BUG? DSD, L/R kanalen geïnverteerd op Marantz toestellen via HEOS

Gestart door dmeerpa, oktober 10, 2024, 14:17:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dmeerpa

Ik gebruik graag HEOS. Al kan de home-pagina in de telefoon app wel beter.

Dit weekend ben ik er in geslaagd om een ISO bestand (een rip van een SuperAudio CD) om te zetten in DSD bestanden (2.8 MHz).
Toen ik zo'n DSD afspeelde via de HEOS app op mijn SaCD 30n, nl. Roger Waters "The Ballad Of Bill Hubbard" uit de album Amused to Death afspeelde, kwam zijn stem niet van langer van opzij links maar rechts  :-o
Om zaken uit te sluiten, dan maar even via de HEOS app direct naar de Cinema 40, zelfde probleem. Dus ik begin te denken dat het probleem al bij het rippen is ontstaan of bij de conversie naar DSD.

Dus dan maar BublePnP op de telefoon gestart en van daaruit direct naar de Cinema 40 casten... en dan was het wel normaal. Dus HEOS was de dader.

Dan een laatste test gedaan, via HEOS naar de Denon HEOS Amp HS2 die de keuken voorziet, en daar klonk het ook juist.

Dus er lijkt een bug te steken in de HEOS app wanneer men DSD bestanden wil afspelen op Marantz apparatuur. FLAC bestanden spelen wel correct af.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

dmeerpa

Lijkt opgelost met de laatste versie van HEOS (die toevallig gereleaset werd op 10-10-2024).
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150