LG Oled TV - Marantz C40 - eArc probleem.

Gestart door polypenko, juli 24, 2024, 23:57:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

polypenko

Ik heb mijn Lg Tv d.m.v. een hdmi kabel aangesloten op mijn Cinema40 receiver via eArc.

Bedien mijn gehele hifi set d.m.v. een Logitech Elite Remote.

In de activitiet TV via Receiver, start de TV en Receiver op, de TV kiest de audio uitgang ARC
anders heb je geen geluid en de Receiver speelt de audio incl Dolby Atmos goed af.

Het probleem wat ik heb is als volgt.

Nadat ik klaar met deze activiteit, kies ik op de Elite TV Kijken over de tv speakers. (zonder receiver)

De Cinema 40 gaat in eerste instantie netjes uit, de TV kiest nu audio uitgang TV speakers en
het tv geluid wordt correct weergeven via de TV speakers.

Echter direct nadat deze opdracht wordt uitgevoerd start ook weer de Cinema40 op, en die moet uit
blijven staan in deze activiteit.

Heb dus een Cec killer gekocht die pin13 onderbreekt waardoor zou de Cinema40 geen power on zou moeten ontvangen.

Maar helaas gebeurt dit wel, ik dacht in eerste instantie dat wellicht de Elite toch een power on commando uitstuurde, maar als ik opstart met de originele Lg remote het zelfde resultaat.

Toslink is geen optie aangezien dit beperkte audio weergeeft en zeker geen Dolby Atmos.

Hoe krijg ik dit goed werkend en waarom doet de Cec killer helaas niets?

Vast mijn dank voor feedback en ev. suggesties.

Groet.

 
Marantz Cinema 40 / Marantz CD60 / LG Oled 55c25

RHK

Hallo, ik denk dat het een software probleem is, te weten de handshake tussen de Marantz en LG via EARC. (Dat is wel een software dingetje bij Marantz). Ik heb dat met mijn mijn LG ook ondervonden. De enige optie die ik na lang experimenteren heb gedaan is HDMI bediening uitzetten. Ja, je moet dan de Marantz handmatig via je AB aanzetten en TV audio kiezen als ingangsbron voor de LG, als je het geluid via je LG wilt weergeven. Zet je de Marantz uit, dan heb je gewoon geluid via de tv speakers. Maar zo heb je dan evengoed via HDMI Earc alle surround codecs vanaf je LG tot je beschikking. Ik heb alle streamingsapps op de LG staan en het bevalt mij zo prima. Geen onverwachte aan en uit gaan van de Marantz. Voor zover mijn bevindingen.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

polypenko

#2
Bedankt voor je reactie, zelfs met Hdmi bediening uit blijft de c40 aangaan.

Als tussenoplossing doe ik nu het volgende.

Als ik klaar ben met de Activiteit Film kijken via de C40, dan verander ik handmatig op
de LG TV de audio instelling van Arc naar Luidspreker.

Op het moment dat je dan kiest voor de activiteit TV Kijken (zonder de c40) geeft deze geen
extra power on commando naar de C40.

Ik was echter overtuigd dat de cec killer zou helpen.

Je hebt op de TV alleen de keuze ARC wel of niet aan, en als je Arc uitzet dan geeft de TV
uiteraard geen audio door naar de C40.

Marantz Cinema 40 / Marantz CD60 / LG Oled 55c25

RHK

#3
Citaat van: polypenko op juli 25, 2024, 07:04:09Bedankt voor je reactie, zelfs met Hdmi bediening uit blijft de c40 aangaan.

Als tussenoplossing doe ik nu het volgende.

Als ik klaar ben met de Activiteit Film kijken via de C40, dan verander ik handmatig op
de LG TV de audio instelling van Arc naar Luidspreker.

Op het moment dat je dan kiest voor de activiteit TV Kijken (zonder de c40) geeft deze geen
extra power on commando naar de C40.

Ik was echter overtuigd dat de cec killer zou helpen.

Je hebt op de TV alleen de keuze ARC wel of niet aan, en als je Arc uitzet dan geeft de TV
uiteraard geen audio door naar de C40.



In het menu van de LG heb ik het zo staan:
menu geluid: modus; Ai-geluid pro, geluidsuitgang; TV-luidspreker
menu geavanceerde instellingen: DTV audio-instelling; automatisch
audioformaat HDMI ingang selecteren; HDMI 1 Bitstream
Uitgang digitaal geluid; passeren, dan zet je receiver de codecs om.
eARC-ondersteuning aan(groene schuifje)
Menu algemeen: HDMI instellingen; SIMPLINK (HDMI-CEC); aan (groene schuifje) /HDMI Deep Colour op 4K, maar dat heeft er niets mee te maken.

De HDMI kabel vanaf de LG naar mn AV7706 : Monitor 1 EARC.
Zo heb ik het staan en ondervind geen problemen, tv kijken geluid via alleen de tv speaker, alleen tv aan. Geluid van tv naar AV7706, de AV handmatig aanzetten met de Marantz AB, op de Marantz AB tv audio kiezen.
En als laatste, heb je een geschikte HDMI kabel? kan ook software handshake problemen geven.
Ik gebruik deze (geen reclame) maar RU maakt wel hele knappe betaalbare kabels;
https://www.ruconnected.nl/ultimate-hdmi-2-1-kabel/?_gl=1*13vpgni*_up*MQ..&gclid=COeRoK_6mcsCFYTnGwodZ18P1w

Hoop dat je er alsnog wat aan hebt, ik weet zo gauw geen andere oplossing. Ik heb ook geen cec killer, wel een andere killer die thuis rondloopt , :)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

polypenko

#4
Hartelijk dank voor deze gegevens, ik ga er zaterdag verder mee testen.

Ik gebruik al jaren de uitstekende kabels van Ru Connected, ik heb de platte hdmi versie,
rca voor mijn cd speler, en de luidsprekerkabels.

Heb inmiddels ook gesproken met een techneut van LG, en die bevestigde dat je audio uitgang
op de tv niet kunt programmeren naar de Logitech Elite.

Dus als je klaar bent met Films etc. kijken dan moet je even handmatig in de TV Arc omzetten naar
TV Speakers, de TV zal dan geen poweron sturen naar de C40.

Ik heb dus net een reeks aangemaakt in mijn Elite, ik kan dus nu door op 1 knop te drukken de Arc
setting veranderen in TV Speakers.

Ik zal zeker een terugkoppeling geven als ik de Geluidssettings heb aangepast n.a.v. jouw settings.

Wie weet werkt het dan standaard zonder kunst en vlieg werk. 



Marantz Cinema 40 / Marantz CD60 / LG Oled 55c25

RHK

Moet lukken, ik heb het i.i.g zonder kunst en vliegwerk, nou jij nog.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

polypenko

#6
Aangezien onze LG TV's iets andere menus hebhen, heb ik zo veel mogelijk jouw instellingen aangehouden
maar in mijn set maakt het dus niet uit.

Het is de LG Audio uitgang Settings die de Marantz C40 triggert.

Heb de reeks die ik had gecreerd op mijn Elite gedelete, en LG Simplink aan een toest gehangen.

Als ik klaar ben met PC Film Streamen, en terugschakel naar TV kijken zonder de Reciever, dan druk ik 1x
op de Simplink toets en de setting wordt verandert en de tv activiteit start goed op zonder de c40.

Tks. and groet.
Marantz Cinema 40 / Marantz CD60 / LG Oled 55c25

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*