Model 10

Gestart door RHK, augustus 29, 2024, 20:07:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

dmeerpa

Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Emiel77

#2
Bijna onderaan de pagina alvast een previeuw van de LINK 10n en SACD 10.

Beste ooit... OK mogelijk, maar meer dan een verbeterde PM10 in een nieuw jasje is het niet lijkt me.
Beste prijsverhoging ook trouwens tov de PM10 4500 euro meer.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

RHK

Citaat van: Emiel77 op augustus 29, 2024, 20:53:06Bijna onderaan de pagina alvast een previeuw van de LINK 10n en SACD 10.

Beste ooit... OK mogelijk, maar meer dan een verbeterde PM10 in een nieuw jasje is het niet lijkt me.
Beste prijsverhoging ook trouwens tov de PM10 4500 euro meer.
Eerst maar eens de testen afwachten, dan kan er beoordeelt worden of dit een verbeterde PM10 is.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Emiel77

Eens.

Maar... dan wel onafhankelijk en theoretisch vs hoorbaar graag :-D
Heb geen negatieve bedoeling met mn opmerkingen hoor, maar bij dit soort bedragen krijg ik al snel twijfels :-D

Niet te vergeten, bijbehorende LINK 10 en SACD 10 erbij en set speakers zit je al snel op 45K schat ik even in, serieus? is dat het waard? just my thoughts...
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

JohnWx

Weer beter  clown1


Kan niet, dus alles wat we eerst hadden is dan  frusty


Just my .....
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

CBdicX

Zo wonderlijk binnen de audio wereld hoe alles altijd maar weer "beter, en het beste" is wat ze ooit eerder uitgebracht hebben.

CBdicX

Citaat van: Emiel77 op augustus 29, 2024, 23:21:33Eens.

Maar... dan wel onafhankelijk en theoretisch vs hoorbaar graag :-D
Heb geen negatieve bedoeling met mn opmerkingen hoor, maar bij dit soort bedragen krijg ik al snel twijfels :-D

Niet te vergeten, bijbehorende LINK 10 en SACD 10 erbij en set speakers zit je al snel op 45K schat ik even in, serieus? is dat het waard? just my thoughts...

Volgens fabrikanten zoals MacIntosh en Accuphase wel...... :-D  :-D

Marantz wil zich ook in deze "hi-end" markt vestigen, en dan moet de prijs omhoog, of dat het nu waard is, of niet.

dmeerpa

Citaat van: Emiel77 op augustus 29, 2024, 20:53:06Bijna onderaan de pagina alvast een previeuw van de LINK 10n en SACD 10.

Beste ooit... OK mogelijk, maar meer dan een verbeterde PM10 in een nieuw jasje is het niet lijkt me.
Beste prijsverhoging ook trouwens tov de PM10 4500 euro meer.
Het hangt er van af wat je verstaat onder beter, beste ooit, etc...

Kijk als ze een bepaalde zaken verbeteren door technische evoluties. Neem nu die nieuwe ontwerpelementen waardoor ze meer detail, minder vervorming en een hoger dynamisch bereiken wat gebaseerd zal zijn door de logica erachter, nieuwe en betere beschikbare technologieën en metingen. Al is die winst marginaal, neem nu 0,01, dan is het geen leugen om te zeggen dat de luisteraar nog meer detail, minder vervorming en een hoger dynamisch bereik ervaart. Want op papier is dat zo, maar de luisteraar zal dat uiteindelijk niet merken.

Citaat van: RHK op augustus 29, 2024, 23:12:31Eerst maar eens de testen afwachten, dan kan er beoordeelt worden of dit een verbeterde PM10 is.
De specs tonen aan dat dit niet 100% het geval is. Hier zijn er een paar.

PM10
  • Power Output (8 / 4 Ohm RMS) 200 W / 400 W
  • Total Harmonic distortion 0,01%
  • Frequency response 5 Hz - 50kHz

Model 10
  • Power Output (8 / 4 Ohm RMS) 250 W / 500 W
  • Total Harmonic distortion 0.005%
  • Frequency response 5 Hz - 60kHz

Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

CBdicX

#9
Citaat van: dmeerpa op augustus 30, 2024, 08:31:34Het hangt er van af wat je verstaat onder beter, beste ooit, etc...

Kijk als ze een bepaalde zaken verbeteren door technische evoluties. Neem nu die nieuwe ontwerpelementen waardoor ze meer detail, minder vervorming en een hoger dynamisch bereiken wat gebaseerd zal zijn door de logica erachter, nieuwe en betere beschikbare technologieën en metingen. Al is die winst marginaal, neem nu 0,01, dan is het geen leugen om te zeggen dat de luisteraar nog meer detail, minder vervorming en een hoger dynamisch bereik ervaart. Want op papier is dat zo, maar de luisteraar zal dat uiteindelijk niet merken.
De specs tonen aan dat dit niet 100% het geval is. Hier zijn er een paar.

