Probleem netwerkmodule

Gestart door Ovideo11, mei 26, 2024, 22:02:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ovideo11

Beste forumleden, mijn naam is Ivo en ik heb mij op het forum ingeschreven in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben in het bezit van een NR1607 waarvan de netwerkverbinding de laatste maanden steeds meer kuren vertoont en alle netwerkfunctionaliteit inmiddels bijna geheel ombruikbaar is geworden. Uiteraard alle (factory resets) inmiddels uitgevoerd en het is geen firmware probleem, ik vermoed dat de netwerkmodule defect is en vervangen zal moeten worden.

Ik heb gezocht op internet of deze module los leverbaar is en gemakkelijk zelf te vervangen is maar ik vind hier weinig tot niets over.

Mijn vraag is dus of iemand op het forum mij advies en/of onderdeelnummers kan geven en waar ik dit zou kunnen bestellen.

Jullie hulp wordt erg gewaardeerd!

RHK

#1
Welkom!  Jammer dat je op dit forum moet starten met een reparatie.
Audioservice in Elst repareert o.a. Marantz, ook onder garantie. Je kan een mail sturen naar; parts@audioservice.nl. Kijken of ze voor jou een nieuwe netwerkkaart willen bestellen.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Ovideo11

Ik volgde het forum wel al af en toe maar inderdaad jammer dat mijn eerste post een schreeuw om hulp is! ;-)

Ik was vergeten te melden dat ik al contact heb gehad met Audioservice (gevonden via de Marantz site) maar zij konden en wilden geen diagnose op afstand doen. Enige optie is om de receiver naar hun op te sturen (vind ik op zich al tricky) en dan ben ik hem een tijdje kwijt wat voor mij erg onhandig is. Daar komt bij dat het risico bestaat dat het een dure reparatie wordt en ik moet sowieso (pittige) onderzoekkosten betalen. Gezien de leeftijd van de receiver vind ik dat zonde want dan kan ik beter een nieuwe (Cinema 70S?) aanschaffen (heb beperkte ruimte in mijn AV-meubel dus groter model past helaas niet...).

Op een aantal (you-tube) sites zag ik wat reparatiefilmpjes en daaruit heb ik min of meer opgemaakt dat de netwerkmodule onderdeel is van het 'video-board' (waar ook de HDMI aansluitingen aan vast zitten) en dus niet los te vervangen zou zijn. Vandaar dat ik mij tot jullie (de experts) heb gewend met de vragen of jullie weten of dit een los modulair te vervangen onderdeel is. Ik heb zelf echter ook nog geen onderdeelnummer kunnen vinden.

De receiver staat helemaal ingebouwd maar misschien moet ik hem maar even uitbouwen en de kast openschroeven, dan zie ik vanzelf hoe de fysieke netwerkkaart is geplaatst en of dit een aparte printplaat is!

JohnWx

Citaat van: Ovideo11 op mei 27, 2024, 15:50:08Ik volgde het forum wel al af en toe maar inderdaad jammer dat mijn eerste post een schreeuw om hulp is! ;-)

Ik was vergeten te melden dat ik al contact heb gehad met Audioservice (gevonden via de Marantz site) maar zij konden en wilden geen diagnose op afstand doen. Enige optie is om de receiver naar hun op te sturen (vind ik op zich al tricky) en dan ben ik hem een tijdje kwijt wat voor mij erg onhandig is. Daar komt bij dat het risico bestaat dat het een dure reparatie wordt en ik moet sowieso (pittige) onderzoekkosten betalen. Gezien de leeftijd van de receiver vind ik dat zonde want dan kan ik beter een nieuwe (Cinema 70S?) aanschaffen (heb beperkte ruimte in mijn AV-meubel dus groter model past helaas niet...).

Op een aantal (you-tube) sites zag ik wat reparatiefilmpjes en daaruit heb ik min of meer opgemaakt dat de netwerkmodule onderdeel is van het 'video-board' (waar ook de HDMI aansluitingen aan vast zitten) en dus niet los te vervangen zou zijn. Vandaar dat ik mij tot jullie (de experts) heb gewend met de vragen of jullie weten of dit een los modulair te vervangen onderdeel is. Ik heb zelf echter ook nog geen onderdeelnummer kunnen vinden.

De receiver staat helemaal ingebouwd maar misschien moet ik hem maar even uitbouwen en de kast openschroeven, dan zie ik vanzelf hoe de fysieke netwerkkaart is geplaatst en of dit een aparte printplaat is!


Zeker een tijd kwijt ivm onderdelen zie hun website over leverings problemen :

Met de huidige moeilijke leveringssituatie van onderdelen en componenten en de schaarste op de wereldmarkt en problemen op de Rode Zee verlopen alle reparaties ontzettend moeilijk met lange wachttijden tot gevolg. Hier valt weinig aan te doen. Alle fabrikanten hebben hier last van.  We kunnen ons alleen excuseren en vragen om begrip.



Je kan hem ook naar en dealer brengen en word hij opgehaald door Audio Service


En de kosten dat heeft te maken met kennis en expertise en als de onderdelen er zijn voorraadhoudend
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Ovideo11

Ah, ja daar is het plaatje met daarop de fysieke netwerkaansluiting! Als je inzoomt zie je dat op dit circuitboard een aparte CY 920 module kan plaatsen en laat dat nu de wifi module zijn die ook door spares2repair verkocht wordt: https://spares2repair.co.uk/denon-marantz-network-carton-wireless-cy920-module-assy-sr6011

Ik zie daarop ook een MAC address staan en nu vraag ik me af of deze module óók wordt gebruikt voor de bedrade verbinding of niet. Daarover kan ik helaas niets terugvinden. En dan kom je weer op het punt dat het een groot risico is om het hdmi board te kopen als het probleem elders zit, zeker voor dat astronomische bedrag....

Ik wist niet dat ik de receiver ook ter reparatie kan afgeven bij bepaalde audio-speciaalzaken die het dan doorsturen naar Audio Service. Zal morgen eens contact opnemen met HiFi Klubben in Amsterdam om te kijken wat zij voor mij kunnen betekenen.

Dank voor jullie hulp RHK en JohnWx!!

Marvin

Op marktplaats staan een aantal NR's te koop, misschien dat dat sneller en goedkoper is?
Heb je eventueel gelijk een donor apparaat.

JohnWx

Ik zou het lekker laten voor een apparaat van 8/9 jaar oud


Werkt de LAN wel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.