Citaat van: CBdicX op augustus 30, 2024, 10:04:10 paar jaar geleden een Mc gekocht in de hoop beter te krijgen dan tien de Denon receiver, maar nee, na 6 maanden met een berg verlies verkocht en weer een receiver.
Die vraag stel ik me de voorbije maand ook... zou een McIntosh, Mark, Moon, ... beter klinken dan mijn Rotelleke.
Nu ik denk dat alles in vergoeding moet zijn.
Mijn Boston Acoustic A25 op de c40, de HEOS AMP HS2, de Rotel of zo'n McIntosh, Mark, Moon, ... zal vermoed ik amper of geen verschil geven.
Echter op mijn Elysian's weet ik zeker dat HEOS AMPP HS2 beduidend minder zal presteren. Het mist vermogen wat zal blijken in een gebrek aan dynamiek. Ook zal de heel lage damping factor zorgen dat het laag te kort schiet.
Ik heb de Elysian's nooit direct op de Cinema 40 aangesloten, dus kan niet vergelijken met de Rotel, maar stel me stiekem de vraag wat een >450W versterker zou doen op mijn set.
En hoe beter je set wordt hoe duurder die extra % kosten, en soms moet je gewoon tevreden zijn met wat je hebt staan. Vaak weet je ook maar wat het doet met de set eens je het hebt staan, als je dan 10000 of 15000€ uitgaf om te merken dat je amper of geen verschil hoort...dan is dat pijnlijk.