Citaat van: polypenko op juli 25, 2024, 07:04:09Bedankt voor je reactie, zelfs met Hdmi bediening uit blijft de c40 aangaan.
Als tussenoplossing doe ik nu het volgende.
Als ik klaar ben met de Activiteit Film kijken via de C40, dan verander ik handmatig op
de LG TV de audio instelling van Arc naar Luidspreker.
Op het moment dat je dan kiest voor de activiteit TV Kijken (zonder de c40) geeft deze geen
extra power on commando naar de C40.
Ik was echter overtuigd dat de cec killer zou helpen.
Je hebt op de TV alleen de keuze ARC wel of niet aan, en als je Arc uitzet dan geeft de TV
uiteraard geen audio door naar de C40.
In het menu van de LG heb ik het zo staan:
menu geluid: modus; Ai-geluid pro, geluidsuitgang; TV-luidspreker
menu geavanceerde instellingen: DTV audio-instelling; automatisch
audioformaat HDMI ingang selecteren; HDMI 1 Bitstream
Uitgang digitaal geluid; passeren, dan zet je receiver de codecs om.
eARC-ondersteuning aan(groene schuifje)
Menu algemeen: HDMI instellingen; SIMPLINK (HDMI-CEC); aan (groene schuifje) /HDMI Deep Colour op 4K, maar dat heeft er niets mee te maken.
De HDMI kabel vanaf de LG naar mn AV7706 : Monitor 1 EARC.
Zo heb ik het staan en ondervind geen problemen, tv kijken geluid via alleen de tv speaker, alleen tv aan. Geluid van tv naar AV7706, de AV handmatig aanzetten met de Marantz AB, op de Marantz AB tv audio kiezen.
En als laatste, heb je een geschikte HDMI kabel? kan ook software handshake problemen geven.
Ik gebruik deze (geen reclame) maar RU maakt wel hele knappe betaalbare kabels;
https://www.ruconnected.nl/ultimate-hdmi-2-1-kabel/?_gl=1*13vpgni*_up*MQ..&gclid=COeRoK_6mcsCFYTnGwodZ18P1wHoop dat je er alsnog wat aan hebt, ik weet zo gauw geen andere oplossing. Ik heb ook geen cec killer, wel een andere killer die thuis rondloopt ,