De set van Jokke

Gestart door Jokke, november 12, 2024, 11:13:35

Vorige topic - Volgende topic

Jokke en 7 gasten bekijken dit topic.

RHK

Bij mij geen haperingen, maar met deze hobby is het leuk om te experimenteren en te verbeteren.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

Mcorp

Citaat van: Jokke op Vandaag om 16:57:47Voor mij is de Netflix 4K kwaliteit goed genoeg, en het speelt ook zonder haperingen via de reguliere LAN poort.

ik vind van niet maar gelukkig ben jij een audiophile en geen videophile. :angel:
Laten we maar zeggen dat goedkoop duurkoop is..........tenzij het goed klinkt.

Proud owner of Chinees stuff............and love it.

Mcorp

overigens ik dacht dat jij geen Chinees spul kocht? of was het alleen auto's. maar goed alle oled TV van LG komen uit een Chinese fabriek.

(dit is een jaar oud en inmiddels worden alle Oled panelen daar gemaakt).

LG Display zegt dat de platen uit de nieuwe fabriek in China vooral voor oledpanelen in tv's van 55", 65" en 77" zullen worden gebruikt. Dat zijn momenteel de gangbaarste maten voor oled-tv's. Dit jaar kondigde LG een 88"-oled-tv met 8k-resolutie aan en vanaf volgend jaar gaat LG Display panelen maken voor oled-tv's van 48". Eerder deze maand schreef Business Korea dat in de fabriek in China een multi-model glass-methode wordt gebruikt, die het mogelijk maakt om oledpanelen van verschillende formaten uit de platen te snijden. LG Display zou van plan zijn om panelen van 77" en 48" uit dezelfde platen te snijden.

De nieuwe productiefaciliteit is eigendom van LG Display High-Tech China. Dat is een joint venture tussen LG Display en het Guangzhou Development District. LG Display heeft zeventig procent van de aandelen. De oledfabriek staat op 74.000m² grond en is negen verdiepingen hoog. Het totale vloeroppervlak is 427.000m². De faciliteit is onderdeel van het LG Display Guangzhou Cluster, waar ook lcd-panelen en -modules worden gemaakt. Tezamen zijn die faciliteiten goed voor een oppervlak van 1,3 miljoen vierkante meter.

Jokke

U hebt mijn commentaar niet goed gelezen.  Voor kwaliteitsproducten maak ik soms een uitzondering, heb ik gezegd.

Overigens is mijn LG geassembleerd in Polen, werkgelegenheid voor Europa dus.
B&W 803S, B&W DB2D, Marantz model 30, Marantz SACD 30n, Dual 618Q, Ortofon 2M Blue, Synology DS213+
Focal Clear, AKG 702, FiiO K17, Denon HEOS Link HS2, Tidal
Jamo Concert 11, Denon PMA-2000R
LG 83 C54 4K OLED evo

RHK

LG komt uit Zuid-Korea.
Marantz AV7706* Rotel RB-1582MK2* Rotel RMB-1575* B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

Mcorp

Citaat van: RHK op Vandaag om 19:04:57LG komt uit Zuid-Korea.

lees even het verhaal wat ik plaatste.....komt zo van Google af ....word gemaakt in China.

TurboMarco

Citaat van: RHK op Vandaag om 19:04:57LG komt uit Zuid-Korea.
Citeervoornamelijk geproduceerd door LG Display in hoogtechnologische fabrieken in Zuid-Korea (met name Paju) en China (Guangzhou)
Het maakt mij geen hol uit waar ze gemaakt worden zolang het beeld gewoon goed is mag het ook op Pluto gemaakt worden.
HT: Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Def Tech CS9040, SM55, D7, Behringer A800, REL T9X, REL T5 , Sumiko S9

LG77C4

Stereo: Cambridge audio 340A se, Def Tech D9, Onkyo BD SP809

Mcorp

Citaat van: Jokke op Vandaag om 18:58:22U hebt mijn commentaar niet goed gelezen.  Voor kwaliteitsproducten maak ik soms een uitzondering, heb ik gezegd.

dat kan maar je kan het verschil tussen streaming video en 4k niet zien of vind het goed???????? wat versta jij onder een kwaliteitsproducten dan in godsnaam.

RHK

Citaat van: Mcorp op Vandaag om 19:05:55lees even het verhaal wat ik plaatste.....komt zo van Google af ....word gemaakt in China.

Klopt, maar de premium oled's nog in Zuid-Korea.
5.2.2

Jokke

Citaat van: Mcorp op Vandaag om 19:08:35dat kan maar je kan het verschil tussen streaming video en 4k niet zien of vind het goed???????? wat versta jij onder een kwaliteitsproducten dan in godsnaam.
Ik spoor hier een vleugje onnodige vijandigheid...  :|
B&W 803S, B&W DB2D, Marantz model 30, Marantz SACD 30n, Dual 618Q, Ortofon 2M Blue, Synology DS213+
LG 83 C54 4K OLED evo

Mcorp

Citaat van: Jokke op Vandaag om 19:27:30Ik spoor hier een vleugje onnodige vijandigheid...  :|

nee hoor is gewoon een beetje plagen maar wel waar.

Stadium III

Citaat van: Jokke op Vandaag om 19:27:30Ik spoor hier een vleugje onnodige vijandigheid...  :|

Dit zie ik graag ondebouwd.
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Jokke

Er is geen verband tussen 4k streaming en de kwaliteit van LG OLED tv's.
LG 83 C54 4K OLED evo

TurboMarco

CiteerEr is geen verband tussen 4k streaming en de kwaliteit van LG OLED tv's.
Tuurlijk is er een verband, bron/weergever garbage in garbage out

Ik ga ook geen 40k luidsprekers aan een 120,- Topping versterker hangen want ieder die een beetje serieus met deze materie bezig is weet dat de set (ja ook tv) zo goed als de zwakste schakel is.

Neemt niet weg dat als jij tevreden bent daar geen speld tussen te krijgen is, ieder z'n ding zeg maar.
HT: Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Def Tech CS9040, SM55, D7, Behringer A800, REL T9X, REL T5 , Sumiko S9

LG77C4

Stereo: Cambridge audio 340A se, Def Tech D9, Onkyo BD SP809

Jokke

Een kwaliteitsproduct hoeft helemaal niet duur te zijn.  Het gaat over betrouwbaarheid en functionaliteit.  En daar voldoen LG OLED tv's aan.  De gebruikte source beinvloedt je ervaring, maar wijzigt de kwaliteit van het aangekochte hardware product niet.
LG 83 C54 4K OLED evo