PM10
  • Power Output (8 / 4 Ohm RMS) 200 W / 400 W
  • Total Harmonic distortion 0,01%
  • Frequency response 5 Hz - 50kHz

Model 10
  • Power Output (8 / 4 Ohm RMS) 250 W / 500 W
  • Total Harmonic distortion 0.005%
  • Frequency response 5 Hz - 60kHz



CBdicX

Mijn oren zijn sowieo al naar de kl#ten, ik loop rond met van die eind jaren 70, begin 80 "Disco" oren, dus ik ga van al deze "verbeteringen" geheel 0,0 merken.

Huidige jeugd en jong volwassenen zijn ook geheel verpest door de "Loudness" war, en veel te hard staande oor dopjes die vervormd geluid de oren in jaagt..........

Mensen die dit soort audio kunnen betalen (uitzondering daar gelaten) zijn vaak redelijk op leeftijd.
Nou, ik hoef niemand uit te leggen wat dat betekend voor het freqentie bereik van boven de 30-40..... :no:
Vraag mij dus af voor welke doelgroep dit gemaakt wordt, degene die het (misschien) wel kunnen horen, maar niet kunnen betalen, of die het wel kunnen betalen, maar niet kunnen horen :-)

Frits Denon

Citaat van: CBdicX op augustus 30, 2024, 08:56:09Vraag mij dus af voor welke doelgroep dit gemaakt wordt, degene die het (misschien) wel kunnen horen, maar niet kunnen betalen, of die het wel kunnen betalen, maar niet kunnen horen :-)

Voor diegene die er de ballen verstand van heeft en zeer goed in de slappe was zit en wil pronken bij zijn reserve vrienden. Maar, ieder zijn meug.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

CBdicX

#12
Citaat van: Frits Denon op augustus 30, 2024, 09:16:57Voor diegene die er de ballen verstand van heeft en zeer goed in de slappe was zit en wil pronken bij zijn reserve vrienden. Maar, ieder zijn meug.

 :gp:  paar jaar geleden een Mc gekocht in de hoop "beter" te krijgen (12.500 euro) dan toen de Denon receiver, maar nee, na 6 maanden met een berg verlies verkocht en weer een receiver.

Wel voor mijzelf gekocht, dure vakantie overgeslagen, ik heb geen vrienden 😉

dmeerpa

Citaat van: CBdicX op augustus 30, 2024, 08:56:09Mijn oren zijn sowieo al naar de kl#ten, ik loop rond met van die eind jaren 70, begin 80 "Disco" oren, dus ik ga van al deze "verbeteringen" geheel 0,0 merken.

Huidige jeugd en jong volwassenen zijn ook geheel verpest door de "Loudness" war, en veel te hard staande oor dopjes die vervormd geluid de oren in jaagt..........

Mensen die dit soort audio kunnen betalen (uitzondering daar gelaten) zijn vaak redelijk op leeftijd.
Nou, ik hoef niemand uit te leggen wat dat betekend voor het freqentie bereik van boven de 30-40..... :no:
Vraag mij dus af voor welke doelgroep dit gemaakt wordt, degene die het (misschien) wel kunnen horen, maar niet kunnen betalen, of die het wel kunnen betalen, maar niet kunnen horen :-)

De vraag die ik me toch wel stel is wat niet hoorbare frequenties doen met het totaal plaatje.
Ik stel me de vraag of iets toch niet anders kan klinken als heel hoge frequenties mee afgespeeld worden.

CD heeft een theoretisch hoogste frequentie van 22 kHz en een dynamisch bereik van 96 dB (16 bits, 6dB per bit). Bij SACD ligt deze frequentie theoretisch boven de 100 kHz (praktisch bij 50 kHz) met een dynamisch bereik van 120 dB (20 bits).

De Audiocodering en Bemonsteringsfrequentie zorgen net voor dat groter dynamisch bereik en een bredere frequentierespons en daar zijn we het toch over eens hoop ik de SaCD beter klinkt dan CD.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

dmeerpa

Citaat van: CBdicX op augustus 30, 2024, 10:04:10:gp:  paar jaar geleden een Mc gekocht in de hoop beter te krijgen dan tien de Denon receiver, maar nee, na 6 maanden met een berg verlies verkocht en weer een receiver.

Die vraag stel ik me de voorbije maand ook... zou een McIntosh, Mark, Moon, ... beter klinken dan mijn Rotelleke.
Nu ik denk dat alles in vergoeding moet zijn.
Mijn Boston Acoustic A25 op de c40, de HEOS AMP HS2, de Rotel of zo'n McIntosh, Mark, Moon, ... zal vermoed ik amper of geen verschil geven.

Echter op mijn Elysian's weet ik zeker dat HEOS AMPP HS2 beduidend minder zal presteren. Het mist vermogen wat zal blijken in een gebrek aan dynamiek. Ook zal de heel lage damping factor zorgen dat het laag te kort schiet.

Ik heb de Elysian's nooit direct op de Cinema 40 aangesloten, dus kan niet vergelijken met de Rotel, maar stel me stiekem de vraag wat een >450W versterker zou doen op mijn set.
En hoe beter je set wordt hoe duurder die extra % kosten, en soms moet je gewoon tevreden zijn met wat je hebt staan. Vaak weet je ook maar wat het doet met de set eens je het hebt staan, als je dan 10000 of 15000€ uitgaf om te merken dat je amper of geen verschil hoort...dan is dat pijnlijk.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150