichting hangen, Smits Arnhem beweerde dat de remote niet onder de garantie viel, wat niet juist is, elk accessoire die bij het toestel zit valt onder de Europese garantie wetgeving. Soit langs gegaan in Deinze, hadden geen op stock, maar 2 dagen later had ik al een ander.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

dmeerpa

Citaat van: Jokke op november 15, 2024, 20:27:35Bedraad, maar via een WIFI access point.
Mijn TV is hier ook op aangesloten zonder problemen (Netflix, etc...)

Ik probeer nu via WIFI, want met mijn vorige streamer iets gelijkaardigs aan de hand gehad via bedraad.

Dat is wel een indicatie, maar wil nog niks zeggen. (ik spreek uit ervaring als ITer).
Zeker Draadloze netwerken hebben al eens te kampen met kleine storingen. Het IEEE 802.11 protocol zorgt onder andere voor error checking, en als iets niet goed aankomt, verstuurt het de date opnieuw.
Dat protocol zou overal op dezelfde manier moeten werken.

Als alles niet tijdig gebeurd, ontstaat een time-out. En dan is het aan de software om daarmee om te springen.
Ikzelf schrijf voor het werk vaak powershell scripts the Rest API calls te doen (is een eenvoudige, uniforme interface die wordt gebruikt om gegevens, inhoud, algoritmen, media en andere digitale bronnen beschikbaar te maken via URL's op het web. REST API's zijn tegenwoordig de meest gebruikte API's op het web.).

Nu de beide commando's die Powershell hiervoor kent, gaan niet goed om met een time-out (niet tijdig een antwoord). Ze blijven wachten op een antwoord, in mijn geval eeuwig. De voorbije weken weer enkele keren voorgehad (mijn had een bepaalde IP range geblokkeerd op een firewall).
Hierdoor kan ik in mijn code niks voorzien om opnieuw te proberen of een error melding te genereren. Gebruik ik programmeertaal, dan krijg ik na pakweg 15 seconden een time-out melding.

Maar ik krijg dit probleem ook als ik veel API calls doe thuis op mijn laptop via Wifi. En dat terwijl de laptop op amper 50cm van de router staat en download snelheden haalt van meer dan 600Mbps. Maar download ik een bestand, bekijk een video of de muziek op mijn Heos Home 150 is er geen enkel probleem.

Concreet een software fout kan er ook voor zorgen dat bij een kortstondige onderbreking het systeem zich niet zelf hersteld.
Nu lijkt het erop dat er een hardware probleem zou zijn, ik hoop dat het daarmee voor jou opgelost is.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Jokke

idd was hardware probleem bij mij.

Zolang het toestel in garantie is, vraagt Marantz om alles via de dealer te regelen, omdat Marantz dit ook zelf opvolgt voor productverbetering.
Zodra buiten garantie, kan je zelf contact opnemen met het Service Center in Deinze.
Marantz Website

Maar er zullen wel eens uitzonderingen zijn...