Citaat van: Jokke op november 15, 2024, 20:27:35Bedraad, maar via een WIFI access point.
Mijn TV is hier ook op aangesloten zonder problemen (Netflix, etc...)
Ik probeer nu via WIFI, want met mijn vorige streamer iets gelijkaardigs aan de hand gehad via bedraad.
Dat is wel een indicatie, maar wil nog niks zeggen. (ik spreek uit ervaring als ITer).
Zeker Draadloze netwerken hebben al eens te kampen met kleine storingen. Het IEEE 802.11 protocol zorgt onder andere voor error checking, en als iets niet goed aankomt, verstuurt het de date opnieuw.
Dat protocol zou overal op dezelfde manier moeten werken.
Als alles niet tijdig gebeurd, ontstaat een time-out. En dan is het aan de software om daarmee om te springen.
Ikzelf schrijf voor het werk vaak powershell scripts the Rest API calls te doen (is een eenvoudige, uniforme interface die wordt gebruikt om gegevens, inhoud, algoritmen, media en andere digitale bronnen beschikbaar te maken via URL's op het web. REST API's zijn tegenwoordig de meest gebruikte API's op het web.).
Nu de beide commando's die Powershell hiervoor kent, gaan niet goed om met een time-out (niet tijdig een antwoord). Ze blijven wachten op een antwoord, in mijn geval eeuwig. De voorbije weken weer enkele keren voorgehad (mijn had een bepaalde IP range geblokkeerd op een firewall).
Hierdoor kan ik in mijn code niks voorzien om opnieuw te proberen of een error melding te genereren. Gebruik ik programmeertaal, dan krijg ik na pakweg 15 seconden een time-out melding.
Maar ik krijg dit probleem ook als ik veel API calls doe thuis op mijn laptop via Wifi. En dat terwijl de laptop op amper 50cm van de router staat en download snelheden haalt van meer dan 600Mbps. Maar download ik een bestand, bekijk een video of de muziek op mijn Heos Home 150 is er geen enkel probleem.
Concreet een software fout kan er ook voor zorgen dat bij een kortstondige onderbreking het systeem zich niet zelf hersteld.
Nu lijkt het erop dat er een hardware probleem zou zijn, ik hoop dat het daarmee voor jou opgelost is.