Luister en leer.

Gestart door SB_Marantz, juli 24, 2024, 09:16:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Zo is het leven want alles wat je ziet, hoort en voelt is allemaal namaak, nou ja bijna alles.

Het is de Matrix waarin wij leven :wink:

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Emiel77

Niets nieuws onder de zon.

Als je puur van muziek wil genieten moet je alle vormen van electronica direct uitschakelen en naar een puur akoestisch concert gaan luisteren in een optimaal ingerichte ruimte.

Alle vormen van mastering van opnamens geven domweg verliezen, het is wat het is.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

SB_Marantz

Wat ik uit jouw reactie opmaak is dat je niet het hele. of beide filmpjes gekeken hebt.

Dit topic is educatief bedoelt maar ik merk dat het of niet begrepen wordt of dat er gereageerd wordt om te reageren.

Ik kan de door mij georganiseerde meeting nog goed herinneren met versterkers en luidsprekers.
Een van de meegbrachte versterkers die ik aan de scope hing stond zwaar te oscilleren.
Die sloot ik uiteraard niet aan.
De later geplaatste opmerking was: ''Meten is weten maar horen is scoren.''
Het merendeel van de non techneuten en dus gebruikers willen niet leren is overduidelijk gebleken.


 





Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mountainbiker

Die man maakt goede filmpjes. Heb er al eerder een paar bekeken.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Marvin

Ik had het blijkbaar al eens ergens opgepikt, want ik heb niet veel nieuws gehoord.  :-D
M'n vriendin heeft vorig weekend in een uitgaansgelegenheid een paar plaatjes aan elkaar geknoopt.
Nu kregen we de mix via de mail gestuurd, eerste wat me opvalt;
Je tracks zijn opgepompt..!
Nu zijn het allemaal gekochte wav files, via recordbox. Het is zeer goed geproduceerde electronische muziek. Uiteraard wel na 1995 uitgebracht.
Er hoeft echt niets aan die tracks te worden opgepompt, en toch vind iemand het in de keten nodig om er aan te knutselen.

mountainbiker

Citaat van: Marvin op juli 26, 2024, 09:13:54Ik had het blijkbaar al eens ergens opgepikt, want ik heb niet veel nieuws gehoord.  :-D
M'n vriendin heeft vorig weekend in een uitgaansgelegenheid een paar plaatjes aan elkaar geknoopt.
Nu kregen we de mix via de mail gestuurd, eerste wat me opvalt;
Je tracks zijn opgepompt..!
Nu zijn het allemaal gekochte wav files, via recordbox. Het is zeer goed geproduceerde electronische muziek. Uiteraard wel na 1995 uitgebracht.
Er hoeft echt niets aan die tracks te worden opgepompt, en toch vind iemand het in de keten nodig om er aan te knutselen.

Ik heb vanochtend deze geprobeerd. Eerst de Flac versie en daarna de mp3 320 versie. Hoor het verschil niet meer tussen wel of niet opgepompt..
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Marvin

#8
Wat er precies met die mix gedaan is weet ik niet, ik ben er niet bij betrokken geweest.
Er is in ieder geval heel wat dynamiek toegevoegd, ook veel dikkere waveform dan origineel.
Dus niet alleen hoorbaar, maar ook visueel te maken. 

Kleine edit;
In dit voorbeeld is het gewoon een prutser op z'n zolderkamer geweest.
Maar de insteek hetzelfde;
Laten we dit eens dik laten klinken.

SB_Marantz

Citaat van: Marvin op juli 26, 2024, 09:13:54Ik had het blijkbaar al eens ergens opgepikt, want ik heb niet veel nieuws gehoord.  :-D
M'n vriendin heeft vorig weekend in een uitgaansgelegenheid een paar plaatjes aan elkaar geknoopt.
Nu kregen we de mix via de mail gestuurd, eerste wat me opvalt;
Je tracks zijn opgepompt..!
Nu zijn het allemaal gekochte wav files, via recordbox. Het is zeer goed geproduceerde electronische muziek. Uiteraard wel na 1995 uitgebracht.
Er hoeft echt niets aan die tracks te worden opgepompt, en toch vind iemand het in de keten nodig om er aan te knutselen.


De beste man van het youtube filmpje vertelde iets meer dan dat.
De boel clipped en dat is het ergste.
Diverse soorten vervormingssoorten treden dan op.
En dus: Hoe beter je set hoe beter je het hoort.
Het verschil tussen flac en 192kb/s hoor je feitelijk al niet meer en al zeker niet met die gecomprimeerde en overstuurde (clippende) zooi.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Ja hij heeft zeker meer verteld, maar om hem nu 32 minuten te citeren gaat me wat ver.  :-D

Dat gehannes met die plaat en die naald en die groeven en dat getril.
Daar hoef je geen technicus voor te zijn om te begrijpen dat dat doorzingt.
En toch stonden ze vroeger gewoon achter in een rijdende vrachtwagen, en heel Berlijn ging uit z'n dak.

De opname kant is dan misschien wat minder vatbaar voor de gewone mens, maar het is duidelijk dat er gewoon vervorming wordt toegevoegd.
Iemand zal dat blijkbaar fijn vinden.