Gefeliciteerd en welkom in de 83" club.
En geloof me na een paar dag ga je zeggen blij dat ik voor 83 ging en 97 was nog leuk geweest ware het niet van die prijs.
Hier ook netflix 4K en 5.1 en heb echt niet te klagen over beeld en geluid behalve de ondertitels bij Dolby Vision, die zijn veel te helder en het tweaken ervan is te beperkt.
Met periodes heb ik last van korte onderbrekingen in het geluid, dat is dan wel bij 5.1 DD+ (nog niet opgelet als dat dan enkel bij DD+ Atmos is of ook bij pure gewone DD+ 5.1). Dat voorbije maanden ging dat goed maar de voorbije 2 weken heb ik er terug last van. De TV is via kabel verbonden, en ik heb een 1Gb internet verbinding dus daar mag het niet aan liggen.
Nu laten we ook de upscaler in onze toestellen niet vergeten, en daar doe de LG G4/5 een heel goede job.
Zo kan ik mijn Telenet TVbox (dezelfde trouwens als bij Ziggo) op 4K zetten, maar dat doe ik niet, er is geen 4K content (tenzij ik de Netflix op zou gebruiken op de TVbox, er is zelfs geen 1080p, alles is hooguit 1080i. Dus de box staat op 1080i en ik laat de TV upscalen naar 4k, en dat oogt net iets scherper (Om god weet welke reden, gebeurt het dat de TVbox beslist de setting terug te zetten op auto).
Dus het upscalen van een gedigitaliseerde VHS cassette zal op het ene 83" toestel beter ogen dan op een ander.